Mercedes-Benz Forum banner

Codes P0172 P0175

132K views 20 replies 6 participants last post by  khomer2  
#1 ·
Het controlelampje van de motor ging 2 dagen geleden aan. Ik heb de scanner aangesloten en kreeg deze P172 P175, wat betekent dat bank 1 en bank 2 te rijk lopen. Ik heb de codes gewist, ben vandaag gaan rijden en toen ik thuiskwam, heb ik de scanner opnieuw aangesloten en er stonden dezelfde codes als in afwachting, maar het controlelampje van de motor was niet aan. Het is een ML350 uit 2004 en de motor loopt en rijdt perfect, wat zou het kunnen zijn dat hij deze codes geeft?

#2 ·
Deze codes zijn generieke codes en niet specifiek voor M/B. M/B bundelt alle problemen met brandstofaanpassing (zowel arm als rijk) in codes P0170 en P0173. Ze laten de bepaling over aan de scanner om ze in de juiste richting te wijzen.

In uw modeljaar kan dit aanzienlijk worden verfijnd. Bekijk de uitleg van de verschillende codes. De generieke odes verwijzen naar een rijk mengsel, wat een aantal dingen kan betekenen met betrekking tot de brandstofdruk, de uitlezingen van de O2-sensor, de beperkte luchtstroom (luchtfilter), enz. Dit alles en nog veel meer moet worden bekeken, inclusief de MAF-sensor. Ga niet zomaar iets kopen voordat de juiste diagnose is gesteld.

Gebruikt u een van die $50 zakcodelezers?

Attachments

#3 ·
Hallo 43sqd. Ik heb een professionele scanner die ook motorgegevens weergeeft en bewaakt. Moet ik specifieke gegevens van de motor bewaken terwijl deze stationair draait? Ik neem het stap voor stap door de lambdasondes uit te sluiten, omdat de codes voor beide banken gelden en het hoogst onwaarschijnlijk is dat beide sensoren tegelijkertijd kapot gaan. Ik zal vandaag naar het luchtfilter kijken om te zien of het echt vuil is, maar hoe dan ook zal ik het maandag vervangen. Dit leidt me dus naar de luchtmassameter, aangezien deze invloed heeft op beide banken. De brandstoffilter heb ik vorig jaar rond deze tijd vervangen door een originele Mercedes OEM-filter, dus die kan ik misschien ook uitsluiten. Nu rijd ik bijna de hele tijd met airconditioning aan en de motortemperatuur bleef voorheen in de hoge 90s-95, wat altijd zo is geweest en normaal is in deze tijd van het jaar, de laatste tijd blijft hij in de midden 80s-90s. Ik denk dat misschien een vastzittende thermostaat of een defecte koelvloeistoftemperatuursensor die verkeerde signalen naar de ecu stuurt, ook deze codes kan veroorzaken? Ik waardeer uw hulp enorm. Laat het me weten als ik speciale gegevens met de scanner van de motor moet bewaken?

#4 ·
Hallo 43sqd. Ik heb een professionele scanner die ook motorgegevens weergeeft en bewaakt. Moet ik specifieke gegevens van de motor bewaken tijdens het stationair draaien? Ik neem het stap voor stap door de zuurstofsensoren uit te sluiten, omdat de codes voor beide banken gelden en het zeer onwaarschijnlijk is dat beide sensoren tegelijkertijd uitvallen. Ik zal vandaag de luchtfilter bekijken om te zien of hij echt vuil is, maar hoe dan ook zal ik hem maandag vervangen. Dit leidt me naar de luchtmassameter, omdat deze invloed heeft op beide banken. De brandstoffilter heb ik vorig jaar rond deze tijd vervangen door een originele Mercedes OEM-filter, dus die kan ik misschien ook uitsluiten. Nu rijd ik bijna de hele tijd met airconditioning aan en de motortemperatuur bleef voorheen rond de 90-95 graden, wat altijd zo is geweest en normaal is voor deze tijd van het jaar. De laatste tijd blijft hij rond de 80-90 graden. Ik denk dat misschien een vastzittende thermostaat of een defecte koelvloeistoftemperatuursensor die verkeerde signalen naar de ECU stuurt, ook deze codes kan veroorzaken? Ik waardeer uw hulp enorm. Laat me weten of ik speciale gegevens van de motor moet bewaken met de scanner?
Lees eerst het artikel om een ​​klein inzicht te krijgen in het rijk lopen.Bepaal vervolgens met behulp van de freeze frame-gegevens wanneer u de codes instelt.Hieronder staan ​​live gegevens van een 2002 ML 320 die stationair draait met een volledig warme motor. Er waren geen problemen met de motor op het moment van de gegevens. Vergelijk de uwe met de lijst.Opmerking: Stationaire brandstofaanpassing = STFT en Deellast brandstofaanpassing = LTFTAangezien u een professionele scanner heeft, maakt u na het oplossen van het probleem(en) en nadat alle gereedheidsmonitoren zijn geslaagd, een lijst vergelijkbaar met deze, zodat u dingen in de toekomst kunt vergelijken.

Attachments

#5 ·
Hallo 43sqd, dit is alles wat ik uit de scanner heb gehaald bij dezelfde motortemperatuur. Het lijkt erop dat de MAF-metingen niet overeenkomen als ik het goed heb? En de brandstofmetingen komen overeen als ik het goed heb, kijk alsjeblieft en vertel het me, want ik ben niet echt een expert.

Attachments

#6 ·
Ik zou de hulp erg op prijs stellen. Ik heb een kleine conversie gedaan op de luchtmassametingen en ze lijken hoog te zijn, ook gaat de stationairsnelheid niet verder dan 690-705 in P.

Attachments

#7 ·
1. Er is niets mis met het stationaire toerental; het valt ruim binnen het bereik.

2. Er is niets mis met de O2-sensorwaarden.

3. Er is niets mis met de MAF-waarden. Het is 3 kg/u boven de voorbeeldgegevens. Iets grotere motor, andere waarden.

4. U bent te bezorgd over andere dingen en u hebt niet gezien dat de secundaire luchtinjectie FOUT zegt. Verwijder bij een koude motor de bovenste motorkap, start de motor en kijk of de LUCHTpomp draait en vervolgens binnen 40 seconden uitschakelt.

5. Wis de codes niet meer. Wanneer u de codes wist, worden alle gereedheidsmonitoren gewist en moeten ze allemaal opnieuw worden voorbereid.

Kijk op uw scanner, die geen professionele is, of er een selectie is om de status van de gereedheidsmonitoren te controleren. De moeilijkste om te resetten zijn de katalysator en de EVAP. Als de evap nog niet klaar is, mag u niet minder dan 1/4 volle tank en niet meer dan 3/4 tank hebben.

Als sommige monitoren niet klaar zijn, moet u het voertuig met verschillende snelheden rijden, maar niet boven de 55 mph om ze correct in te stellen. Er kan niets worden gedaan totdat ze zijn ingesteld.

Het belangrijkste is dat de in behandeling zijnde code betekent dat de ECM een probleem eenmaal heeft gedetecteerd, nadat u de codes hebt gewist, tijdens een rijcyclus en dat heeft opgemerkt. Als dit opnieuw gebeurt binnen de volgende 40 rijcycli, zal de CEL oplichten. Dus na elke dag rijden, moet u controleren of alle monitoren klaar zijn.

Wacht tot de CEL aangaat en controleer dan de freeze frame-gegevens en plaats de resultaten.

Attachments

#8 ·
Oké, ik heb de luchtpomp gecontroleerd, hij werkt. Je hebt zo gelijk over de luchtmassameter, ik was helemaal vergeten dat dit een 3.7 is. Nou, ik heb een korte rit naar het benzinestation gemaakt om hem vol te gooien met benzine, kwam terug, zette de scanner erop, geen codes. Ik heb de monitors gecontroleerd, hier zijn de resultaten onvolledig. Brandstofmengsel gecontroleerd, dezelfde resultaten -0,7 en 1,5, soms 2,3, hetzelfde als de resultaten van degene die je me vertelde om te vergelijken. Ik ga later een stukje rijden naar Brooklyn, aangezien je uit de Bronx komt en NY goed kent, ik hoop dat het genoeg is voor de systemen om klaar te zijn en dan scan ik hem opnieuw. Heel erg bedankt voor je hulp, ik zal de resultaten later posten en kijken wat het probleem kan zijn.

Attachments

#9 ·
Oké, ik heb de luchtpomp gecontroleerd, hij werkt. Je hebt zo gelijk over de luchtmassameter, ik was helemaal vergeten dat dit een 3.7 is. Nou, ik heb een klein stukje gereden naar het benzinestation om hem vol te gooien met benzine, kwam terug, zette de scanner erop, geen codes, ik controleerde de monitoren, hier zijn de resultaten onvolledig. Brandstofmengsel gecontroleerd, dezelfde resultaten -0,7 en 1,5, soms 2,3, hetzelfde als de resultaten van degene die je me vertelde om te vergelijken. Ik ga later een stukje rijden naar Brooklyn, aangezien je uit de Bronx komt en NY goed kent, ik hoop dat het genoeg zal zijn voor de systemen om klaar te zijn en dan zal ik het opnieuw scannen. Heel erg bedankt voor je hulp, ik zal de resultaten later posten en kijken wat het probleem kan zijn.

#16 ·
Welnu, 10 dagen later viel de auto stil terwijl hij stationair draaide, hij sloeg rechts aan en toen 2 dagen later wilde hij niet starten. Ik wachtte ongeveer 30 minuten en hij startte weer. Hij gooide de CPS-code P335. Ik heb de CPS-sensor vervangen, maar ik wilde je gewoon vragen, 43sqd, Zou het de CPS-sensor kunnen zijn geweest die ook deze 2 codes veroorzaakte?

#17 ·
Welnu, 10 dagen later viel de auto stil terwijl hij stationair draaide, hij sloeg meteen aan en 2 dagen later startte hij niet. Ik wachtte ongeveer 30 minuten en hij startte weer. Hij gooide de CPS-code P335. Ik heb de CPS-sensor vervangen, maar ik wilde je gewoon vragen, 43sqd, Zou het de CPS-sensor kunnen zijn geweest die deze 2 codes ook veroorzaakte??
Mogelijk tot op zekere hoogte. Zorg er nu voor dat alle codes gewist zijn.

#19 ·
P0172-code

2009 CLK350 49792 mijl, Check Engine Light ging aan.

Gestopt bij mijn O'Reily's voor een gratis codecontrole en kwam terug met P0172.

Online gegaan en dit artikel gevonden: OBD II Code P0172 en P0175

Dus teruggegaan naar O'Reily's en MAF Cleaner gekocht voor $ 7,99, instructies gevolgd, luchtfilter en MAF-sensor verwijderd, meerdere keren gespoten, het zag er helemaal niet vuil uit. Na het drogen opnieuw geĂŻnstalleerd.

CEL stond nog twee dagen aan, ongeveer 10 keer opnieuw opgestart. Vanmorgen is CEL uit.

Opmerking: Zorg er bij het terugplaatsen van de luchtfilterbehuizing voor dat de achterste inlaat rondom de MAF-behuizing past. Ik vind dat het plaatsen van het luchtfilterdeksel eerst over de MAF-behuizing en vervolgens het aandrukken van de voorkant van het luchtfilter het beste werkt.

Ik heb mijn eigen codelezer besteld die codes kan resetten/wissen.

Veel codeleesplezier!

#20 ·
Het controlelampje van de motor ging 2 dagen geleden aan. Ik sloot de scanner aan en kreeg deze P172 P175, wat betekent dat bank 1 en bank 2 te rijk lopen. Ik heb de codes gewist, ben vandaag gaan rijden en toen ik thuiskwam, heb ik de scanner weer aangesloten en er stonden in afwachting dezelfde codes, maar het controlelampje van de motor was niet aan. Het is een ML350 uit 2004 en de motor loopt en rijdt perfect, wat zou het kunnen zijn dat hij deze codes geeft.

#21 ·
Welkom bij BW Robert76,

Fijn om je als nieuw lid te hebben.
Vul je BW-registratieprofiel in, zodat leden je beter kunnen helpen.
Ga naar je ===> gebruikers CP-profiel====> klik op je icoon----> klik op Accountinstellingen----> ga naar Accountgegevens----> voeg voertuigdetails toe---->
VOEG je merk model JAAR toe aan je profiel ----> klik op opslaan.

Je reageert op een OP die al meer dan 5 jaar niet actief is.
Plaats een nieuw topic over je specifieke problemen met je w163.

Klinkt als een probleem met je SAS.