Welnu, ik heb net een turbokit voor de SLK 230 bemachtigd
Bedoel je ECU? Wat is daar het ibg-probleem? Ik moet zien wat de totale kosten gaan worden en wat er echt gedaan moet worden. Eerst moet ik kijken of er iets te maken heeft met het Kompressor/Turbo-probleem, ik zou kunnenIk vind het idee leuk. Ik hoop dat het zo gemaakt kan worden dat het met ECM kan praten.
Houd ons op de hoogte.
BAzzle
Hehe, je moet wachten tot de zomer komtWaar heb je de SLR-wielen vandaan? Ik zou ze graag op je auto willen zien.
Ik heb de verkoper om meer informatie gevraagd, maar nog geen antwoord ontvangen. Misschien is er iemand op dit forum die in Maryland woont en het kan bekijken en de primeur kan krijgen. Ik weet dat ik geĂŻnteresseerd ben.I found this on ebay..turbocharged slk320 (only one?) anyone? turbo 230 0r 320 ? pictures?
Ik denk dat je een brandstofreservoir zou kunnen bouwen, los van je brandstofsysteem. In principe wordt het onder druk gezet door de turbine, de druktank loopt een leiding naar het inlaatgasklephuis of naar elke poort. De leiding spuit een straal mist om de motor extra brandstof te geven. Het is heel simpel. Maar het volgende probleem is het uittrekken van de timing op de ecu van deze auto..+1 voor de brandstofkaarten. Om die setup echt te ontkurken, heb je sterk gewijzigde chips nodig (en ik weet niet of iemand heeft bedacht hoe de M.B.-chips goed opnieuw te programmeren) of een standalone EMS (veel $$$ voor een goede). . . Of een andere oplossing (ik ken er een goede, maar het is een bedrijfsgeheim. . .). Het is volledig te doen, het is altijd maar een kwestie van tijd en geld. Je zou gemakkelijk een systeem op maat kunnen ontwerpen, de vereiste pijpbochten, montageplaatsen, enz. kunnen bepalen en het laten bouwen. Het is geen hogere wiskunde wat de hardware betreft (turbocharging is eigenlijk heel eenvoudig). De kicker is om het zijn magie te laten doen zonder je in de limieten van je brandstoftoevoersysteem te drijven en je arm te laten draaien. Mager werken en hoge boostniveaus zorgen voor slechte dingen. Snel. Natuurlijk werd er in de vroege jaren 1980 door Reeves Callaway een zeer eenvoudige en elegante oplossing bedacht voor het probleem van "extra brandstof". Het vereist zelfs geen herprogrammering van de brandstofkaart. Als je je huiswerk doet, kun je ook deze "zwarte kunst van de turbo" leren. . . Ik zal hier geen antwoorden uitdelen, maar ik zal alleen zeggen dat er meer dan één manier is om meer brandstof in de cilinders te krijgen dan via de bestaande injectoren. . ..
Goed gezegd.Hier is kennis geen macht, het is waar de performance-mensen naar streven. Als dat is wat je als macht beschouwt, dan zul je geen vrienden hebben als er ingewikkelde problemen met je auto ontstaan.
Zijn ze nog steeds actief?Wat vinden jullie van SpeedInnovations? Kunnen ze de standaard 320 ecu herprogrammeren voor boost? Of zijn ze niet zo getalenteerd?
Eigenlijk is dat hier al eerder besproken, maar er zijn maar weinig mensen die het geld en de expertise hebben om dat soort magie uit te voeren. We hebben foto's gehad van minstens één auto met een turbo die een compressor voedt. Wat uw opmerking over de "turbo-supercharger" betreft, dat is precies wat een "turbo" is, de term is verkort tot alleen turbo. Ja, dat neemt de woorden heel letterlijk, maar woorden betekenen iets, dus zoals al eerder is gezegd, doe het goed voordat je iemand corrigeert. Het bovenstaande klinkt waarschijnlijk een stuk erger dan het bedoeld is, en daarvoor mijn excuses, het is NIET bedoeld als een afknapper. Wat vliegtuigmotoren betreft, ben ik niet op de hoogte van iets dat in productie is gegaan dat lijkt op een turbo die een mechanisch aangedreven compressor voedt. Ik heb gehoord van en/of gezien van tweetraps supercharging met een daadwerkelijk schakelpunt waarbij de piloot moest schakelen om de tweede of hogere snelheid voor de centrifugaalcompressor te bereiken. Ik heb turbo-compound motoren gezien waarbij de turbocharger daadwerkelijk de krukas aandreef via een mechanische transmissie. Ik heb zo ongeveer alles gezien wat is gebruikt om het vermogen van een vliegtuigmotor te vergroten (ik woon dicht genoeg bij het Smithsonian om het vaak te bezoeken en ken een aantal mensen die daar werken). Als u daar informatie over heeft, zou ik zeer geïnteresseerd zijn in welke productiemotor of welk vliegtuig u bedoelt. Een turbocharger die een mechanisch aangedreven compressor aandrijft, is een ZEER zeldzaam en op maat gemaakt beest; het wordt niet vaak gedaan en nog minder vaak goed gedaan. Als u gedegen informatie heeft over zo'n beest dat goed werkt en al een redelijke tijd werkt, heeft u inderdaad zeldzame informatie. Gefeliciteerd.Er zijn ook "turbo-supercharger" systemen, maar ik denk dat die buiten het bestek van de discussie hier vallen (tenzij iemand van plan is VEEL te fabriceren en een enorme hoeveelheid geld uit te geven). Ze zijn met enig succes gebruikt op vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog en de naoorlogse periode, als iemand de moeite wil nemen om een beetje te graven.
Slappeling,
Ben je hersendood? Weet je hoe je een zoekmachine gebruikt? Probeer het eens op de R170-pagina van Benzworld. Je bericht is een van de meest voor de hand liggende dingen die ik ooit heb gezien en gelezen. Je begrijpt niet helemaal dat bijna elke auto behalve MB gemakkelijk toegang heeft tot en de ECU/EMS's kan aanpassen. Zelfs AEM maakt een standalone EMS voor BMW's, in godsnaam. Megasquirt en zoveel andere producten en brandstofproblemen zijn hier besproken. We hebben hier leden die professioneel met auto's rijden.
Slechts een paar van de mod-pogingen met betrekking tot turbo's en SLK's zijn hier keer op keer besproken. Denk je echt dat er niet over extra injectoren is gesproken? Dit is jouw grote inzicht. Complete BS mijn vriend. Zoek onder mijn gebruikersnaam en bekijk alle foto's en info die zijn besproken. Kom NIET op dit forum en gedraag je als een idioot en maak van jezelf een autoprof die meer weet dan veel, heel veel, heel geĂŻnformeerde leden hier. Als je nu een ingenieur bent of je 320 hebt aangepast, post dan met je resultaten, maar tot die tijd zegt je bone stock 320-handtekening alles.
Foto's tonen enkele van de tuning-inspanningen met betrekking tot turbo's, twin-charging-systemen, het Brabus V-8-transplantatieprogramma en andere dingen. Je ideeën zijn al geprobeerd en sommige leden zijn bezig met het echt aanpakken van de ECU-problemen op hun eigen manier. Je bent een typisch lid dat de praatjes verkoopt, maar zelfs je handtekening zegt 2001 SLK320 bone stock! De praatjes verkopen, maar niet eens je OEM-luchtfilters vervangen. Zielige BS mijn vriend.
Reeves Callaway begon zijn programma met Chevrolet en had de info die hij nodig had rechtstreeks van de bron. Er zijn zoveel "old school" manieren om meer brandstof te krijgen, maar de meeste van die methoden werken niet met onze Bosch/Siemens VDO EMS's.
De meeste serieuze MB-tuners realiseerden zich dat de SLK's goed waren voor een pulley-upgrade en wisten dat de publieke vraag naar aftermarket-prestaties niet kosteneffectief zou zijn. Brabus, Renntech en Kleeman bieden, denk ik, GEEN prestatie-upgrades voor de SLK230's en de meesten bieden alleen de pulley-upgrade voor de 32's. Kleeman biedt de Kompressor voor de 320's, maar dat is het dan wel zo'n beetje. De MB-elektronica is de sleutel en je hebt NUL nieuwe info aangeboden op welk gebied dan ook, maar het is de houding die me irriteert. Extra injectoren. DUH!!!!!!!!!!!!!!!!! PIGGY back controllers. DUH!
Als dit je "handelsgeheimen" waren, laat me dan de eerste in de rij zijn om te zeggen dat je je eigen advies moet opvolgen en de R170-site en dan misschien het internet moet doorzoeken, maar om hier te komen en ons te vertellen dat we onderzoek moeten doen terwijl waar je het over hebt al jaren geleden is besproken en gedaan, nou, ben ik de enige die je geen vrijbrief geeft om op dit forum te komen en je zo te gedragen?
Voor degenen die me kennen, ik bijt zo hard op mijn lip als ik kan. Nieuwe leden die advies geven, kunnen beter met meer komen dan je "handelsgeheimen". Ik weet dat ik niet de enige kan zijn die je wil vertellen dat je moet oprotten, maar ik wed dat ik de enige ben die het doet.
Dyno-blad gepost is mijn laatste dyno-run. Ik heb een 2003 SLK230 auto dus 18% aandrijflijnverlies. 205rwhp/242bhp en 218rw lbs/258lbs. Ik weet misschien niet meer over auto's dan jij, maar ik probeer het tenminste en zal mijn 230 blijven tunen, dus als je je 320 bone stock houdt, ga dan uit de weg met die langzame 3.2L!