Er zou een manier moeten zijn om de versnellingsbak te ontgrendelen om hem in de neutraalstand te zetten.... Hoe doe ik dat?
Je kunt niet naar neutraal schakelen met een lege batterij. Je hebt een boost nodig om de motor te starten en dan de tranny te schakelen. MB heeft dit elektronische systeem ontworpen zonder enige back-up of een handmatig alternatief. Houd er ook rekening mee dat de tranny niet schakelt bij een defecte ISM-motor, zelfs niet als de batterij volledig is opgeladen. Mocht je het ongeluk hebben van een defecte ISM-motor onderweg, dan kan alleen je dealer de tranny schakelen met speciale software in het veld. En meestal zijn ze daar goed op voorbereid.er zou een manier moeten zijn om de tranny los te laten om hem in neutraal te zetten.... hoe doe ik dat?
Nou, dat klinkt heel slecht. Vorig jaar had mijn oude 2004 ML500 een lege / lekkende batterij, dus de auto stond in mijn ondergrondse garage.Het probleem is dat een sleepwagen WEL in mijn garage past, maar mijn ML NIET kan slepen omdat het plafond te laag is, dus de sleepwagen moest mijn ML met een ketting eruit trekken. Gelukkig had de W163 nog een normale versnellingspook, dus ik KON hem in N zetten.Daarom, als dit scenario zich zou voordoen bij mijn W164, zou er GEEN manier zijn om de auto uit de garage te slepen, en OOK GEEN manier om hem met een ketting eruit te trekken.Goed gedaan MB... Ik denk dat de dealer in mijn garage zou moeten komen om daar service te verlenen.Je kunt niet naar neutraal schakelen met een lege batterij. Je hebt een boost nodig om de motor te starten en dan de versnellingsbak te schakelen. MB heeft dit elektronische systeem ontworpen zonder enige back-up of een handmatig alternatief. Wees er ook van op de hoogte dat de versnellingsbak niet schakelt bij een defecte ISM-motor, zelfs niet als de batterij volledig is opgeladen. Mocht je het ongeluk hebben van een defecte ISM-motor onderweg, dan kan alleen je dealer de versnellingsbak schakelen met speciale software ter plekke. En meestal zijn ze daar goed voor uitgerust.
Dit is een hele verbetering en waarschijnlijk de enige oplossing voor dat beruchte ontwerpprobleem. Nu hebben ze alleen nog een "betrouwbare" hulpaccu nodig.someone correct me if i'm wrong, but i believe the shifter now has its own battery. i had a battery warning light on my 09 350, and took it in. dealer said that the accessory battery, which is soley for the shifter, was not taking a charge. they swapped it out
Het vereist het verwijderen van alle vier de wielen. Met 4Matic moeten alle vier de wielen vrij kunnen draaien.... ik zou nooit speciaal gereedschap kopen waarbij twee wielen verwijderd moeten worden!!!!!
Ik vraag me af of iemand al een oplossing heeft gevonden? Ik heb mijn motor en transmissie als complete eenheid uit de auto gehaald voor een paar grote reparaties. Helaas vergeten om in de neutraalstand te zetten voordat ik ze verwijderde. Nu zit ik vast met een krukas die niet kan draaien omdat de transmissie in de parkeerstand staat. Een oplossing zou zijn om alle kabels weer aan te sluiten, de sleutel om te draaien en de neutraalstand in te schakelen, maar dat is een flinke klus, omdat het in feite de hele eenheid opnieuw installeert. Is er een tijdelijke oplossing?Dit post ik voor het geval iemand hiernaar zoekt... Je kunt fastfoodbakjes onder je banden gebruiken als je een auto moet slepen. Ze zijn bijna zo glad als ijs. Je hebt geen fancy gereedschap nodig, gewoon opkrikken en onder de banden plaatsen.