Mercedes-Benz Forum banner

Diagnosepoorten & het bouwen van een codelezer

54K views 19 replies 14 participants last post by  elCheapoDeluxe  
#1 · (Edited)
Iemand op een ander forum vroeg me om details te geven over de diagnosepoorten en het bouwen van een codelezer voor mijn '88 560SL. Dacht dat het hier ook een goed idee zou zijn.

Len

Houd er rekening mee dat ik het hier over mijn '88 560SL heb. Ik weet niet zeker of alle jaren de dingen op dezelfde locatie hebben. Ik vond de negenterminale diagnosepoort aan de bestuurderskant van de spatbord. Hij heeft een schroefdop. Zie eerste foto. Deze diagnosepoort leest alleen de duty cycles van de motor. U kunt een multimeter kopen met de duty cycle-functie, of als u een dwell meter heeft, kunt u die gebruiken omdat deze ook duty cycles leest.

De tweede diagnosepoort zat recht voor me, maar hoe ik ook zocht, ik kon het verdomde ding niet vinden. Zie tweede foto. Hij bevindt zich ongeveer drie centimeter voor de eerste diagnosepoort aan de bestuurderskant van het spatbord. Hij is bedekt met een plastic dop die me deed denken dat het iets anders was. Velen hebben gezegd dat ze deze tweede diagnosepoort aan de passagierskant op het schutbord van andere Mercedes uit diezelfde periode hebben gevonden. Deze tweede diagnosepoort is degene waarvoor u de knippercodelezer nodig heeft.

De volgende links beschrijven de onderdelen die nodig zijn om uw eigen codelezer te bouwen en instructies over hoe u dit moet doen. Ik kocht al mijn benodigdheden bij Radio Shack voor minder dan twintig dollar en bouwde hem in ongeveer een uur.

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1039/mercedes/cs1000_mb.pdf. Dit zijn de instructies van Mercedes voor het gebruik van de codelezer. Alleen pagina's 9, 10 en 113 waren op mij van toepassing.

K6JRF Auto Page. Dit is een goede pagina over codelezers in het algemeen en geeft ook de procedure en onderdelen die nodig zijn om er zelf een te bouwen.

http://mywebpages.comcast.net/chwilka/Error_Code _reader_reset_tool.htm. Deze neemt u mee door het SRS-probleem op een '89 560SEC en heeft een aantal goede foto's en instructies.

Dat zou het moeten doen.

Attachments

#5 ·
1986 560SL SRS-lampje blijft branden

Iemand op een ander forum vroeg me om details te geven over de diagnosepoorten en het bouwen van een codelezer voor mijn '88 560SL. Dacht dat het hier ook een goed idee zou zijn.

Len

Houd er rekening mee dat ik het hier over mijn '88 560SL heb. Ik weet niet zeker of alle bouwjaren de dingen op dezelfde locatie hebben. Ik vond de diagnosepoort met negen pinnen aan de spatbord van de bestuurderskant. Hij heeft een schroefdop. Zie eerste foto. Deze diagnosepoort leest alleen de duty cycles van de motor. U kunt een multimeter kopen met de duty cycle-functie of als u een dwell meter heeft, kunt u die gebruiken, aangezien deze ook duty cycles leest.

De tweede diagnosepoort was recht voor me, maar hoe ik ook zocht, ik kon het verdomde ding niet vinden. Zie tweede foto. Hij bevindt zich ongeveer drie centimeter voor de eerste diagnosepoort, ook aan de spatbord van de bestuurderskant. Hij is bedekt met een plastic dop die me deed denken dat het iets anders was. Velen hebben gezegd dat ze deze tweede diagnosepoort aan de passagierskant op het schutbord van andere Mercedes uit diezelfde periode hebben gevonden. Deze tweede diagnosepoort is degene waarvoor u de knippercodelezer nodig heeft.

De volgende links beschrijven de onderdelen die nodig zijn om uw eigen codelezer te bouwen en instructies over hoe u dit moet doen. Ik kocht al mijn benodigdheden bij Radio Shack voor minder dan twintig dollar en bouwde het in ongeveer een uur.

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1039/mercedes/cs1000_mb.pdf. Dit zijn de instructies van Mercedes voor het gebruik van de codelezer. Alleen pagina's 9, 10 en 113 waren op mij van toepassing.

K6JRF Auto Page. Dit is een goede pagina over codelezers in het algemeen en geeft ook de procedure en onderdelen die nodig zijn om uw eigen codelezer te bouwen.

http://mywebpages.comcast.net/chwilka/Error_Code _reader_reset_tool.htm. Deze neemt u mee door het SRS-probleem op een '89 560SEC en heeft een paar goede foto's en instructies.

Dat zou het moeten doen.
Het SRS-lampje van een 1986 560SL blijft de hele tijd branden. Is er een codelezer voor deze auto? Ik vond de rode stekker naar de airbag losgekoppeld. Zou dat ervoor kunnen zorgen dat het SRS-lampje aangaat? Bedankt.

#11 ·
bobterry
Waar kan ik een codelezer kopen voor mijn 1987SL? Ik heb overal gezocht. Kunt u helpen, greg ory?
AFAIK bestaan ze niet. De ronde stekker wordt niet gebruikt om toegang te krijgen tot opgeslagen codes. Zoals Len zei.

"Ik vond de negenterminale diagnosepoort aan de spatbordzijde van de bestuurder. Hij heeft een schroefdop. Deze diagnosepoort leest alleen de werkcycli van de motor. U kunt een multimeter kopen met de werkcyclusfunctie of als u een dwellmeter heeft, kunt u die gebruiken, omdat deze ook werkcycli leest."

#12 ·
Hoe gebruik ik de diagnosepoort op mijn 85'190e 2.3?

Hallo forumleden. :) Weet iemand waar ik de geocities pdf link van sokoloff weer kan vinden?? De geocities link is kapot. Ik wil graag weten hoe ik mijn diagnosesocket op een 85' 190e 2.3 kan gebruiken en uitlezen.

Dode link:
http://www.geocities.com/MotorCity/D.../cs1000_mb.pdf. Dit zijn de instructies van Mercedes voor het gebruik van de code reader. Alleen pagina's 9, 10 en 113 waren voor mij van toepassing

#18 · (Edited)
Heeft iemand gedachten over de "code 10", ook wel bekend als "regeleenheid is geactiveerd" code? Ik heb mijn eigen kleine testopstelling gemaakt (had geen 12v LED's dus ik gebruikte gewoon een 12vdc Omron relais waar men naar de indicator bovenop kan kijken of gewoon naar de klikjes kan luisteren) en een reserve lichtschakelaar. Tip voor iedereen die zijn eigen opstelling wil maken, luidspreker banaanstekkers werken PERFECT om in gaten 1 en 6 te steken. Ik ben een beetje een speaker-head dus ik heb veel soorten in mijn huis, maar dit zijn mijn favorieten. https://smile.amazon.com/Sewell-Deadbolt-Banana-Fast-Lock-Technology/dp/B00FF3UN72 Ze zijn mooi en strak. Ik kon codes 3, 5, 6 en 9 wissen. Uiteraard kon ik code 10 niet wissen. Ik wil graag weten of er iets gedaan kan worden of dat ik gewoon op zoek moet naar een nieuwe regeleenheid. Ik kan me voorstellen dat dit een duur onderdeel is, en er een tweedehands krijgen is waarschijnlijk een gok. Als ik het nieuwe tapijt niet had gelegd, zou ik de middenconsole niet hebben losgekoppeld en als ik dat niet had gedaan, zouden mijn knipperlichten niet zijn gestopt met werken en als ik geen dashboardkap had geplaatst, zou mijn instrumentenpaneel niet zijn verwijderd en als ik mijn instrumentenpaneel niet had verwijderd, zou ik nooit daarachter hebben zitten rommelen en denken dat daar mijn knipperlichtprobleem zat en als ik niet had zitten rommelen, zou ik nooit de losse draad zonder lampje hebben opgemerkt die naar mijn SRS-lampje ging en als ik dat niet had opgemerkt, zou ik er nooit een lampje in hebben gestoken en erachter zijn gekomen dat mijn SRS waarschijnlijk al geruime tijd niet werkte, waardoor iemand de lamp uit het dashboard verwijderde. Misschien moet ik gewoon de lamp uit het dashboard verwijderen - maar de reden dat ik de 560sl in de eerste plaats kocht, is dat ik ABS en een airbag wilde. Geen goede daad blijft ongestraft. Ugh.