Mercedes-Benz Forum banner

Brandstofpomp en Kickdown-relais Q

15K views 19 replies 6 participants last post by  isthenew  
#1 ·
Hallo allemaal,

Dit betreft mijn nieuwe, nog nauwelijks door mij gereden 1989 300SE met 231.000 mijl. Een probleem dat ik heb gehad sinds de eerste keer dat ik de auto reed, is dat hij na het opwarmen weigert op te schakelen. Dit deed hij toen ik ermee reed van de vorige eigenaar naar ons magazijn: na 10 mijl weigerde hij naar de 4e versnelling te gaan, en na nog eens 3 mijl weigerde hij naar de 3e versnelling te gaan. De volgende dag bleef hij in de 2e versnelling. Na een paar dagen stilgestaan te hebben, schakelde hij prima tot hij warm werd, waarna hij geleidelijk weer stopte met opschakelen.

Ik heb de transmissievloeistof en het filter vervangen. Hij reed een dag lang geweldig. Toen, de volgende dag, na ongeveer 45 minuten rijden, stopte hij weer met opschakelen. Eerst geen 4e versnelling, dan geen 3e. Ik heb de kickdownschakelaar losgekoppeld, maar hij deed het nog steeds hetzelfde. Hij zal meestal proberen op te schakelen als ik het gaspedaal helemaal intrapt (zowel met als zonder de kickdownschakelaar), maar hij zal na een paar momenten weer terugschakelen. Toen ik in de buurt van ons magazijn was, heb ik de D32-selectie doorlopen om te zien hoe hij reageerde. In D en 3 blijft hij in de 2e versnelling. In 2 blijft hij in de 1e versnelling.

Mijn volgende stap was om de stroomtoevoer bij de kickdownsolenoĂŻde los te koppelen. Ik sprak echter met een man die ik ken en die R129's en R107's stript; en hij heeft een paar w126's. Hij noemde het kickdownrelais. Dus ik heb dat onderzocht. Interessant genoeg heb ik er een in een doos in de kofferbak van mijn auto liggen. Ik heb degene die in de auto is geĂŻnstalleerd eruit gehaald en vergeleken. Ze zijn niet hetzelfde. Degene in de doos in de kofferbak (ik neem aan dat het de oude is omdat de connectoren verkleurd zijn en toen ik hem installeerde, de auto niet startte), heeft 9 pinnen (6 + 3). Degene in de auto heeft nu 10 pinnen (6 + 4). Het lijkt erop dat de 9-pinsversie exclusief werd gebruikt op een paar jaar van de 300E, 300SE en 300SEL. Mijn auto lijkt geen vrouwelijke aansluiting te hebben voor deze extra pin.

Weet iemand het verschil tussen de 9- en 10-pins relais? Kan dit verkeerde relais de oorzaak zijn van mijn transmissieproblemen door de kickdownsolenoĂŻde op het verkeerde moment te activeren? Of hebben anderen die de 9-pins zouden moeten hebben de 10-pins en geen transmissieproblemen? In dat geval ga ik verder met het loskoppelen van de solenoĂŻde.

Mijn fondsen zijn momenteel beperkt en het belangrijkste dat me ervan weerhoudt deze auto te rijden, is de transmissie. Dus ik ben op zoek naar begeleiding over waar ik me op moet concentreren. Ik zou het haten om de solenoĂŻde te testen, hem als slecht te laten zien, hem te vervangen en er dan achter te komen dat het het relais was dat de solenoĂŻde er slecht uit liet zien.

Bedankt,
Bill

PS - Ik moet toevoegen: Ik heb vandaag alle zekeringen vervangen. En ik heb het oude brandstof-/kickdownrelais in de auto gelaten. Ik heb het nieuwe relais niet teruggeplaatst. Dus ik heb niet met de auto gereden sinds ik de zekeringen heb vervangen.
 

Attachments

#5 ·
Moet ik me zorgen maken dat ik dit 10-pins relais in mijn 9-pins auto plaats? Of is dit een van die dingen waarbij MB iets voor een korte tijd maakte en het vervolgens verving door een iets andere die werkt, ook al is het geen exacte match?

Kortom, kan ik deze nieuwe gebruiken, of moet ik hem vervangen door een 9-pins zoals de oude?
 
#8 ·
Dit heeft voor mij alle kenmerken van een transmissie met interne defecte afdichtingen. Wat ik denk dat er met u gebeurt, is dat wanneer de transmissievloeistof koud is, deze dikker is en daarom niet zo gemakkelijk langs de afdichtingen kan lekken, waardoor de transmissie werkt.

Als het warm wordt, wordt de vloeistof dunner en lekt deze langs de afdichtingen, waardoor de zuigers niet worden geactiveerd.

Wat ik zou doen is dit, en ik zal er waarschijnlijk voor worden uitgescholden, maar wat dan ook.

1: Koop een fles Gunk Trans Medic of Trans X. Vergelijkbare producten, verkrijgbaar in verschillende gebieden. Verwijder het volume van de strijd in transmissievloeistof en giet de fles in de transmissie. Beweeg de transmissie een paar keer door alle versnellingen en ga dan rijden.

In het geval dat het wat vernis is, zal dit spul het oplossen, het zal ook de afdichtingen conditioneren en kan ervoor zorgen dat uw transmissie langer werkt.

Ik heb het Gunk-product daadwerkelijk gebruikt om een ​​erg fladderende 2-3 versnellingswissel op mijn oude 300SD permanent te repareren. Het kan een paar dagen duren voordat het zijn magie heeft uitgewerkt.

2: Als het bovenstaande niet werkt, ga dan een fles Lucas Transmission fix kopen.

Dit spul is, in tegenstelling tot de bovenstaande producten, dik als honing. In principe werkt het door de transmissievloeistof te verdikken, zodat deze niet zo gemakkelijk langs de afdichtingen kan lekken. Ik denk dat het ook afdichtingsconditioners kan bevatten.

Verwijder opnieuw het volume van de fles uit de transmissie en giet vervolgens het Lucas-product erin en kijk wat er gebeurt.

Een van deze twee producten kan de truc doen en u in staat stellen de auto te besturen totdat u de transmissie kunt vervangen.

Als kanttekening had ik een geval waarin ik een 300SD met een zeer laag transmissievloeistofniveau reed en deze in de 2e versnelling bleef steken, het bijvullen van de vloeistof corrigeerde de situatie. De reden dat ik dit vermeld, en ik bedoel geen gebrek aan respect, maar controleert u het vloeistofpeil correct? motor draaiend, in de parkeerstand, nadat u de versnellingskeuze door alle versnellingen hebt laten lopen, waarbij u in elk een paar seconden pauzeert?

Succes
 
#10 · (Edited)
Dat is een beetje warm om vaak te bezoeken. Dat controleren is een goed idee, uiteraard koelt het motorkoelsysteem ook de versnellingsbak.

Ik vraag me af of je gewoon een versnellingsbak zou kunnen hebben die al een beetje te heet is geworden. Of misschien gewoon een beetje gruis in het kleplichaam. Ze zijn eerlijk gezegd taai als oude laarzen, hopelijk kan het worden opgelost. Spoelen van de transmissie wordt vaak niet aanbevolen vanwege mogelijk gruis, maar misschien is dit de situatie waarin het nuttig zou kunnen zijn.
 
#12 ·
Dat is een beetje warm om vaak te bezoeken. Dat controleren is een goed idee, uiteraard koelt het motorkoelsysteem ook de versnellingsbak.

Ik vraag me af of je gewoon een versnellingsbak zou kunnen hebben die eerder wat te warm is geworden. Of misschien gewoon een beetje detritus in het kleplichaam. Ze zijn eerlijk gezegd ook taai als oude laarzen, hopelijk kan het worden opgelost. Spoelen van de transmissie wordt vaak niet aanbevolen vanwege mogelijke detritus, maar misschien is dit de situatie waarin het nuttig zou kunnen zijn.
Duimen!
Ik zou echt willen dat dit eenvoudig en goedkoop is en een kwestie van tijd en revalidatie :thumbsup:
 
#11 ·
Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of dit een vreemde kwaadaardigheid zou kunnen zijn van welk apparaat dan ook dat de vertraagde 2-3 schakeling regelt wanneer de motor koud is... slechts een gedachte...
 
  • Like
Reactions: ianrandom
#13 ·
Even een update. Ik ging vandaag de koelvloeistof in mijn auto vervangen, maar de aftapplug is...ongewoon. Ik denk dat er een speciale tool voor nodig is, maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden. Dus ik heb een thread aangemaakt met de vraag of iemand hier hem herkent. Hier is een link:

https://www.benzworld.org/forums/w1...26-s-se-sec-sel-sd/3028586-radiator-drain-plug-identification.html#post17809128

Omdat ik de vloeistof niet kon vervangen, besloot ik gewoon met de auto te rijden. Hij stond 2 dagen stil en vanmorgen begon het terugschakelen eerder. Het begon met een motortemperatuur van onder de 80 graden, wat een verandering is. En hij schakelde terug na 18 seconden, zoals verwacht.

Maar ik heb vandaag een andere route genomen. In plaats van te wachten om te zien hoe ver ik kan komen voordat ik terugschakel, heb ik eigenlijk gereden tot ik de 4e versnelling bereikte, en toen maar 10 seconden. Daarna zou ik ofwel vertragen tot ongeveer 25 km/u, ofwel helemaal stoppen. Ik heb dit iets meer dan 12 mijl gedaan. De auto startte in de 2e versnelling en schakelde bijna elke keer op naar de 3e en 4e versnelling. Wat ik als een enorme overwinning beschouw. Maar hij ging aan het einde ook een paar keer van de 4e naar de neutraalstand; waarbij de auto met 56 km/u zo hard in de 3e versnelling sloeg dat de banden piepten. Dat is dus zorgwekkend.

12 mijl afgelegd, nog 88 te gaan voordat ik de vloeistof vervang.
 
#14 ·
Het "neutraal" dat u tussen de versnellingen beschrijft, wordt flaring of slippen genoemd. In principe reageren de zuigers niet snel genoeg, dus de koppelingsplaten of -banden slippen totdat er voldoende druk op wordt uitgeoefend.

Wees voorzichtig met het slippen en flaring om niet hard op te toeren als dit gebeurt, anders versnelt u de slijtage van wat er nog op de koppelingsplaten zit.

Elke verbetering is een goed teken. Het duurde waarschijnlijk ongeveer twee weken voordat het Gunk-product mijn slippen elimineerde. Ik heb ook mijn VCV aangepast, maar dat leek de flaring niet veel te veranderen.

Voordat u de vloeistof vervangt, probeer dan het Lucas-product dat ik noemde erin te gooien. De hele fles, dus u zult wat vloeistof moeten uitzuigen. Rijd er nog een paar kilometer mee en kijk of de verandering in viscositeit helpt. Zo ja, dan zou ik voorstellen om na het vervangen nog een fles in uw nieuwe vloeistof te gieten.

Dit alles gezegd hebbende. U heeft waarschijnlijk een revisie van de transmissie nodig, of een goede gebruikte unit.
 
#15 ·
Dit alles gezegd hebbende. Je hebt waarschijnlijk een revisie van de transmissie nodig, of een goede gebruikte eenheid.
Ja. Dat verwacht ik. Ik zal uitkijken naar een gebruikte. Gezien het feit dat ik er misschien niet meer dan 2000 mijl per jaar mee zal rijden, zal ik, als ik het aan de praat krijg, een hele tijd hebben om er een te vinden. En ik zal beginnen met het prijzen van een revisie. Ik zal het hoogstwaarschijnlijk zelf doen, vooral omdat al het andere zo goed en schoon is. Ik ben er vrij zeker van dat het een nieuwe flex-disc van de transmissie heeft. Maar in beide gevallen wil ik het eerst rijdbaar krijgen.

Ik zal zeker wat Lucas toevoegen. Waarschijnlijk morgen.

Bedankt voor de info. Tijdlijnen en dergelijke zijn erg nuttig.
 
#17 ·
Hallo allemaal,

Hier is de volgende update. Nadat ik de auto weer 2 dagen had laten staan, ging ik naar het magazijn. Ik stopte om Lucas Transmission Fix te kopen bij de ene winkel die onderweg is, maar ze hadden het niet op voorraad (hoewel op hun website stond dat ze het wel op voorraad hadden). Maar ik ging toch, omdat ik een van die handvacuĂĽmpompen had gekocht en ik in ieder geval de rest van mijn Trans-X wilde toevoegen. Dus dat deed ik. Ik haalde 300 ml prachtig, kersenrood ATF eruit en voegde de resterende 300 ml Trans-X toe. Daarna reed ik 15 minuten met de auto. Het was perfect. Het ging precies omhoog en omlaag zoals het hoorde. Sterker nog, ik was zo geĂŻnspireerd dat ik met de auto naar huis reed.

Het was de hele weg perfect totdat ik een halve mijl van mijn huis verwijderd was en mijn arrogantie de overhand kreeg. Ik gaf gas, activeerde de kickdown-schakelaar/solenoĂŻde en de auto schakelde terug naar de 3e versnelling, versnelde en weigerde vervolgens op te schakelen. Dus ik stopte de auto. Ik begon weer te rijden, reed nog 3 mijl en het was perfect. En nu staat hij daar, afwachtend hoe hij het morgen zal doen.
 

Attachments

#18 ·
Dat is erg bemoedigend. Het lijkt erop dat de Trans-X zijn werk doet. Rijd er wat meer mee, misschien een tank of twee brandstof erdoorheen. Vervolgens de vloeistof + filter opnieuw vervangen en nog een flesje trans-X toevoegen met de nieuwe vloeistof.

Je zei dat de oude vloeistof bruin en verbrand was, dus er zou wat vuil in kunnen rondzweven. Ik ben blij dat het werkt :)
 
  • Like
Reactions: isthenew
#19 ·
Ik kan het me ook niet herinneren (en heb eerlijk gezegd geen zin om alles opnieuw te lezen), maar heeft u de afstelling van de Bowdenkabel voor de transmissie gecontroleerd?
 
#20 ·
Ik kan het me ook niet herinneren (en heb eerlijk gezegd geen zin om alles opnieuw te lezen), maar heb je de afstelling van de Bowdenkabel voor de transmissie gecontroleerd?
Waardeer het. Dat heb ik zeker gedaan. En ik heb de verbindingen bekeken.

Toen ik de Bowdenkabel afstelde, schakelde hij nog steeds elke keer terug. Dus ik heb het als een bron voor mijn terugschakelprobleem verworpen.

Dat gezegd hebbende, het was inconsistent met de veranderingen. Het zou langzaam schakelen, zoals 3500 tpm. De volgende keer dat ik ermee reed (zonder iets te veranderen), schakelde het weer bij 2000 tpm. Ik zal het verder onderzoeken als ik heb vastgesteld dat de transmissie weer consistent werkt.

Oh, en toen ik onder de auto zat om de kickdown-solenoĂŻde los te koppelen, keek ik naar de Bowdenkabel daaronder. De buitenste coating is weg, maar de kabel zit er goed en stevig in. Ik heb er een paar keer licht aan getrokken. ...Uiteindelijk zal ik het vervangen. Hoogstwaarschijnlijk de volgende keer dat ik de vloeistof ververs, zolang er geen andere duidelijke problemen mee zijn.
 

Attachments