Mercedes-Benz Forum banner

w245 stuurwiel positie vergrendelingshendel kapot

11K views 12 replies 6 participants last post by  teeayewon  
#1 ·
Hallo allemaal,

Heb hetzelfde probleem als een paar dagen geleden. Ik wilde de stuurwielpositie aanpassen en er ging iets kapot en nu kan ik het stuurwiel niet meer vastzetten met de hendel eronder. Nieuwe rijervaring met een dansend stuurwiel...:oops:

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Ik heb gekeken en een zwart plastic onderdeel met een kleine veer op het vergrendelingsmechanisme bovenop de stuurkolommantelbuis is kapot gegaan.

Op internet heb ik een praktische oplossing gevonden die voorlopig werkt, maar ik wil het goed repareren... het hele zwarte plastic vergrendelingsmechanisme vervangen, indien mogelijk.

Volgens EPC kun je alleen dat mechanisme bestellen, alleen de hele stuurkolom die 500 EUR kost... Ik kan een gebruikte stuurkolom als donor vinden op eBay of iets dergelijks, maar weet niet of ik deze kan verwisselen met mijn kapotte.

Alle info is welkom en wordt gewaardeerd...

#3 ·
€500 klinkt geweldig :unsure: U kunt echter een gloednieuw onderdeel krijgen voor £95:
Of een gebruikt exemplaar voor ÂŁ30:
Ik hoop dat u snel een vervanging vindt - het is vast niet leuk om te rijden met een stuur dat uit zichzelf beweegt.

#4 ·
Bedankt jongens voor de verstrekte info... Ik heb het nodig voor mijn Bee A1694603816 of oudere A1694603416.
Op de eerste link staat de juiste, maar het lijkt erop dat het plastic vergrendelingsmechanisme niet compleet is en de verkoper verzendt niet buiten het VK...
Moet onderzoeken of het mogelijk is om dat plastic mechanisme van een donor te verwijderen... zeker een veel goedkopere optie met minder problemen.

#7 ·
Dit gebeurt wanneer men te hard op de hendel duwt om de besturing af te stellen, het kleine plastic onderdeel breekt, de mijne deed dat net voor de APK-keuringstijd, dus ik moest het snel repareren, ik schroefde er een bout op zodat de hendel het vergrendelde, waardoor de trekhendel onder het stuurwiel iets naar buiten kwam, maar het werkte prima. Men moet met dit ding heel licht zijn bij het terugduwen om het wiel te vergrendelen.

#8 ·
dit gebeurt wanneer men te hard op de hendel duwt om de besturing af te stellen, het kleine plastic onderdeel breekt, de mijne deed dat net voor de APK-keuringstijd, dus ik moest het snel repareren, ik schroefde er een bout op zodat de hendel het vergrendelde, waardoor de trekhendel onder het stuurwiel een beetje uitstak, maar het werkte prima. Men moet met dit ding heel licht zijn bij het terugduwen om het wiel te vergrendelen.
Nog steeds niet opgelost, want mijn bestelde onderdeel kwam zonder die rode clip die de hendel vastzet... moet kijken of ik de rode clip van het oude onderdeel kan gebruiken. Best irritant...

#9 ·
Dat zou inderdaad zo zijn, maar even ter info: ze gaan erg gemakkelijk kapot, maar ik zou zeggen waar je het gekocht hebt, waar is mijn borgclip? Ik had geen tijd om de hele unit in de mijne te vervangen, maar als ik een andere unit zou kopen, zou ik degene van wie ik het gekocht heb vragen om te vervangen.

#10 · (Edited)
Eindelijk heb ik tijd gevonden om dit te repareren en een goede klus te klaren die de tijdelijke oplossing met een metalen clip zal vervangen.

Korte handleiding:
1. open het onderste paneel met voetenruimteverlichting onder het stuur (slechts 2 bouten) om toegang te krijgen tot de stuurkolom
2. maak het stuur los zodat je de kolom kunt bewegen zoals je wilt, maak die zwarte hendel van de stuurpositie los van de stang (duw met een schroevendraaier één pin om te verwijderen) onder het stuur, aangezien de stang in het dashboard kan gaan
3. Omdat het beveiligingssysteem op de kolom kapot is, hoef je het alleen maar los te klikken van de bruine houder en het naar beneden te schuiven via de witte plastic rail, samen met de hele hendelstang en de rode clip erop
4. Wanneer je het item hebt verwijderd, is het gemakkelijk om het nieuwe beveiligingsmechanisme van de donorstuurkolom te monteren
5. schuif het nieuwe mechanisme van onderaf langs de witte rail en laat de hendel buiten het dashboard springen, bevestig het vervolgens op de bruine houder.
6. Bevestig de hendelstang aan de bovenkant van binnenuit het dashboard met klein plastic om kantelen te voorkomen, plaats de hendel terug en dat is alles. Zo goed als nieuw... het kostte me 40 EUR voor de donorstuurkolom.

Attachments

#13 ·
Eindelijk heb ik de tijd gevonden om dit op te lossen en een goede klus te klaren die de tijdelijke oplossing met metalen clip zal vervangen.

Korte handleiding:
1. open het onderste paneel met voetenruimteverlichting onder het stuur (slechts 2 bouten) om toegang te krijgen tot de stuurkolom
2. maak het stuur los zodat u de kolom naar wens kunt bewegen, maak die zwarte hendel van de stuurpositie los van de stang (duw met een schroevendraaier één pin om te verwijderen) onder het stuur, aangezien de stang in het dashboard kan gaan
3. Omdat het beveiligingssysteem op de kolom kapot is, hoeft u het alleen maar los te klikken van de bruine houder en het naar beneden te schuiven via de witte plastic rail, samen met de hele hendelstang en de rode clip erop
4. Wanneer u het item hebt verwijderd, is het gemakkelijk om een ​​nieuw beveiligingsmechanisme van de donorstuurkolom te monteren
5. Schuif het nieuwe mechanisme van onderaf langs de witte rail en laat de hendel buiten het dashboard springen, bevestig het vervolgens op de bruine houder.
6. Bevestig de hendelstang aan de bovenkant van binnenuit het dashboard met klein plastic om kantelen te voorkomen, plaats de hendel terug en dat is alles. Zo goed als nieuw... het kostte me 40 EUR voor de donorstuurkolom.

Het meeste werk gaat met de handen "blind", omdat het moeilijk te zien is onder het dashboard.:cool:
(y)