Mercedes-Benz Forum banner

Foto Doe-het-zelf - Stuurwiel verwijderen Deel I

40K views 39 replies 20 participants last post by  jcvollmuth  
#1 · (Edited by Moderator)
Groeten allemaal.

Omdat mijn kleintje mijn cruise control arm brak, moest ik deze vervangen.

Ik heb de zaak gefotografeerd en gedocumenteerd, zodat iedereen het kan zien, voor het geval u de uwe moet verwijderen. Ik heb de extra stukjes toegevoegd om de stuurkolom vast te draaien, voor het geval de uwe los zit (d.w.z. u gebruikt de richtingaanwijzer en de hele kolom draait).

Let op: de Wis schrijft voor dat de accu vóór het werk moet worden losgekoppeld. Ik heb de auto gewoon een tijdje laten staan om de stroom in de airbag te laten verdwijnen.

Ik claim geen expertise en werk gewoon op basis van de Wis. Werk op eigen risico.

Eventuele opmerkingen of suggesties worden op prijs gesteld.

Blijkbaar is "DEEL II" gescheiden van DEEL I. Hier is het:

http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/1290718-photo-diy-steering-wheel-removal-part.html

LET OP CORRECTIE!!!! DE HIERONDER GETOONDE TORX BIT MOET
T30 ZIJN!!!

ADDENDUM: DEEL 2 BEGINT HIER

Attachments

#18 ·
Ja, je moest het er gewoon in wrijven met het dragen van die Rolex, nietwaar? :p
progsounds, wist je niet dat dit een interne verificatie is om ervoor te zorgen dat de DIY daadwerkelijk van G-AMG is? Zoals Superman in een aflevering van Seinfeld, moet je in elk van zijn DIY's naar Rolex zoeken. :D

Goed gedaan, G.

Zorg goed voor jezelf en geniet van de rit,
Greg

#11 ·
Jongens, het is T30!!! Ik heb T25 gebruikt en ben erin geslaagd een van de torx aan de linkerkant te verknallen, maar toen dacht ik, laten we T27 proberen en uiteindelijk werkte T30 ok, wees ook super voorzichtig met het koppel (correct zou 15nm moeten zijn), maar ik houd de mijne nauwelijks vastgedraaid, want als je erin slaagt er een af te draaien, wordt het een rotklus om hem eruit te krijgen...

#12 ·
Geweldig geschreven.

Ik heb het stuurwiel 4 keer vervangen op mijn W203 Coupe, van leer naar 3-spaaks hout naar 4-spaaks hout en terug naar leer, dus ik heb al deze tools en het is echt een gemakkelijke taak.

Ik heb de accu meerdere keren niet losgekoppeld, maar technisch gezien moet je hem loskoppelen en 30 minuten wachten zodat de condensatoren leeglopen. Net iets meer veiligheid.

#27 ·
Heeft iemand ideeën over hoe deze gestripte bout te verwijderen? Ook ideeën of ik de buitenste grote cirkel kan losschroeven?
Verdomme! Wat heb je gedaan??

Als ik het was, zou ik dit proberen...

Koppel eerst de batterij los gedurende minimaal 30 minuten.

Koop een Dremel-gereedschap en slijp een "Groef" in het middelste gedeelte (dwz gecentreerd op het BOUT-gedeelte van de bevestiger) en gebruik een slagschroevendraaier met de grootste "Platte" bit om te proberen de bout te verwijderen.

De slagschroevendraaier zal twee dingen doen: Ten eerste zal er een axiale impact zijn om de binding van de Loctite te helpen "losmaken", terwijl tegelijkertijd de bit in de "Groef" wordt gedreven in combinatie met de "Losschroef"-functie.

Wees voorzichtig, want het kan een paar goede "stevige" slagen vergen om de schroef te verwijderen. Dus NEEM mijn advies OP EIGEN RISICO...

Attachments

#28 ·
G-AMG, waardeer al je bijdragen aan dit forum. Verander niets! Ga zo door. Je moedigt meer leden aan om onzelfzuchtig bij te dragen. We willen niet minder van de prachtige Hazet-gereedschappen en de Rolex-horloge zien. Als deze niet in je doe-het-zelf-projecten zouden staan, zou ik persoonlijk betwijfelen of het van jou is en of ik het zou doen. Nogmaals bedankt, je bent de man, broeder.

#29 ·
W140

Bedankt G-AMG, ik zal proberen een van die tools te bemachtigen. Ik heb verschillende inbussleutels en breekijzers, hamer & beitel en haakse slijper gebruikt om de moer zo te vernielen, en hij weigert nog steeds te bewegen!. Weet iemand of de diameter van de spline hetzelfde is voor alle w140 benzen. Ik heb naar de foto's gekeken, maar geen enkele lijkt op de mijne. Bedankt voor de hulp:)