Mercedes-Benz Forum banner

Hoe in neutraal zetten met een lege batterij?

1 reading
289K views 21 replies 20 participants last post by  Witek_M  
#1 ·
Er zou een manier moeten zijn om de versnellingsbak te ontgrendelen om hem in de neutraalstand te zetten.... Hoe doe ik dat?

#4 ·
Road and Track magazine had een schakelfout op een 06 ML500 en liet hem op een sleepwagen naar de werkplaats brengen, dus ik denk dat ze het ook niet konden oplossen.

#6 ·
er zou een manier moeten zijn om de tranny los te laten om hem in neutraal te zetten.... hoe doe ik dat?
Je kunt niet naar neutraal schakelen met een lege batterij. Je hebt een boost nodig om de motor te starten en dan de tranny te schakelen. MB heeft dit elektronische systeem ontworpen zonder enige back-up of een handmatig alternatief. Houd er ook rekening mee dat de tranny niet schakelt bij een defecte ISM-motor, zelfs niet als de batterij volledig is opgeladen. Mocht je het ongeluk hebben van een defecte ISM-motor onderweg, dan kan alleen je dealer de tranny schakelen met speciale software in het veld. En meestal zijn ze daar goed op voorbereid.

#7 ·
Je kunt niet naar neutraal schakelen met een lege batterij. Je hebt een boost nodig om de motor te starten en dan de versnellingsbak te schakelen. MB heeft dit elektronische systeem ontworpen zonder enige back-up of een handmatig alternatief. Wees er ook van op de hoogte dat de versnellingsbak niet schakelt bij een defecte ISM-motor, zelfs niet als de batterij volledig is opgeladen. Mocht je het ongeluk hebben van een defecte ISM-motor onderweg, dan kan alleen je dealer de versnellingsbak schakelen met speciale software ter plekke. En meestal zijn ze daar goed voor uitgerust.
Nou, dat klinkt heel slecht. Vorig jaar had mijn oude 2004 ML500 een lege / lekkende batterij, dus de auto stond in mijn ondergrondse garage.Het probleem is dat een sleepwagen WEL in mijn garage past, maar mijn ML NIET kan slepen omdat het plafond te laag is, dus de sleepwagen moest mijn ML met een ketting eruit trekken. Gelukkig had de W163 nog een normale versnellingspook, dus ik KON hem in N zetten.Daarom, als dit scenario zich zou voordoen bij mijn W164, zou er GEEN manier zijn om de auto uit de garage te slepen, en OOK GEEN manier om hem met een ketting eruit te trekken.Goed gedaan MB... Ik denk dat de dealer in mijn garage zou moeten komen om daar service te verlenen. :confused:

• Like
Reactions: Ka6aH W140
#10 ·
someone correct me if i'm wrong, but i believe the shifter now has its own battery. i had a battery warning light on my 09 350, and took it in. dealer said that the accessory battery, which is soley for the shifter, was not taking a charge. they swapped it out
Dit is een hele verbetering en waarschijnlijk de enige oplossing voor dat beruchte ontwerpprobleem. Nu hebben ze alleen nog een "betrouwbare" hulpaccu nodig.

#11 ·
Geweldige info. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik een model had dat de hulpaccu niet had en mijn hoofdaccu leeg was, zou ik nooit een speciaal gereedschap kopen waarbij twee wielen verwijderd moeten worden!!!!! Een acculader of een nieuwe accu lijkt me de beste optie.

Ik denk dat als de versnellingsbak kapot is en je ondergronds geparkeerd staat, dit misschien je enige optie is, behalve dat de monteurs met een SDS naar je huis komen!

Misschien laat ik mijn auto voortaan in N in mijn ondergrondse parkeergarage staan als ik op vakantie ga!!!

#16 ·
C300 is uitgeschakeld en staat vast in de parkeerstand...hoe in neutraal te zetten

Als uw MB C300 uitvalt en niet in neutraal kan schakelen om te worden gesleept, is hier de mechanische oplossing.
Wrik eenvoudig de lederen schakelhoes van de basis. U kunt de hoes met beide handen vastknijpen, één voor de schakelas en één erachter, trek hem recht omhoog en de hoes springt van de basis af als een tupperware-deksel. Zoek de gele knop in het gat en druk hem naar beneden, houd hem met een vinger ingedrukt en trek hem met uw andere hand van parkeren naar neutraal. WEES VOORZICHTIG als de auto op een helling staat!!! Wacht tot de sleepdienst arriveert.
ZORG ERVOOR DAT DE PARKEERREM VOLLEDIG OMLAAG STAAT EN UW VOET HARD OP HET REMPEDAAL. Ik deed dit op een helling en ze begon te rollen, ondanks dat de parkeerrem erop stond...er is ook een geweldige video op YouTube.

#18 ·
Jullie reageren op een bericht dat meer dan 9 jaar oud is met informatie die niet relevant is, omdat de W164 elektronisch is en geen handmatige ontgrendeling heeft.

#19 ·
Misschien een oude post, maar desalniettemin relevant.
Ik had een paar maanden geleden precies hetzelfde probleem met een lege batterij van de versnellingskeuze.
De auto stond geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage en vanwege absolute woede en frustratie over de voortdurende storingen aan deze auto, heb ik hem aan mijn trouwe en roestige 25 jaar oude Range Rover Classic gehangen en het stuk rommel schoon uit het park gesleept.
Ik bestelde een nieuwe batterij bij de dealer tegen hoge kosten, origineel Mercedes-onderdeel - gemaakt in Korea, wat geen grote verrassing was nadat ik ook Chinese en Japanse onderdelen was tegengekomen die ook onder het mom van "originele onderdelen" werden gemonteerd. WTF.
Deze auto's zijn bastaards, gebouwd voor een prijs, niet voor de hoge kwaliteitsstandaard die ze ooit hadden, en zoals iemand hier eerder opmerkte, zijn ze goed voor ongeveer vijf jaar, ongeacht hoe ze worden onderhouden.
Helaas staat MB niet alleen met deze strategie en de meeste van deze high-end merken kunnen het beste met rust worden gelaten, tenzij ze nieuw zijn of met een absolute, onvoorwaardelijke garantie, die moeilijk te vinden is. Het alternatief is om eindeloze ongemakken en frustraties te verdragen, samen met aanzienlijke kosten.
Ik had het grote geluk om vorige week mijn ML "kwijt te raken" en zou er nooit meer een willen hebben.
Vaarwel MB, ik ben weg!

#21 ·
Dit post ik voor het geval iemand hiernaar zoekt... Je kunt fastfoodbakjes onder je banden gebruiken als je een auto moet slepen. Ze zijn bijna zo glad als ijs. Je hebt geen fancy gereedschap nodig, gewoon opkrikken en onder de banden plaatsen.
Ik vraag me af of iemand al een oplossing heeft gevonden? Ik heb mijn motor en transmissie als complete eenheid uit de auto gehaald voor een paar grote reparaties. Helaas vergeten om in de neutraalstand te zetten voordat ik ze verwijderde. Nu zit ik vast met een krukas die niet kan draaien omdat de transmissie in de parkeerstand staat. Een oplossing zou zijn om alle kabels weer aan te sluiten, de sleutel om te draaien en de neutraalstand in te schakelen, maar dat is een flinke klus, omdat het in feite de hele eenheid opnieuw installeert. Is er een tijdelijke oplossing?