Mercedes-Benz Forum banner

Lijst met zekeringen

116K views 33 replies 22 participants last post by  WillS  
#1 · (Edited)
Iemand had een lijst met zekeringen nodig voor een w210, dit is voor een 99 en zou op verschillende varianten van toepassing moeten zijn.
Maak je geen zorgen over de andere kant, die is voor de Duitse leden.

Attachments

#4 ·
W210 E420 Relais ?

Ik heb een pdf-bestand van deze twee documenten gemaakt voor iedereen die geĂŻnteresseerd is. Dit bestand is veel
groter, maar als u het moet afdrukken of vergroten om de kleine lettertjes te lezen, gaat er geen gegevens verloren.
Na mijn auto - 97 E420 - te hebben gesloopt, kan ik niets vinden dat lijkt op een conventioneel Bosch-relais voor mijn brandstofpomp etc.

Zit er in mijn auto multifunctionele relais die duurzaam zijn gebouwd en verborgen zijn in de zekeringhouders?

Zo ja - is er een lijst met de relais en wat ze besturen? Ik heb een terugkerende P0141-code voor het achterste O2s-verwarmingscircuit. Dit circuit moet ergens een relais bevatten dat ik moet controleren voordat ik iets drastischer doe - zoals de katalysator vervangen.

Een zoekopdracht in de WIS naar "relais" levert geen enkele hulp op bij mijn probleem.

#7 ·
Zekeringen voor de brandstofpomp, luchtpomp, claxon, tractiesysteem bevinden zich in de regelmodulebox onder de motorkap. Deze box bevindt zich tussen het schutbord en het verdampingsgebied van de airconditioning, tegenover de remvloeistofcilinder.

#26 ·
Zekeringen voor de brandstofpomp, luchtpomp, claxon, tractiesysteem zitten in de regeleenheidbox onder de motorkap. Deze box bevindt zich tussen het schutbord en het airco-verdampergedeelte, tegenover de remvloeistofcilinder.

YouTube - control module
Video niet langer beschikbaar. Zou iemand die de locatie weet een foto willen plaatsen? Bedankt!

#10 ·
Weet iemand waar zekering 20 (grote groene, 32V, 30A) voor verantwoordelijk is?
Is het een speciale extra zekering voor je geluidsinstallatie? Ik heb geen idee, maar 32V is een beetje hoog voor andere normale werking, en te laag voor xenonverlichting.

#12 ·
Weet iemand waar de zekering-ID voor de sigarettenaansteker zit - 2000 E320 4matic stationwagen?
In eerdere modellen is het hetzelfde als de radio, dus nummer 5 van de zekeringkast onder de achterbank. Problemen met de sigarettenaansteker?

#13 ·
Mijn claxon/fanfare werkt niet. Heeft iemand een idee waar ik de zekeringen voor de fanfare (claxon) kan vinden op een E320 stationwagen uit 2000? De tabel in de zekeringkast aan de bestuurderskant van het motorcompartiment zegt dat het #40 en #41 zijn. Maar er is geen #40 en #41 in die zekeringkast. De claxon die voor de radiator is gemonteerd, werkt wel, want ik heb hem gecontroleerd door hem rechtstreeks op de accu aan te sluiten. De andere claxon zit volgens mij onder de koplamp aan de passagierskant en vereist verwijdering van de bumper. Dat lijkt me nogal een klus. Hoe dan ook, ik denk dat de volgende stap om erachter te komen waarom de claxon niet werkt, de zekeringen zijn. Dan denk ik dat het de schakelaar in het stuurwiel is. Jullie komen op de een of andere manier altijd met een antwoord. Ik denk dat alle MB-problemen hetzelfde zijn.

Bedankt voor alle eerdere hulp.

#14 ·
Nou, uit frustratie en omdat ik langs de plaatselijke MB-dealer kwam, stopte ik en vroeg de vrouwelijke servicemanager waar zekeringen #40 en #41 voor de claxon zaten. Na 10 minuten zonder succes kwam er een technicus langs en zie, ze zitten in de zekeringkast in de motorruimte aan de bestuurderskant. Maar ze zijn slim gecamoufleerd doordat de nummers niet zwart zijn. De servicemanager en ik dachten allebei dat het reserveonderdelen waren. Als je heel goed kijkt, kun je de nummers in zwart op zwart onderscheiden. De 7,5 zekering was kapot en de claxon werkt weer. Bedankt aan alle eerdere bijdragen over dit onderwerp, want bij de zoektocht naar de zekering heb ik nog meer over mijn auto geleerd.

#15 ·
De claxonzekering moet zich in de regelmodeldoos bevinden, die zich achter het schutbord van de motor bevindt, tegenover de remtrommel. Er is een videoclip in de algemene sticky DIY-thread die uitlegt waar deze zich bevindt.

#23 ·
Help alsjeblieft!

Vandaag op mijn -98 E240 stopten de elektrische ramen, het dakluik, de elektrische spiegels, de ruitenwissers, de sloten en de knipperlichten tegelijkertijd met werken.

Weet iemand of er een gemeenschappelijk relais/schakelaar of iets dergelijks is voor deze functies?

alvast bedankt

#24 ·
1997 w210 e320

Ik heb mijn auto uit elkaar gehaald en kan geen relais vinden in de zekeringkasten. Ik ben op zoek naar het Klima-relais voor de A/C-compressor. Om het duidelijk te maken, ik informeer naar de locatie van een relaiskast/paneel op/in het voertuig. Ik heb de zekeringpanelen gevonden: 1) in de motorruimte aan de bestuurderskant naast de hoofdremcilinder (geen relais daar) 2) motorruimte aan de passagierskant naast de douvalve, bevat ook de regeleenheid 3) dashboard aan de bestuurderskant 4) onder de achterbank met accu

Alle hulp hierbij zou worden gewaardeerd.

#25 ·
Mercedes-Benz E240 Classic Lijkwagen

Hoi, ik vraag me af of iemand kan helpen. Ik heb een E240 Classic lijkwagen (in wezen een langgerekte auto zonder kofferbak), en aangezien de zon nieuwe hitterecords bereikt, is de blazer gestopt met werken, en ik geloof dat al mijn zekeringen in orde zijn, ik heb ze allemaal doorgemeten, maar ik heb een legenda voor de zekeringen aan het einde van het dashboard, maar niet aan de bestuurderskant van het motorcompartiment. Kan iemand helpen?