Mercedes-Benz Forum banner

Olie filterhuis afdichting en Oliekoeler afdichtingen zelf doen

230K views 112 replies 47 participants last post by  SABZILA  
#1 · (Edited)
Olie filterhuis afdichting en Oliekoeler afdichtingen

Ik merkte dat ik olie lekte en kon niet achterhalen waar het vandaan kwam. Ik heb de hele voorkant en zijkanten van de motor schoongemaakt met een microvezeldoek. Ik had de kleppendekselplaat en afdichting al een paar maanden geleden vervangen, dus ik weet dat dat het probleem niet was (dat gebied had geen oliedruppels). Ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekte dat soms de onderste filterhuisafdichting lekt. Het volgende dat ik deed nadat ik de motor had schoongemaakt, was deze baby starten. Ik liet hem 10 minuten draaien en jawel, ik zag een kleine druppel langzaam uit de onderkant van het filterhuis kruipen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de oliekoeler afdichtingen te vervangen, aangezien ik deze moest verwijderen om de O.F.H.S. te verwijderen.

Onderdelen en nummers:
112-184-0061/17 (Afdichtring voor oliefilterhuis naar carter)
112-184-0361 (Afdichtring)
112-184-0261 (Afdichtring)

Gereedschap:
46 mm dop (Zeer moeilijk te vinden in winkels, moest mijn maat bij een garage vragen om het te lenen)
1/2" ratelsleutel
Verlengpijp (voor betere hefboomwerking bij het losdraaien van de bout)
T30 dopsleutelbit
1/4" ratelsleutel
1/4" dopsleutelverlenging
Veel vodden
Punttang

Ik heb de PDF-bestanden bijgevoegd om het gemakkelijker te maken.

Attachments

#2 ·
pic. stap voor stap

Afbeeldingen zeggen alles.

Attachments

#15 ·
oliekoeler lekt !!!!!!

foto's zeggen alles.
Hallo, ik hoop dat je me kunt helpen beslissen wat ik nodig heb.. oké, ik heb de onderste afdichting van de behuizing vervangen, maar hij lekt aan de zijkant waar de koeler zit, maar ik heb de linkerbovenbout een beetje gestript, dus ik vraag me af of ik de oliekoeler en de behuizing moet kopen of dat ik de afdichtingen aan de zijkant moet vervangen en een grotere bout voor die kant moet gebruiken :confused::confused:

#3 ·
meer

Attachments

#6 ·
Goed gedaan DETANE. Ik had een paar weken geleden dezelfde lekkage.
Maar ik heb ook de oliekoeler vervangen, omdat deze niet goed werkte.
Deze lekkage was een hel om te ontdekken. Het kostte me 2 dagen en veel tijd om de voorkant van de motor schoon te maken voordat ik het vond.
Ik vind uw nieuwe autodetails leuk.

#11 · (Edited)
Goed gedaan Detane op dit forum. Dit is dezelfde olielekkage die ik ook heb. Ik heb de afgelopen twee maanden drie lekken gerepareerd: oliekarterpakking, achterste hoofddichting en de 13-pins adapter op de versnellingsbak. Dit is hopelijk de laatste, ik ga naar de dealer om de drie afdichtingen op te halen die nodig zijn om deze taak uit te voeren. Wat is het aanhaalmoment op de 46 mm bout?

#25 ·
Koppel specificaties

Iemand de koppel specificaties voor de koeler en behuizingsbouten?

Bedankt
David

Geweldig werk Detane op deze thread. Dit is dezelfde olielekkage die ik ook heb. Ik heb de afgelopen twee maanden drie lekkages gerepareerd, de carterpakkingspakking, de achterste hoofdafdichting en de 13-pins adapter op de transmissie. Dit is de laatste hoop ik, ga naar de dealer om de drie afdichtingen op te halen die nodig zijn om deze taak uit te voeren. Wat is de koppel specificatie op de 46 mm bout?

#12 ·
Ik heb vandaag de drie afdichtingen vervangen. Ik heb de olieflesmoer verwijderd met een 1-13/16-dopsleutel in plaats van de 46 mm-dopsleutel. Het was moeilijk om de 46 mm te vinden en de 1-13/16 is hetzelfde, maar dan in inches. Ik heb de secundaire luchtpomp verwijderd om meer ruimte te hebben om de onderste schroef van de oliekoeler naar de fles te halen. Bedankt Detane voor de detailfoto's...

#13 ·
Ik heb vandaag de drie afdichtingen vervangen. Ik heb de olieflesmoer verwijderd met een 1-13/16-dopsleutel in plaats van de 46 mm-sleutel. Het was moeilijk om de 46 mm te vinden en de 1-13/16 is hetzelfde, maar dan in inches. Ik heb de secundaire luchtpomp verwijderd om meer ruimte te hebben om de onderste schroef van de oliekoeler naar de bus te verwijderen. Bedankt Detane voor de detailfoto's....
alles goed pooier.. Laten we onze trucks laten rollen...

#14 ·
Waanzinnig. Ik heb gisteravond de bougies vervangen...het bestuurderswiel verwijderd om erbij te komen...Ik vond ongeveer een liter olieachtige smerigheid over de bodem van de truck. VERSCHRIKKELIJK. De onderkant van de motor was vlekkeloos...dus het druppelt van boven...Ik gok hetzelfde probleem. De mijne is echter een ML320 uit 2000.

#16 · (Edited)
Mecka,
Als je het hebt gestript, dan Heli-Coil het gat. Als het rechtsboven is, wees dan extra voorzichtig, want je kunt in de oliekanister terechtkomen. Als je er niet zeker van bent om deze taak uit te voeren, koop er dan een op eBay. Ik zie dat je een eerste keer gebruiker bent, vul je voertuiginfo in je profiel in.....

#17 ·
Oliekoeler

Ik heb ook een gat gestript (onderste bout als ik me goed herinner), wat gemakkelijk te doen is gezien het zachte aluminium materiaal. Wat ik uiteindelijk heb gedaan, is gewoon het gat van de volgende maat getapt (ik denk dat ik de volgende "inch"-maat of 2 maten groter dan de metrische maat heb genomen met een schroef die schroefdraad vormt). Als ik me goed herinner, kon je voor een of meer van de gaten daadwerkelijk een moer gebruiken, hoewel het enigszins lastig zou zijn om hem op zijn plaats te krijgen. Ik heb dit bijna 30.000 mijl geleden gedaan zonder problemen.

Ik denk dat de truc voor deze reparatie is om de oliekoeler volledig los te koppelen via de 2 koelvloeistofleidingen, de grote moer aan de onderkant van de filterbehuizing te verwijderen en de complete assemblage te verwijderen. Succes.

#22 ·
Bedankt 43sqd! Andere tips die je kunt suggereren zouden nuttig zijn! Ik ga dit volgende week doen, zolang de napa onderdelen op voorraad heeft!
De enige andere tip die ik je kan geven is om je niet druk te maken met NAPA of een andere plek; ze gaan deze onderdelen niet hebben. Ze zijn alleen dealerartikelen of alleen online dealer.

#23 ·
De klus verliep soepel, duurde ongeveer een uur en bespaarde veel geld! Bedankt voor alle geweldige details! Het lijkt er echter op dat ik nog steeds een lek heb en ik denk dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ik heb de reservoir en de o-ring vervangen en het lijkt nog steeds te lekken. Ik denk dat ik de pomp moet vervangen om dit probleem op te lossen. Suggesties, mensen?

#27 ·
HĂ© Noodles en 43sqd......... Hebben het weer eens naar een deal gebracht voor de terugroepactie en ze hebben het huis dat naar de radiator leidt voor de 3e keer vervangen. Dat maakt 2 slangen en een klem. Ik duim dat de lekkage gestopt is of in ieder geval totdat ik het me kan veroorloven om het in te ruilen voor een vrachtwagen.

#28 ·
HĂ© Noodles en 43sqd......... Bracht het weer eens naar een andere deal voor de terugroepactie en ze hebben het huis dat naar de radiator leidt voor de 3e keer vervangen. Dat maakt 2 slangen en een klem. Ik duim dat de lekkage is gestopt of in ieder geval totdat ik het me kan veroorloven om het in te ruilen voor een vrachtwagen.
Weet je absoluut zeker dat je elke keer een nieuwe slang hebt gekregen? Misschien vervangen ze alleen de klem of draaien ze hem vast. Bekijk het goed voordat het te vies wordt om te zien.

Attachments

#29 ·
Ik ben er na de beproeving die ik heb meegemaakt helemaal niet zeker van! Ik ben er echter 100% zeker van dat deze dealer er deze keer een nieuwe slang en nieuwe klemmen op heeft gezet! Beveel je een goed motorbad aan en wat beveel je aan voor een doe-het-zelf klus? Ik heb een ontvettingsmiddel op citrusbasis gebruikt toen ik deze oliekeerringklus deed, maar ik weet niet zeker of dat goed is voor de hele motorruimte.

#30 ·
Ik ben er na de beproeving die ik hiermee heb doorgemaakt helemaal niet zeker van! Ik ben er echter 100% zeker van dat deze dealer deze keer een nieuwe slang en nieuwe klemmen heeft geplaatst! Beveel je een goed motorbad aan en wat raad je aan voor een doe-het-zelfklus? Ik heb een ontvettingsmiddel op citrusbasis gebruikt toen ik deze oliekeerringklus deed, maar ik weet niet zeker of dat goed is voor de hele motorruimte.
Elk van de Gunk Engine Brite-producten, vloeibaar, schuim of gel. Volg de instructies; koude motor.Ontvetters en reinigers

#32 ·
De thread nieuw leven inblazen...

Ik vond alle 3 de afdichtingen in een kit voor $14,70 bij Autohaus

Uw Onderdelen Zoeken Leverde 1 Onderdeel(en) Op
Goed om te weten.

Ik heb de mijne net vervangen, dus ik betwijfel of ik een set zal krijgen. Tot nu toe goed met de nieuwe pakkingen, geen lekken. Ik heb de bovenste linker (achterste) bout gestript, maar ik heb hem met rust gelaten zodra ik voelde dat hij weggleed. Hij lijkt te houden.

#34 ·
Blijf bij OEM-pakkingen

JadedFury - ik hoop dat je ervaring met de AutoHaus-pakkingen beter zal zijn dan de mijne. Ik heb je link gevolgd en ze besteld. Voelde me zeker goed over het besparen van $ ten opzichte van de dealer. Totdat ik weer een olielek onder de auto zag!

Kortom - uiteindelijk bezweken en de dealerprijs betaald (totaal $70), de AutoHaus-pakkingen eruit gehaald - visueel vergeleken en de Autohaus-pakkingen (gemaakt in China trouwens) waren dunner. De omtrek was oké, maar de 2 kleinere pakkingen waren zeker dunner. OEM-pakkingen erin, lek is weg.

Dus, zoals gewoonlijk op internet, wees gewaarschuwd.

#39 · (Edited)
Als iemand een 46 mm (3/4" drive) dop wil kopen om de oliefilterbehuizing te verwijderen om de lekkende o-ringen te vervangen, dan heb ik er een die ÉÉN keer is gebruikt (nou ja, eigenlijk twee keer....eens om te verwijderen en eens om te installeren)! $10, plus werkelijke vrachtkosten. Het gaat tegen het 2# tarief.

Update: 15-5-2012 VERKOCHT

#40 ·
Als iemand een 46 mm (3/4" drive) dop wil kopen om de oliefilterbehuizing te verwijderen om de lekkende o-ringen te vervangen, dan heb ik er een die EEN keer is gebruikt (nou ja, eigenlijk twee keer....een keer om te verwijderen en een keer om te installeren)! $10, plus werkelijke vrachtkosten. Het gaat tegen het 2# tarief.
Heb je de dop nog? Ik heb je een bericht gestuurd.