Mercedes-Benz Forum banner
961 - 979 of 1,147 Posts
Ik heb net H&R Springs gebeld en ze vertelden me dat 10 mm om een ​​reden niet wordt vermeld, wat betekent dat het geen typefout is. Ook kan 15 mm niet op de vooras worden gebruikt vanwege die opmerking #4 die ik hierboven noemde. Ik wil geen asdop bewerken. Dit alles laat me slechts een paar opties over, namelijk 3 mm, 5 mm, 15 mm (alleen achteras) en dan 20 mm, 25 mm en 30 mm. Ik denk dat ik misschien $200 verspil aan 2 paar spacers (zoals 5 mm en 20 mm) om erachter te komen dat ze me niet gelukkig genoeg kunnen maken. Bovendien zal ik langere tapeinden voor de achterwielen moeten kopen. Het is dus ingewikkelder dan ik dacht...

Wielen verkopen is geen optie voor mij! :) Ik houd mijn W140 Monoblocks. Ik denk dat ik zal proberen te gokken met spacers, niet nu maar in april als ik meer geld heb om aan dergelijk gokken uit te geven. In het slechtste geval zet ik het op eBay en verlies ik wat $. Ik zou ook een paar goedkope spacers kunnen kopen, niet H&R, alleen voor testdoeleinden. Zo of anders:

H&R zou het zeker het beste weten. Ik ben nog niet met dit probleem geconfronteerd op de W140, maar ben bekend met andere chassis zoals de W126 en 107 die hun eigen wielmontage-eigenaardigheden hebben. Uit hun taal blijkt dat er, zoals bij andere modellen, de lip op de vooras is die een probleem zou opleveren. Dat probleem verergert het reeds bestaande probleem van spacers - dat wil zeggen dat ze de fysieke kracht waar het wiel verantwoordelijk voor is, naar een punt duwen dat verder gaat dan waar de as en het wiel voor ontworpen zijn. Dit is letterlijk waar met elk wiel of spacer dat veel verder gaat dan 10 mm, zeg 20 mm of zo, buiten (weg van) de originele fabriek ET. Maar in dit geval zeggen ze dat het omgekeerde het probleem is. Dat de 10 mm niet zal werken omdat het niet genoeg van zichzelf op de as kan plaatsen. MAAR HIER IS EEN REDDING - Uw wielspecificatie lijkt precies te zijn wat het moet zijn.

Wielbevestigingen: Wielbouten Draadmaat: M14 x 1.5

BandenVelgPCDbandenspanning
235/60R16 104V7.5Jx16 ET515x1121.9https://www.wheel-size.com/size/mercedes/s-class/1995/#[/TD>
255/45ZR18 103W8.5Jx18 ET475x112[/TD>
[TD]2.2[/TD>
[TD]https://www.wheel-size.com/size/mercedes/s-class/1995/#[/TD>
235/50ZR18 101W[/TD>
[TD]7.5Jx18 ET51[/TD>
[TD]5x112[/TD>
[TD]2 / 2.2[/TD>
[TD][/TD>
[TD]
[TD]
[TD]

[/TD>
[TD][/TD>
[TD][/TD>
[TD][/TD>
[TD][/TD>
[TD]

Attachments

Mensen, ik heb onlangs een set meerdelige Brabus Monoblock IV-wielen gekregen, namelijk:
431-858-35-S 8.5J x 18 H2 ET 35 - voor
431-958-35-S 9.5J x 18 H2 ET 35 - achter

Trouwens, ik heb door het Brabus-magazine gebladerd en ik zie dat ze veel verschillende wielen aanboden, hoewel de maten en offset meestal hetzelfde waren: 8.5x18 ET35 en 9.5x18 ET35.

Velgen hebben wat TLC nodig. Banden zijn vrij lage profielbanden die ik eigenlijk niet nodig heb. Ik denk dat ik een paar stevigere banden moet kopen. Ik denk dat zo'n zware auto niet op lage profielbanden zou moeten rijden.

Ook kreeg ik met de wielen Brabus 10 mm spacers die er ook gebruikt uitzien. Het onderdeelnummer is 003-0022-306. Ik weet niet zeker of ik spacers ga gebruiken of niet, omdat ik de pasvorm eerst moet controleren. Ik weet ook niet zeker of deze spacers voor W140 zijn gemaakt of niet. Ik heb GEEN spacers gevonden in de Brabus onderdelen- en prijscatalogus.

Helaas weet ik door de quarantaine niet zeker wanneer ik banden etc. zal kopen. Waarschijnlijk binnen een paar maanden, maar wie weet hoe lang deze onzekerheid en recessie hier zullen blijven.

Ik heb een paar vragen over Brabus-wielen etc.:

Volgens het Brabus-magazine raden ze dezelfde banden 255-45/18 aan voor zowel 8,5 als 9,5 banden. Ik weet niet zeker hoe spacers de pasvorm zullen beĂŻnvloeden. Heeft iemand Brabus-wielen 8.5x18 ET 35 en 9.5x18 ET35 gemonteerd met de aanbevolen banden 255/45-18 en met 10 mm spacers? Hoe slecht of goed was de pasvorm? Als H&R geen 10 mm spacers voor W140 maakt, passen Brabus spacers dan op W140?

Mensen, ik heb onlangs een set meerdelige Brabus Monoblock IV-wielen gekregen, namelijk:
431-858-35-S 8.5J x 18 H2 ET 35 - voor
431-958-35-S 9.5J x 18 H2 ET 35 - achter

Trouwens, ik heb door het Brabus-magazine gebladerd en ik zie dat ze veel verschillende wielen aanboden, hoewel de maten en offset meestal hetzelfde waren: 8.5x18 ET35 en 9.5x18 ET35.

Velgen hebben wat TLC nodig. Banden zijn vrij lage profielbanden die ik eigenlijk niet nodig heb. Ik denk dat ik een paar stevigere banden moet kopen. Ik denk dat zo'n zware auto niet op lage profielbanden zou moeten rijden.

Ook kreeg ik met de wielen Brabus 10 mm spacers die er ook gebruikt uitzien. Onderdeelnummer is 003-0022-306. Ik weet niet zeker of ik spacers ga gebruiken of niet, want ik moet eerst de pasvorm controleren. Ik weet ook niet zeker of deze spacers voor W140 zijn gemaakt of niet. Ik heb GEEN spacers gevonden in de Brabus onderdelen- en prijscatalogus.

Helaas weet ik door de quarantaine niet zeker wanneer ik banden etc. ga kopen. Waarschijnlijk binnen een paar maanden, maar wie weet hoe lang deze onzekerheid en recessie hier blijven.

Ik heb een paar vragen over Brabus wielen etc.:

Volgens het Brabus magazine adviseren ze dezelfde banden 255-45/18 voor zowel 8.5 als 9.5 banden. Ik weet niet zeker hoe spacers de pasvorm beĂŻnvloeden. Heeft iemand Brabus wielen 8.5x18 ET 35 en 9.5x18 ET35 gemonteerd met aanbevolen banden 255/45-18 en met 10 mm spacers? Hoe slecht of goed was de pasvorm? Als H&R geen 10 mm spacers voor W140 maakt, passen Brabus spacers dan op W140?
Mag ik vragen waarom je spacers gaat gebruiken?? De ET van 35 zet dit wiel precies aan de rand van het chassis. De OEM ET was 50, 51 IIRC. Mijn 18x8.5 ET38 zitten precies aan de rand. Ik heb foto's geplaatst. De bandenmaat is perfect volgens MB-aanbevelingen. Ik heb een plus 2 235/50 gebruikt omdat ik de rit die het me geeft leuk vind, maar een 255 of 265/45 heeft een vergelijkbare zijwandhoogte en de 255/45 komt meer overeen met de oem banddiameter = je zult geen merkbare verandering hebben in je snelheidsmeter en de snelheid die je rijdt.

Mag ik vragen waarom je spacers gaat gebruiken?? De ET van 35 plaatst dit wiel precies aan de rand van het chassis. De OEM ET was 50, 51 IIRC. Mijn 18x8.5 ET38 zitten precies aan de rand. Ik heb foto's geplaatst. De bandenmaat is precies volgens de aanbevelingen van MB. Ik heb een plus 2 235/50 gebruikt omdat ik de rit prettig vind, maar een 255 of 265/45 heeft een vergelijkbare zijwandhoogte en de 255/45 komt meer overeen met de OEM-banddiameter = je zult geen merkbare verandering hebben in je snelheidsmeter en de snelheid die je rijdt.
Velgspacers moeten naafgericht zijn, MAAR er is een enorme reden waarom HR geen 10 mm maakt. Ze geloven dat het niet veilig is voor deze auto's, met name op de achternaaf... geloof ik.

Ik weet het nog niet. Ik heb wielen met spacers erop. Ik zal proberen te spelen met spacers als ik de banden wissel naar de aanbevolen banden.
Ik heb het vandaag dubbel gecheckt en ik zit ongeveer 5 mm binnen de achterste wielkast met de camber die de auto heeft. Ik denk dat je goed moet zitten zonder spacers.

Ik heb het vandaag dubbel gecheckt en ik zit ongeveer 5 mm binnen de achterste spatbordrand met de camber die de auto heeft. Ik denk dat je goed moet zitten zonder spacers.
Dat hoop ik ook! Ik kan niet wachten om deze nieuwe wielen te proberen. Maar aangezien ik alle 4 de banden moet vervangen door banden met de juiste maat, kan het even duren omdat ik tijdens deze virusuitbraak echt niet naar een autowerkplaats wil gaan...

Sorry dat ik dit gemist heb. Ik heb nogal een stapel spacers in Wilmington, maar er is een reden waarom er geen 10 mm spacers bestaan. MB's zijn naafgericht en moeten de naaf herhalen. 10 mm is te dun om dat te doen. Hoe dan ook, het lijkt erop dat je geen spacers meer nodig hebt.

Ik had deze gebruikt, maar moest spacers gebruiken omdat ik de wielbouten niet had vervangen, die maar zover zijn geschroefd.

Image

Twee 9x18 et44 A 220 401 2502
Een 9x18 et39 A 211 401 2702
Drie 8x18 et30 A 211 401 2602

Ironisch genoeg gingen de wielen met een hogere offset w220 zonder problemen, omdat de bouten goed pasten, maar de bouten waren te lang (of niet ver genoeg geschroefd) voor de w211 wielen. Dus ik moest de offset op de wielen met lage offset verlagen en de wielen met hoge offset pasten prima. No bueno.

Image

Voeg toe aan de mix wat ik denk dat de voornaaf is. Deze dunne spacer, misschien een 10 mm, zou gewoon niet vlak zitten omdat de binnenkant van de spacer de naaf raakte voordat de spacer plat op de rotor lag.

Image

Image

Image

Om het af te maken, waren die banden kapot door gebruik op een driftauto. Sommige bleven plat. Ik kreeg uiteindelijk vier 17” wielen met banden die ik vastschroefde, en hoewel de banden te klein zijn, is het beter voor deze auto.

Image

Image

Image

En ik wil die auto en de 18” wielen kwijtraken. De banden zijn zo'n gedoe om te monteren, ik heb besloten om 18” banden voortaan helemaal te vermijden. Alleen 14-17 voor mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb een lead op 18" monoblocks met de volgende nummers...
8.5J 18 H2
ET47

Net begonnen met mijn onderzoek naar velgverschuivingen, wat is er nodig voor een standaard CL500 om deze te laten werken... of niet

Nieuw op de site

Ik heb een w140 uit 1997 en ik heb de verkeerde maat monoblocks gekocht.

Versprongen 8jx18 voor en achter 9jx18 achter, passen deze nog steeds op mijn w140, aangezien het een zwaarder voertuig is? Sommigen zeiden dat je bredere banden moet nemen? Hebben jullie aanbevelingen?

Nieuw op de site
Welkom!

Ik heb een 1997 w140 en ik heb de verkeerde set monoblocks gekocht

gestapeld 8jx18 voor en achter 9jx18 achter, passen ze nog steeds op mijn w140, aangezien het een zwaarder voertuig is? Sommigen zeiden dat ik bredere banden moest nemen? Hebben jullie aanbevelingen?
Als de offset in de 40 zit, de boring 66,56 mm is en ze de juiste bouten kunnen accepteren, zie ik geen reden om ze verkeerd te noemen. Het is een gespreide configuratie, waarbij de achterkant "stevigere" banden accepteert.

Hallo heren, ik ben benieuwd of iemand geprobeerd heeft om 20x9 et 39 en 20x10 et39 op een W140 te zetten. Heb lokaal iets gevonden dat aantrekkelijk is.
Bedankt bij voorbaat

961 - 979 of 1,147 Posts