Mercedes-Benz Forum banner

Vito 115cdi (639) service reset

186K views 26 replies 20 participants last post by  Hijackb  
#1 ·
Ik probeer al wekenlang de service-interval-indicator te resetten met behulp van eerdere berichten op dit forum, maar tevergeefs. Uiteindelijk is het gelukt - vergelijkbaar met andere instructies:
1. Draai de sleutel naar positie 2
2. Druk onmiddellijk één keer op de M-knop
3. Draai binnen tien seconden de sleutel terug naar 0
4. Druk opnieuw op de M-knop en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Blijf de knop ingedrukt houden totdat u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven.

Door een vergelijkbare volgorde te gebruiken, kan ik een soort verborgen menu openen met alleen-lezen waarden - weet echter niet wat het betekent, maar ik kan foto's plaatsen van hoe het eruit ziet. Hoe dan ook, zo ben ik erachter gekomen:

2. Druk onmiddellijk één keer op de M-knop
4. Druk op de R-knop en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Blijf de knop ingedrukt houden totdat u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven.

Ter vergelijking, zo ziet mijn dashboard eruit.

Attachments

#2 ·
Ik heb een 639 111 CDI Van model 2007. Ik heb het bovenstaande geprobeerd en de mijne is een beetje anders. Ik heb geen buitentemperatuurweergave en om bij de trip te komen, moet je één keer op M drukken.

Daarom is het hetzelfde als hierboven, alleen druk je twee keer op M in plaats van één keer, daarna hetzelfde als hierboven. :)

Bedankt voor de info, het heeft me dood geërgerd.

#13 ·
Er zijn een paar verschillende manieren om de servicelampjes te resetten:
1. Oudere Vito met M- en R-knoppen: contact aanzetten, op de M-knop drukken totdat de service verschijnt, de M-knop ingedrukt houden, contact uit en snel weer aanzetten, de service moet gereset zijn.
2. Volgende nieuwere Vito met M- en O-knoppen: contact aanzetten, ongeveer 40 seconden wachten tot het service display weer naar de kilometerstand verandert, de 0 ongeveer 30 seconden ingedrukt houden of tot u een piep hoort, dan op de M-knop drukken om naar de service te scrollen, de 0 rechts ingedrukt houden, oliekwaliteit A 2 moet verschijnen, de O-knop opnieuw indrukken en de service is gereset.
3. Vito met stuurwielbediening, contact aan, de linker onderknop gebruiken om naar de kilometerstand te scrollen, de linker bovenknop indrukken om naar de service te gaan, de 0 op het dashboard ongeveer 30 seconden ingedrukt houden of tot de piep, de linker onderknop eenmaal indrukken en dan de linker bovenknop gebruiken om door de service-optie te scrollen, relevant, de rechter bovenknop indrukken om deze te openen, bevestigen met linksboven, 0 gedurende 3 seconden indrukken om te bevestigen.
Ook oliekwaliteiten zijn belangrijk, want de nieuwere Vito heeft een olie met een laag asgehalte nodig als ze een dieselpartikelfilter hebben.
Mercedes oliekwaliteit 228.3 = 15w40 minerale olie. 228.5 = 10w40 synthetische olie 228.51 = 10w40 olie met laag asgehalte, dan zie je de opties op de nieuwere Vito's (.51 = laag asgehalte) sorry als er info verkeerd is, ik doe dit uit mijn geheugen.

#14 ·
er zijn een paar verschillende manieren om de servicelampjes te resetten
1 oudere vito met m- en r-knoppen zet de ontsteking aan druk op de m-knop totdat de service verschijnt houd de m-schakelaar ingedrukt zet de ontsteking uit en snel weer aan de service moet resetten
2 nieuwere vito m- en o-knoppen zet de ontsteking aan wacht ongeveer 40 seconden totdat het service display weer verandert in de kilometerstand houd de 0 ongeveer 30 seconden ingedrukt of totdat je een piep hoort druk dan op de m-knop om door de service te scrollen houd de 0 aan de rechterkant ingedrukt oliekwaliteit a 2 moet verschijnen druk nogmaals op de o en de service is gereset
3 vito met stuurwielbediening, ontsteking aan de linker onderknop om naar de kilometerstand te scrollen druk op de linker bovenknop om naar de service te gaan houd de 0 op het dashboard ongeveer 30 seconden ingedrukt of tot de piep druk eenmaal op de linker onderknop en gebruik dan de linker bovenknop om door de serviceoptie te scrollen relevant druk op de rechter bovenknop om deze te openen bevestig met de linker bovenknop druk 0 gedurende 3 seconden om te bevestigen
ook oliekwaliteiten doen er toe omdat de nieuwere vito een olie met een laag asgehalte nodig heeft als ze een dieselpartikelfilter hebben
mercedes oliekwaliteit 228.3 = 15w40 minerale olie. 228.5 = 10w40 synthetisch 228.51 = 10w40 olie met laag asgehalte dan zie je de opties op de nieuwere vito's (.51 = laag asgehalte) sorry als er informatie verkeerd is ik doe dit uit mijn geheugen
Dit werkt ook voor mijn 08 115, brengt ook een heel menu met andere dingen tevoorschijn terwijl je door de menu's scrolt. Bedankt voor de hulp.:cool:

#17 ·
Ik heb wekenlang geprobeerd om de service-intervalindicator te resetten met behulp van eerdere berichten op dit forum, maar tevergeefs. Uiteindelijk is het gelukt - vergelijkbaar met andere instructies:
2. Druk onmiddellijk één keer op knop M
4. Druk nogmaals op knop M en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Blijf de knop ingedrukt houden tot u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven

Door een vergelijkbare volgorde te gebruiken, kan ik een soort verborgen menu openen met alleen-lezen waarden - weet niet wat het betekent, maar kan foto's plaatsen van hoe het eruit ziet. Hoe dan ook, zo ben ik erachter gekomen:

4. Druk op knop R en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Blijf de knop ingedrukt houden tot u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven

Werkt perfect op mijn 2005 115, nu hoef ik niet meer naar dat verdomde ding te luisteren dat me vertelt dat ik het naar de afzetterij moet sturen!!!

#18 ·
Servicelampje resetten Vito 111 cdi

Ik heb een Vito bestelwagen 111 cdi uit 2008 met navigatie en een multifunctioneel stuurwiel. Ik moet weten hoe ik het servicelampje kan resetten na een olieverversing, of dat er een tool is die iemand kent en die beschikbaar is. Ik weet niet of het mogelijk is om het zonder tool te doen, want ik heb niet dezelfde knoppen die op deze site worden genoemd. Ik heb een plus en min, een nul en het olie meetlampje, maar geen M of R. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#20 ·
service reset voor vito-L 110 cdi 2000 model

Ik heb wekenlang geprobeerd om de service-intervalindicator te resetten met behulp van eerdere berichten op dit forum, maar tevergeefs. Uiteindelijk is het gelukt - vergelijkbaar met andere instructies:
4. Druk opnieuw op knop M en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Houd de knop ingedrukt tot u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven

Door een vergelijkbare volgorde te gebruiken, kan ik een soort verborgen menu met alleen-lezen waarden openen - weet echter niet wat het betekent, maar kan foto's plaatsen van hoe het eruit ziet. Hoe dan ook, zo ben ik erbij gekomen:

4. Druk op knop R en houd deze ingedrukt terwijl u de sleutel terugdraait naar 2
5. Houd de knop ingedrukt tot u een lange pieptoon hoort en het nieuwe service-interval wordt weergegeven

Hallo... newbie hier... mijn dashboard heeft geen R- en M-knoppen... hoe moet ik dit aanpakken? Bedankt..

Zou de hulp op prijs stellen...:rolleyes:

Dennis

#22 ·
Het andere dat is gebeurd, is dat de stereo is uitgevallen, wat samen leek te vallen met het indrukken van knoppen en het aan- en uitzetten van het contact. Is dit puur toeval of heb ik iets in de elektronica verstoord (mogelijk)? Ik heb niet de kans gehad om de head unit terug te brengen naar de installateur, want het gebeurde op een zondag - de zondag dat ik het gezin 200+ mijl naar Cornwall moest rijden voor weken vakantie!

#23 ·
Heb het net opgelost. Ik heb deze instructies gebruikt -

"Zorg ervoor dat de ontsteking is uitgeschakeld

Schakel de ontsteking in en druk onmiddellijk twee keer op de bovenste knop links op het dashboard

Schakel binnen 10 seconden de ontsteking uit

Houd de linkerbovenknop ingedrukt, schakel de ontsteking in en blijf de knop ingedrukt houden

De resterende afstand wordt weergegeven, daarna wordt na 10 seconden de nieuwe resterende afstand weergegeven en hoort u een waarschuwingsgeluid

Laat de knop los

Klaar"

Het was het twee keer indrukken van de bovenste knop dat het verschil leek te maken.

#24 ·
Ik heb een Vito W639 2006 met M- en R-knoppen, mijn service-indicator was -41, d.w.z. 41 dagen te laat. Heb alles hierboven geprobeerd en het werkte niet. Ging naar een duur Mercedes Service Center en smeerde de technicus met een pak Ginger Nut koekjes. Hij legde uit dat als de service-indicator niet te laat is, de procedure zoals hierboven beschreven werkt, d.w.z. sleutel naar positie 2 draaien en onmiddellijk op M drukken (meestal twee keer) en dan binnen 10 seconden uitzetten, enz. MAAR als het te laat is, NIET onmiddellijk op M drukken, maar wachten tot de eerste diagnose is voltooid. In mijn specifieke geval heb ik een LA:01-foutcode die verschijnt (zelfs de Mercedes-technicus kon me niet vertellen wat dit is, als iemand het weet?) dit duurt ongeveer 40 seconden en stopt dan, hij drukte toen twee keer op M, schakelde binnen 10 seconden uit, schakelde in en hield M vast, wachtte op de piep en de service-indicator werd gereset.

#25 ·
Ik heb een Vito W639 2006 met M- en R-knoppen, mijn service-indicator was -41, d.w.z. 41 dagen te laat. Heb alles hierboven geprobeerd en het werkte niet. Ging naar een duur Mercedes Service Center en smeerde de technicus met een pak Ginger Nut koekjes. Hij legde uit dat als de service-indicator niet te laat is, de hierboven beschreven procedure werkt, d.w.z. sleutel naar positie 2 draaien en onmiddellijk op M drukken (meestal twee keer) en dan binnen 10 seconden uitzetten, enz. MAAR als het te laat is, NIET onmiddellijk op M drukken, maar wachten tot de eerste diagnose is voltooid. In mijn specifieke geval krijg ik een LA:01-foutcode (zelfs de Mercedes-technicus kon me niet vertellen wat dit is, als iemand het weet?) die ongeveer 40 seconden duurt en dan stopt, daarna drukte hij twee keer op M, zette uit binnen 10 seconden, zette aan en hield M ingedrukt, wachtte op de piep en toen werd de service-indicator gereset.
Ik heb een 2008 Vito 115 cdi en die gaf 730 dagen aan (het lijkt erop dat dat het maximum is, want hij was eigenlijk meer te laat, maar daar bleef hij staan). Hij had ook een grote en een kleine moersleutel en piepte elke keer als ik het contact aanzette.
De mijne heeft M- en O-knoppen aan de linkerkant van de meters - Geen knoppen op het stuur.

Ik heb alles uit deze thread en andere geprobeerd, maar het is me nooit gelukt om het op te lossen tot ongeveer 2 weken geleden, toen ik erin slaagde om 31 en 51 te resetten, wat blijkbaar een olie-service-indicator en een service-interval-indicator zijn.
Mijn moersleutels zijn weg en hij geeft geen dagen of pieptonen meer aan - wat een genot.

Hier is wat ik deed...
  • Draai het contact naar positie 2 (alle dashboardlampjes branden nu)
  • Houd de O-knop ongeveer 20 seconden ingedrukt totdat je een piep hoort
  • Als je de piep hoort, laat dan de O-knop los en druk op de M-knop (je zou nu in het servicemenu moeten zitten)
  • Gebruik de M-knop om door het menu te bladeren totdat je bij het servicegedeelte komt
  • Als je bij "reset 31" komt, wat blijkbaar een olieservice is, houd dan de O-knop ingedrukt totdat het nummer 2 verschijnt. Druk op O en er staat "done"
  • Ga naar de volgende service door op M te drukken en er staat "reset 51"
  • De procedure is hetzelfde als voor "reset 31" - houd de O-knop ingedrukt totdat het nummer 2 verschijnt. Druk op O en er staat "done"
  • Contact uit.
  • Contact aan en het zou mooi en duidelijk moeten zijn.
Alles goed
Mike

#26 ·
Ik heb net een artikel gelezen waarin staat dat "reset 31" voor een service-interval van 20.000 km is. En "reset 51" is voor een service-interval van 30.000 km. Heb niets gevonden over een service van 10.000 km.
Ik weet niet zeker op welk interval de mijne nu wordt ingesteld, omdat ik ze allebei heb gereset?

Op dit moment stoort het me helemaal niet, want mijn Vito start nog steeds niet.
De sleutel werkt prima, de ontsteking licht op, volgende draai om de startmotor in te schakelen en er is niets, geen klik, geen dimmen van de lichten, gewoon niets.
Het is waardeloos.