Mercedes-Benz Forum banner

C1401 ABS/ETS/BAS-lampjes - BIJGEWERKT 1.17.22 - DIY-foto's - Toegang tot de pomp/revisie van de pompborstels post #379

328K views 385 replies 85 participants last post by  argonlj  
#1 ·
Ik heb dit forum vele uren doorzocht en verschillende tips geprobeerd op mijn 2000 ML320 met 101k mijl. Ik krijg steeds willekeurig de ABS/ETS/BAS-lampjes. Nou, ik kon een tijdje rijden en ze gaan misschien niet aan of gaan een paar seconden na het starten aan. Het lijkt erop dat ze meer gerelateerd zijn aan de buitentemperatuur, want het is zeker dat ze aangaan als het buiten erg warm is (en vochtig, het is MD).

Nu heb ik een paar dingen geprobeerd, maar deze lampjes blijven branden.

De dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn:
1. Nieuwe remschakelaar van de MB-dealer.
2. De batterij verwisseld met mijn E320, die veel nieuwer is.
3. Het K25-relais meerdere keren verwisseld met andere in de zekeringkast.

Tot nu toe blijven de lampjes branden. Ik heb een Carsoft en heb de codes gescand en ik krijg de code:
C1401 Hogedruk-retourpompcircuit open/kortgesloten; Schakelt niet uit

Oh, ik heb ook de contacten van relais K25 overbrugd en de ABS-pomp handmatig laten inschakelen, en het werkte.

Iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn? Ik raak zonder ideeën. Nou, ik denk dat ik de ABS-module ga openen en de verbindingen daar ga controleren om er zeker van te zijn dat ze in orde zijn, aangezien dat ook een veelvoorkomend probleem lijkt te zijn. Zou het dat kunnen zijn?

Suggesties worden zeer gewaardeerd.

#2 ·
Suggesties?

Heeft iemand suggesties? Ik weet dat er een aantal zeer deskundige leden in dit forum zijn. Kan iemand alstublieft advies geven?

Trouwens, ik merkte dat de lampjes meteen aangaan als de auto volledig is opgewarmd, de motor behoorlijk heet is, 100 °C. Als de auto koud is, gebeurt het pas als hij opwarmt.
Ik vraag me af of de hitte in het motorcompartiment ervoor zorgt dat de ABS-module/pomp niet goed functioneert.

#3 · (Edited)
Wauw, zelfs bij 100 graden hitte werd de onze nooit heter dan 90 °C, zelfs niet in het drukke verkeer in Chicago met de airco aan en 5 personen aan boord. Met zo'n hoge bedrijfstemperatuur vraag ik me af of er een soort dampafsluitingsprobleem aan de hand is.

Wat is de geschiedenis van het onderhoud van de brandstoftoevoer? Brandstofpomp en vooral het duivelse W163-brandstoffilter?

#4 ·
Ik denk dat dat hetzelfde lampje is dat vroeger ook willekeurig aanging bij ons. Het is het lampje aan de linkerkant, toch? Bij mij ging het meestal aan bij langzame manoeuvres, zoals een U-bocht maken of op een parkeerplaats rijden. Nadat we de remmen hadden vervangen, verdween het op magische wijze. Geen idee waarom, maar ik gok dat het te maken had met een soort sensor in het wiel/remgebied?

#8 ·
Ik heb de reset van de stuurhoeksensor uitgevoerd toen ik de batterij verving. Nu heb ik de ABS-module/pomp uit elkaar gehaald, maar alles lijkt in orde.

Andere mensen die dit probleem in het verleden hebben gehad, lijken het te hebben opgelost door de ABS-pomp, een slechte batterij of een slechte wielsensor te vervangen.
Ik zal hieraan blijven werken.

#9 ·
Terug naar het rapport iedereen.

Eerst wil ik iedereen bedanken voor hun antwoorden.

Ten tweede heb ik het probleem gevonden.

Zoals ik al eerder beschreef, gaan de lichten willekeurig aan en leken ze meer gerelateerd te zijn aan de temperatuur. Nou, in zekere zin was dat ook zo.

Dus ik wachtte tot de lichten aangingen, de auto warm was, en probeerde toen handmatig de ABS-motor weer te laten draaien door de draden op relais K25 te overbruggen. Toen de auto koud was, kon ik de motor horen draaien, maar deze keer had de auto 20 minuten gereden en waren de lichten AAN gegaan. Nou, toen ik de ABS probeerde, liep hij deze keer niet. Zodra de auto was afgekoeld, begon hij weer te draaien. Ik controleerde de weerstand bij de ABS-pompaansluiting en alles was daar in orde.

Mijn conclusie was dat de ABS-motor problemen veroorzaakte nadat hij een paar keer had gedraaid. Dus besloot ik de ABS-motor uit elkaar te halen en jawel, de borstels zijn bijna versleten.

Het lijkt erop dat ze, omdat ze heel weinig contact maakten, goed zouden werken als ze koud waren, maar als de motor een paar keer draaide, stopten ze ermee.

Nu heb ik een slechte ABS-pomp. Omdat ik geen $250 wil uitgeven om hem te reviseren, heb ik online gezocht en de perfecte borstel voor de motor gevonden.

De borstel die in de motor past, moet 5 mm bij 5 mm zijn en ongeveer 13 mm lang. Ik vond de juiste borstel op een website genaamd Carbonbrush uit Californië. Het onderdeelnummer is L5-5H en het moet materiaal "Copper M" zijn op hun website. Voor slechts $15 en wat geduld heb ik mijn ABS-motor gereviseerd.

En hier zijn een paar foto's om het werkelijke probleem te laten zien.

Ik weet niet of er een doe-het-zelf-handleiding is voor de ABS-motor, maar ik denk dat er, aangezien deze motor zo problematisch is op de ML, er wel een zou moeten zijn.

Nogmaals bedankt en ik hoop dat dit iemand helpt.

Attachments

#287 ·
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor hun antwoorden.

Ten tweede heb ik het probleem gevonden.

Zoals ik al eerder beschreef, gaan de lampjes willekeurig aan en leken ze meer gerelateerd te zijn aan de temperatuur. Nou, in zekere zin was dat ook zo.

Dus ik wachtte tot de lampjes aangingen, de auto warm was, en probeerde toen de ABS-motor handmatig weer te laten draaien door de draden op relais K25 te overbruggen. Toen de auto koud was, kon ik de motor horen draaien, maar deze keer had de auto 20 minuten gereden en waren de lampjes AAN gegaan. Nou, toen ik de ABS probeerde, liep hij deze keer niet. Zodra de auto was afgekoeld, begon hij weer te lopen. Ik controleerde de weerstand bij de ABS-pompaansluiting en alles was daar in orde.

Mijn conclusie was dat de ABS-motor het begaf nadat hij een paar keer had gedraaid. Dus besloot ik de ABS-motor uit elkaar te halen en jawel, de borstels zijn bijna versleten.

Het lijkt erop dat ze, omdat ze heel weinig contact maakten, goed zouden werken als ze koud waren, maar als de motor een paar keer draait, stoppen ze ermee.

Nu heb ik een slechte ABS-pomp. Omdat ik geen $250 wil uitgeven om hem te reviseren, heb ik online gezocht en de perfecte borstel voor de motor gevonden.

De borstel die in de motor past, moet 5 mm bij 5 mm zijn en ongeveer 13 mm lang. Ik vond de juiste borstel op een website genaamd Carbonbrush uit Californië. Het onderdeelnummer is L5-5H en het moet materiaal "Copper M" zijn op hun website. Voor slechts $15 en wat geduld heb ik mijn ABS-motor gereviseerd.

En hier zijn een paar foto's om het werkelijke probleem te laten zien.

Ik weet niet of er een DIY is voor de ABS-motor, maar ik denk dat er, aangezien deze motor zo problematisch is op de ML, wel een moet zijn.

Nogmaals bedankt en ik hoop dat dit iemand helpt.
Bedankt voor je ongelooflijk nuttige miniatuurfoto's, ik heb alles gedaan wat je voorstelde, koolborstels uit de VS. Heb de klus in zes uur geklaard. Had deze klus niet kunnen proberen zonder je ongelooflijke hulp. Heel erg bedankt, mijn drie lampjes gingen pas negen maanden geleden aan, op mijn nieuwe 2002 ML die ik erg leuk vind. Van jeh Eire.

#11 ·
Ik denk dat ik dit probleem heb, maar de lichten staan ​​voor 99% aan zodra ik wegrijd, lijken langer uit te blijven bij erg nat weer, ik vraag me af of ik de pomp of een wielsensor moet onderzoeken, hoewel ik ook een "hoge druk in het circuit"-foutmelding heb????

#12 ·
Wanneer de borstels op de foto volledig versleten zijn, gaan de drie ETS-, ABS- en ESP-lampjes de hele tijd branden. Voorheen had ik een andere ML320 en de drie lampjes gingen branden zodra ik weg zou rijden (binnen 5 seconden nadat ik was begonnen met rijden). Dat was gemakkelijker te diagnosticeren en had hetzelfde probleem. De ABS-motor was kapot, de borstels waren 100% versleten. Deze was moeilijker om het probleem te vinden, omdat de borstels "bijna" versleten waren, ze maakten minimaal contact en zouden dus soms goed werken, meestal als de auto koud was. Als ik u was en ik ooit weer dit probleem zou hebben, zou het eerste wat ik zou controleren de ABS-motor zijn, die zich direct onder het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof bevindt. Haal het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof eruit. De ABS-motor heeft slechts twee schroeven die hem op zijn plaats houden. Haal die eraf en trek hem eruit. Test hem door hem van 12V te voorzien. Of nog beter, trek de as eruit om de borstels te controleren. Zoals te zien is op de foto in mijn vorige bericht. De mijne zou prima draaien als de motor koud is, maar nadat hij warm wordt, stopt hij met werken, waardoor mijn lampjes gaan branden. Ik wacht tot de borstels komen, zodat ik alles weer in elkaar kan zetten. Ik zal proberen een paar foto's te maken als ik dat doe. Succes.

#13 ·
Ik wil vandaag mijn bussen controleren, want ik heb wat tijd over. Je zegt dat het verwijderen van de pomp gemakkelijk is, moet ik het systeem daarna ontluchten of kan ik de pomp gewoon los verwijderen?

#14 ·
Hoogstwaarschijnlijk hoeft u niets te ontluchten.

Als u naar de pomp kijkt die ik op de foto's in mijn hand heb, ziet u het uiteinde van de as en een lager erop. Aan het einde van die as zit een kleine dop, die niet op de foto te zien is omdat deze zich in de ABS-unit bevindt. Maar als die dop eruit komt wanneer u de pomp eruit trekt, dan moet u het systeem ontluchten nadat u de dop weer hebt teruggeplaatst.

Meestal komt de dop er niet zo gemakkelijk uit, maar het is mogelijk. Wanneer ik de pomp er meestal uittrek, trek ik de pomp, zodra ik de schroeven verwijder, een klein beetje naar buiten. Net genoeg ruimte om een platte schroevendraaier in de richting van de as te steken die u op de foto ziet, om ervoor te zorgen dat de dop er niet uitkomt. Dit klinkt misschien ingewikkeld, maar als u de pomp eenmaal eruit trekt, zult u zien dat het heel gemakkelijk is.

Ik zou gewoon de schroeven verwijderen en de pomp eruit trekken, als de schroevendraaierpunt geen zin heeft. Houd er rekening mee dat er een kans van 5% is dat die dop eruit komt en dat u dan moet ontluchten.

#17 ·
Nee. Die van jou lijken nog wat leven te hebben. Om het dubbel te controleren, zet je 12V op de motorcontacten, of controleer je met een multimeter op continuĂŻteit (weerstand). Maar het lijkt erop dat jouw probleem niet de motor zelf is.

Het was toch niet zo erg om eruit te trekken, hè?

Dit is het volgende dat ik zou controleren. Als je de motor dubbel hebt gecontroleerd, zet je hem terug. Trek de kabel eruit die naar de ABS-eenheid gaat. Pak een multimeter, test de weerstand op de twee onderste pinnen op de ABS-eenheid. De twee onderste zijn degene die stroom naar de motor voeren. En het lijkt erop dat verschillende leden op het forum losse contacten hebben gehad. In het geval er geen stroom door de twee onderste contacten gaat, dan zou je probleem dat onderdeel daar zijn (de tegenoverliggende kant van de ABS-motor die je hebt verwijderd). Je zult dat onderdeel eruit moeten trekken, het openen en de contacten aan de achterkant solderen. Ik had dat probleem niet, maar het komt ook vaak voor. Er staan ook wat instructies op dit forum over.

Succes.

#24 ·
Instructies nodig voor het vervangen van de koolborstels van de ABS-pompmotor

Ik heb hetzelfde probleem (C1401) met mijn 2000 ML430, 140.000 mijl. Ik heb gisteren de ABS-pompmotor uit elkaar gehaald en ik heb versleten koolborstels. Het is mij niet duidelijk hoe ik de nieuwe koolborstels erin moet krijgen. De borstelhouder is vastgesmolten aan de voorste flens. Moet ik deze verwijderen of is er een andere manier om de nieuwe koolborstels erin te krijgen? De borstelkabels zijn ook bevestigd, maar het lijkt geen soldeerverbinding te zijn. Welk soldeer en welke temperatuur moet ik gebruiken (hars, zilver, enz.)?

#26 ·
Weet iemand waar ik vervangende bussen in het VK kan vinden?

Ik heb de gevreesde drie lichten des doods en ik werk me door de schijnbaar vele problemen die het kan veroorzaken!

Bedankt,
Scott, het belangrijkste hier is, is de code C1401 opgeslagen in je truck? Zo niet, dan voer je een onnodige reparatie uit.

Attachments

#27 ·
Bedankt voor het advies. Nee, ik heb de code niet, maar de symptomen zijn identiek. Ik heb de motor vandaag uitgebouwd en de borstels geïnspecteerd en één was tot aan zijn limiet versleten. Ik heb het een beetje schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet.

Raad eens? De lichten zijn nu uit:):):) maar dit zal waarschijnlijk niet lang duren, dus ik zal wat borstels moeten halen voor een permanente oplossing.

Als ik naar een dealer was gegaan, ben ik er zeker van dat ze een hele nieuwe ABS-pomp (plus montage) zouden hebben 'aanbevolen' voor een buitensporige prijs.

Veel dank aan hilarushi voor de tip!