Mercedes-Benz Forum banner

Adblue-probleem

32K views 10 replies 9 participants last post by  pam walia  
#1 ·
Ik heb een 2016 w213 e220d
De auto geeft het vloeistofpeil van Adblue niet weer, en het motormanagementlampje brandt ook. Soms wordt het niveau even weergegeven, maar gaat dan weer uit. Ik heb 2 foutcodes: U05A308, U05A387, de fout wees op een nox-sensor. Ik heb de nox-sensor vervangen, maar het maakte geen verschil, ideeën of tips zouden geweldig zijn.

#2 ·
De auto geeft het vloeistofpeil van AdBlue niet weer, en het motormanagementlampje brandt ook. Het peil wordt soms even weergegeven, maar gaat dan weer uit. Ik heb 2 foutcodes: U05A308, U05A387, de fout wees op een nox-sensor, ik heb de nox-sensor vervangen maar het maakte geen verschil, enig idee of tips zouden geweldig zijn

#4 ·
De auto geeft het vloeistofpeil van Adblue niet weer, en het motormanagementlampje brandt ook. Het geeft soms even het peil weer, maar gaat dan weer uit. Ik heb 2 foutcodes, U05A308, U05A387, de fout wees op een nox-sensor, ik heb de nox-sensor vervangen maar het maakte geen verschil, enig idee of tips zouden geweldig zijn
Ik heb dit ook gehad, hetzelfde model en jaar. Het kwam met de melding dat de motor over xxx mijlen niet meer zou starten, daarna reset het na een paar dagen en kon het het adblue-peil uitlezen, maar dan kwam de fout terug. Had het een paar maanden aan en uit. Heb het naar MB gebracht die de software hebben geüpdatet, fout kwam na een week of zo terug, teruggebracht en ze hebben de software opnieuw geüpdatet (zeiden dat er een nieuwe adblue-update was), maar het kwam weer terug. Toen hebben ze een sensor op de tank vervangen van een sloopauto die ze hadden, maar het duurde maar een paar dagen en toen kwam de fout terug. Ze zeiden dat als dat gebeurde, er een hele nieuwe tank nodig zou zijn, want die wordt geleverd met de sensor en de pomp in één unit die ongeveer £1500 kost. Ik kreeg het serienummer van de tank die ik nodig had en kreeg een sloopauto van eb*y. Indie heeft hem in een uur gemonteerd en dat is nu al een jaar in orde. Succes!

#6 ·
Ik had dit ook, hetzelfde model en jaar. Het kwam met de melding dat de motor niet zou starten over xxx mijl, daarna reset het na een paar dagen en kon het het adblue-niveau lezen, maar dan kwam de fout terug. Had het een paar maanden aan en uit. Bracht het naar MB die de software updateerden, de fout kwam na een week of zo terug, bracht het terug en ze updateerden de software opnieuw (zeiden dat er een nieuwe adblue-update was geweest), maar het kwam weer terug. Toen vervingen ze een sensor op de tank van een sloopauto die ze hadden, maar het duurde maar een paar dagen en toen kwam de fout terug. Ze zeiden dat als dat gebeurde, er een hele nieuwe tank nodig zou zijn, omdat deze met de sensor en pomp in één eenheid komt die ongeveer £ 1500 kost. Ik kreeg het serienummer van de tank die ik nodig had en kreeg een sloopauto van eb*y. Indie installeerde het in een uur en dat is nu een jaar in orde. Succes!
Is er een kans dat u het serienummer van de adblue-tank bij de hand heeft? Ik heb net een offerte van MB gekregen voor ÂŁ 983 excl. btw, maar ze geven me het onderdeelnummer niet? Proost Gary