Mercedes-Benz Forum banner

Een D2b-converter bestaat en werkt

62K views 107 replies 31 participants last post by  rudeney  
#1 ·
2705510

#2 ·
#4 ·
Wat zet het om? Ik weet niet zeker waar de audio van de head unit in de converter wordt gestoken. Ik heb op Amazon gekeken en de unit gevonden, maar hij heeft geen prijs.

Ik heb deze op aliexpress gevonden, is het dezelfde?
Dat is het! Jammer, dat moet deze week gepost zijn, want ik heb AliExpress doorzocht toen ik het voor twee keer de prijs bij Amazon bestelde.

De box neemt RCA-ingang van de head unit en zet deze om in de glasvezel D2b-lijn voor de Bose Amplifier, waardoor we head unit upgrades kunnen uitvoeren zonder het fabriekssysteem (in 03/04 auto's) te hoeven slopen. Van alles wat ik heb onderzocht, is dit gloednieuw, aangezien alleen de latere MOST-systemen voorheen decodeerbaar waren.

#3 ·
Update: Het werkt! Ik besloot nog eens naar de glasvezellus te kijken en het bleek dat er nog een eenheid was aangesloten: de mobiele telefoonmodule (die ik dacht te hebben verwijderd, maar dat was de spraakbesturing).

Nu heb ik elke keer bij het opstarten audio, dus ik kan deze unit ten zeerste aanbevelen. Veel mooier dan het vervangen van de versterker of het gebruik van Seicane's gammele 6m kabelversterker bypass.

#68 ·
Update: Het werkt! Ik besloot nog eens naar de glasvezellus te kijken en het bleek dat er nog een unit was aangesloten: de mobiele telefoonmodule (die ik dacht te hebben verwijderd, maar dat was de spraakbesturing). Nu heb ik elke keer bij het opstarten audio, dus ik kan deze unit ten zeerste aanbevelen. Veel mooier dan het vervangen van de versterker of het gebruik van Seicane's janky 6m kabel amp bypass.
Ik heb een aftermarket Xtrons head unit gekocht voor mijn '04 CLK500 cabriolet. Het is het Bose-systeem. D2B en alle andere componenten geĂŻnstalleerd en ik heb het gevoel dat alles goed is aangesloten in het dashboard en ik heb de cd-wisselaar gelust, maar nog steeds geen geluid. Ik denk dat het probleem ligt in het loopen van de tele-aid control module, maar ik kan deze niet vinden in de kofferbak of de voice module. Ik denk dat ik het tele-aid pakket niet heb. De kofferbak aan de bestuurderskant heeft versterkeraansluitingen en er zijn twee sets vezelkabels die naar de kofferbak aan de passagierskant gaan, maar ze zijn afgedekt en zien er niet actief uit. Alle suggesties worden zeer gewaardeerd. Dank u!

#6 ·
Ik zie maar één AUXIN R en 1 AUXIN L tulp-aansluiting, is dat alleen R+L voor de voorste speakers of R+L voor de achterste speakers of is het gecombineerd?
Ja, ik denk dat het gecombineerd is. Het klinkt fantastisch, ik heb geen kwaliteitsverlies opgemerkt ten opzichte van het fabrieks Comand-systeem bij gebruik van CarPlay.

#28 ·
Zoals ik de WIS lees, zou je geen van de componenten hoeven te loopen. Het weksignaal zou alle componenten op de ring moeten wekken. Zelfs als ze in de slaapstand staan, zouden ze als repeaters moeten fungeren. Natuurlijk zal ik er alles aan doen om het te laten werken.

View attachment 2710721

View attachment 2710722

View attachment 2710723
Dat is interessant, en zo had ik het verwacht te werken. Helaas, hoewel ik het systeem probeerde te horen wakker worden met de "wake up" kabel geĂŻnstalleerd, was er geen geluid. De enige manier waarop ik geluid kon krijgen (met alle andere componenten aangesloten) was om de lus 3-5 keer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Ik weet niet waarom dit werkte, maar het veroorzaakte een soort geforceerd wakker worden.

Nadat ik alle andere eenheden in de lus had losgekoppeld en gekoppeld, kwam het geluid feilloos en onmiddellijk. Ik ging gisteren een stap verder en verwijderde eigenlijk het grootste deel van de lus, zodat ik niets anders heb dan de head unit en de versterker. Ik deed dit omdat een van de vezelkoppen beschadigd was en geluidsproblemen veroorzaakte, dus ik elimineerde het.

Je kunt zeker proberen te installeren zonder de andere componenten te verwijderen, want dat zou het leven zeker wat gemakkelijker maken, maar dit was de enige manier waarop ik geluid aan het werk kon krijgen met deze converter.

#33 ·
Ik maak goede vorderingen met mijn eigen installatie op een 2004 SL600. Ik heb de cd-wisselaar verwijderd en alle autotelefoon-onderdelen losgekoppeld. Ik heb een Double-DIN adapter voor een 2005 R230 en zal mijn 2004 sierstuk op maat snijden. Ik heb de Seicane D2B converter. Ik heb twee "goedkope" headunits van Amazon gekocht, elk geoptimaliseerd voor Apple CarPlay, een ervan doet zelfs draadloos CarPlay.
Ik heb nu alleen nog de versterker en de headunit op de fiber loop.
VRAAG: Ik ben in de war hoe ik een microfoon moet implementeren voor handsfree telefoongesprekken? Hebben deze auto's een ingebouwde microfoon? Zo ja, hoe verbind ik ermee? Ik heb CarPlay toegevoegd aan een BMW en de kit werd geleverd met een microfoon, hoewel ik de ingebouwde microfoon kon gebruiken.

Bedankt voor deze uitstekende thread!

#34 ·
Ik maak goede vorderingen met mijn eigen installatie op een 2004 SL600. Ik heb de cd-wisselaar verwijderd en alle autotelefoon-spullen losgekoppeld. Ik heb een Double-DIN adapter voor een 2005 R230 en zal mijn 2004 sierstuk op maat snijden. Ik heb de Seicane D2B converter. Ik heb twee "goedkope" headunits van Amazon gekocht, elk geoptimaliseerd voor Apple CarPlay, een ervan doet zelfs draadloze CarPlay.
Ik heb nu alleen de versterker en de headunit op de fiber loop.
VRAAG: Ik ben in de war over hoe ik een microfoon voor handsfree telefoongesprekken moet implementeren? Hebben deze auto's een ingebouwde microfoon? Zo ja, hoe verbind ik ermee? Ik heb CarPlay toegevoegd aan een BMW en de kit werd geleverd met een microfoon, hoewel ik de ingebouwde microfoon kon gebruiken.

Bedankt voor deze uitstekende thread!
Hoi, heeft je nieuwe head unit geen ingebouwde microfoon?

Het is zeer onwaarschijnlijk dat je aftermarket headunit zal werken met de originele microfoon van de auto. Ik vermoed dat de headunit geen standaard microfoonaansluiting aan de achterkant heeft?
Zo niet, dan moet er een add-on microfoon zijn die geschikt is voor je headunit die je van de fabrikant kunt kopen.

Groeten
Kev

#35 · (Edited)
Nogmaals bedankt Carse voor je hulp.
Beide van mijn nieuwe headunits hebben microfooningangen aan de achterkant en een daarvan werd geleverd met een microfoon. Ik heb nu ook ontdekt dat mijn auto het optionele "Voice Control System" heeft, dat twee modules achter de consolebox bevat - een plastic module "A 203 820 08 85" en daaronder een metalen module "A203 820 40 85". De laatste heeft een kleine afgeschermde kabelconnector, en ik neem aan dat dat de microfoon is. Ik zal hem aansluiten op een scope en kijken of hij typische microfooneigenschappen heeft. Zo ja, dan zou het kunnen werken.
Zeg je dat sommige headunits een microfoon in de voorkant hebben ingebouwd? Dat zou handig zijn.

EDIT: Ik heb besloten om de meegeleverde microfoon op een onopvallende plaats te monteren - waar de linker A-stijl op het dashboard komt - en de kabel van het gemakkelijk te verwijderen zijpaneel op het dashboard naar het middengebied te laten lopen.
Op dit punt heb ik geen verdere vragen. Dank u.

#36 ·
Ik weet dat er talloze installatie-threads voor head units zijn, maar aangezien dit iets compleet nieuws lijkt te zijn, dacht ik dat dit zijn eigen thread verdiende. Ik heb onlangs een '03 SL500 gekocht en ben absoluut dol op de auto, maar de eerste prioriteit voor mij was om het fabrieks Comand-systeem weg te doen voor iets moderners.

Ik koos voor de Seicane, die ik via AliExpress bestelde en een geweldige deal kreeg. Het probleem was dat ze me de 6M-kabel niet stuurden, dus ik moest een paar weken wachten tot een tweede bestelling arriveerde. Toen die er eenmaal was, bleek dat Seicane me de verkeerde kabel had gestuurd en me aan het lijntje hield met als enige oplossing "bestel er nog een".

Ik was niet in de stemming om nog meer geld naar Seicane te gooien, dus ik deed wat onderzoek en was van plan de versterker te vervangen (de schijnbaar eenvoudige oplossing), maar toen kwam ik iets tegen dat niet zou moeten bestaan: een D2b-converter op Youtube met een link naar Amazon om hem te kopen (voor ~ $330).

Ik bestelde hem, hij arriveerde eergisterenavond en met veel geklungel de afgelopen dagen ben ik er min of meer in geslaagd om hem aan de praat te krijgen. De box ziet eruit als een MOST-HUR-adapter die ik kocht voor een head unit-installatie in mijn '06 911, met een ingang voor de D2b-connector en een paar kabels die eruit gaan (ACC+, Ground, Batt 12v en D2b Wake).

Ik bedrade de ACC+ en Ground van de sigarettenaansteker en haalde de Battery 12v van de Seicane-kabels. De D2b wake kostte wat onderzoek, maar ik slaagde erin om hem van Pin 10 op de Canbus-adapter aan de achterkant van de head unit te halen (je kunt hem "klikken" horen op de versterker wanneer de head unit aangaat).

View attachment 2705508

Het eerste probleem waar ik tegenaan liep, wat wat probleemoplossing vereiste met de originele head unit die een paar keer terugging, was dat mijn auto was uitgerust met een cd-wisselaar en die, aangezien hij niet door de Seicane wordt gevoed, uit de glasvezellus verwijderd moet worden. Ik kocht MB onderdeel # 000-545-33-84, die de twee uiteinden van de D2b-stekker met elkaar verbindt (dit wordt bereikt door de vezeluiteinden van de stekker te verwijderen). Ik deed dit ook met de fabriekstelefoon, hoewel ik niet denk dat het nodig is.

View attachment 2705507

Nu is het vreemdste dat het systeem werkt - maar een heel vreemde work-around nodig heeft om audio op gang te krijgen. Ik hoop dat iemand hier wat inzicht kan bieden, want ik ben vastgelopen met het oplossen van problemen. Om audio te laten afspelen, moet ik de glasvezel elders in de lus loskoppelen en opnieuw aansluiten - ofwel bij de cd-wisselaar bypass of de telefoon. Er is geen audio bij de eerste start (hoewel ik de versterker kan horen inschakelen via de D2b wake-kabel). Ik moet een van de D2b-stekkers een paar keer (~5) loskoppelen en opnieuw aansluiten en het geluid komt erin, bijna als een geforceerd wakker worden. Het glasvezelkanaal werkt echter vanaf het begin - de D2b-converterbox is helemaal tot aan de versterker verlicht en er is hoorbare feedback wanneer de vezel wordt verwijderd.

Als de audio erdoor komt, is het briljant en heerlijk om de fabrieks Bose-versterker en -luidsprekers te hebben. Ik hoop dat iemand kan helpen en zijn gedachten kan delen!

Hier zijn een paar foto's van de unit:

View attachment 2705509
View attachment 2705510
Dit is geweldig.. Bedankt! Ik heb net de Seicane-unit gekocht voor mijn 2004 SL500. en ik heb deze decoder ook. Mijn enige vraag is: heb je gewoon links en rechts aangesloten op de Front L&R van de head unit?

Nou, oké, nog een vraag, hoe heb je de fabriekstelefoon losgekoppeld? Dat staat niet in hun instructies, dus ik ben blij om van je ervaring te leren om dit aan het werk te krijgen.

#42 ·
Dit is geweldig.. Bedankt! Ik heb net de Seicane-unit gekocht voor mijn 2004 SL500. en ik heb ook deze decoder. Mijn enige vraag is: heb je gewoon links en rechts aangesloten op de Front L&R van de head unit?

Nou ja, oké, nog een vraag, hoe heb je de fabrieks telefoon losgekoppeld? Dat staat niet in hun instructies, dus ik ben blij om van je ervaring te leren om dit aan het werk te krijgen.
Sorry voor de late reactie - ja, links en rechts gaan naar de front L&R van de head unit.

Voor de telefoon: je moet hem uit de fiber loop verwijderen. De telefoonmodule bevindt zich achter het middencompartiment tussen de twee achterste opbergvakken. In mijn auto waren er volgens mij twee systemen daaronder, de telefoon en de SOS. Ik heb ze allebei losgekoppeld van de loop, dus mijn loop is alleen de head unit en de versterker (dit neemt elke mogelijkheid weg dat systemen de d2b wake up verstoren).

#37 ·
Ik heb draadloze CarPlay succesvol werkend gekregen in mijn 2004 SL600 met volumeknoppen op het stuur. En het werkt en ziet er geweldig uit!
De headunit is een "LeadSign CT-6200 Double Din Car Stereo" van Amazon voor $179, 's nachts bezorgd. Het ondersteunt Wireless CarPlay en werd geleverd met een externe microfoon die ik aan de onderkant van mijn A-stijl heb gemonteerd.
Ik heb ook een "Sjoybring" headunit van Amazon gekocht en eerst geprobeerd, maar ik kon Wireless Carplay noch de volumeknoppen op het stuur aan de praat krijgen.
Natuurlijk is de meest kritische component de D2B-converter die ik voor ongeveer $120 inclusief verzendkosten van Seicane heb gekocht; het duurde ongeveer 3 weken om aan te komen, waarschijnlijk vanwege de trage USPS-bezorging.
Ook van Amazon was de "Metra Axxess ASWC-1 Steering Wheel Control Interface" voor $60.
Voor de bezel kocht ik van Amazon de "Scosche MZ2351B Compatible with 2005-12 Mercedes Benz SL" voor $90. Ik heb gewoon mijn 2004 console bezel bijgesneden om te passen. (Opzettelijk de schroeven van de headunit bezel toegankelijk gelaten; zal later rubberen afdekkingen maken.)
Ik kocht maar had geen van de genoemde MB fiber kabelconnectoren nodig; mogelijk omdat mijn auto de "Voice Control" module had geĂŻnstalleerd die die fiber connectoren gebruikte.
Dus, dit kan worden gedupliceerd voor ongeveer $450. En heb een ruime keuze aan head units.

#39 ·
Ja, in 2003/2004 vormt de houten afwerking een ring rond de COMAND-eenheid. Ik heb het op maat gesneden. (Het vergde meerdere sneden en aanpassingen.) Ik zou sterk aanraden om een afkortzaag te gebruiken om een ​​schone snede door de meerdere lagen te maken.

#40 ·
Eigenlijk denk ik dat ik het eerder in deze thread of misschien in een andere radio thread heb gepost, om het tegenovergestelde te doen: Neem een complete ringconsole en installeer deze in een '05 SL zodat de Seicane radio, die alleen voor '03-04 wordt gemaakt, zou passen. Ze maken de Seicane niet voor '05 modellen. Dus ik zou een '05 SL hebben met een '04 houten console trim.

#41 ·
De Seicane-eenheid lijkt een veel kleiner scherm te hebben dan wat ik heb geĂŻnstalleerd. Ik heb ook nooit een foto gezien waarop Apple CarPlay werd weergegeven. Met alle opties die je ervoor moet kopen, is het $800 versus de $450 die ik heb uitgegeven. Ik heb ook de head units vermeden die geen knoppen hadden, omdat ik echt minimaal een volumeknop en een USB-poort aan de voorkant wilde om de telefoon opgeladen te houden.

#43 ·
Hallo allemaal, newbie hier. Deze thread is bemoedigend. Eerlijk gezegd, een stereo-installatie op de ML500 van mijn vrouw uit '03 maakt me bang. Maar ze mist haar Pioneer met CarPlay. Kan iemand bevestigen dat deze D2B-converter werkt met de ML-klasse? Ik zie het wel op de sticker. Maar een getuigenis zou geruststellend zijn.

Veel info hier. Heeft iemand een "boodschappenlijst" voor dit project? Ik wil proberen ervoor te zorgen dat ik alles heb. Vooral items die uit China of van de Mercedes-dealer worden verzonden.

Ik ben blij dat ik deze thread heb gevonden. Bedankt bij voorbaat voor alle input.

#44 ·
Hallo allemaal, Nieuweling hier. Dit draadje is bemoedigend. Eerlijk gezegd, een stereo-installatie in de ML500 van mijn vrouw uit '03 maakt me geĂŻntimideerd. Maar ze mist haar Pioneer met CarPlay. Kan iemand bevestigen dat deze D2B-converter werkt met de ML-klasse? Ik zie het wel op de sticker. Maar een getuigenis zou geruststellend zijn.

Veel info hier. Heeft iemand een "boodschappenlijstje" voor dit project? Ik wil proberen ervoor te zorgen dat ik alles heb. Vooral items die uit China of van de Mercedes-dealer worden verzonden.

Ik ben blij dat ik dit draadje heb gevonden. Bedankt bij voorbaat voor alle input.
Hoi - ik ben hier nu mee bezig - 2005 ML350 - Bijna klaar, maar ik kan niet uitvinden welke draad ik moet gebruiken voor de D2B-wake-up, aangezien onze auto's een andere bedrading hebben dan in dit bericht.

Volg / reageer op Keeping the Bose Amp with a new head unit - New product...

#47 ·
"Hallo - ik ben hier nu mee bezig - 2005 ML350 - Bijna klaar, maar ik kan niet uitvinden welke draad ik moet gebruiken voor de D2B-wake-up, aangezien onze auto's een andere bedrading hebben dan in deze post."

Kan de "wake-up" draad worden aangesloten op een "geschakelde stroom" draad?
Ik heb Roze #4 op de C-connector geprobeerd - ik kreeg een klik van de versterker, maar geen audio. Dat was een 5-6v lijn. Ik heb een 12v-aansluiting geprobeerd en dat werkte ook niet.

#51 ·
Sooo.

Omzeilde de Telehelp-module en cd-wisselaar met de hier besproken Mercedes FO-connectoren. Heb het bedraad met mijn Seicane-adapter en Pioneer AVH-1300NEX. Werkte perfect gedurende 15 minuten. Toen begon het een knallend geluid te maken en viel het uit. Het kwam terug en knalde toen weer.

Teleurstellend op zijn zachtst gezegd.

Enige gedachten of advies???

#53 ·
@Lawrencefitzsimon Bedankt voor de snelle reactie vandaag. Het was erg nuttig.

Dus na wat meer probleemoplossing…

Ik heb alle optische verbindingen dubbel gecontroleerd. Ze zijn allemaal in orde.

Ik las in een andere thread dat ik het systeem moest proberen te resetten. Ik heb de zekering voor het geluidssysteem 15 minuten uitgetrokken. Ik heb hem opnieuw geĂŻnstalleerd en nu werkt het beter. De audio is perfect. Het doet me denken dat het originele optische systeem in orde is.

Maar het duurt nog steeds erg lang voordat de audio start. Soms wel 3-4 minuten. Ik kan het gedurende deze tijd horen klikken.

Enkele gedachten die ik heb…

Hoe moet het knipperen van de Seicane-adapter eruitzien? Het leek continu aan te staan en daarna te knipperen.

Momenteel deelt de Seicane zijn voeding met de Pioneer HU. Zou het isoleren hiervan op de een of andere manier helpen?

#54 ·
Na ongeveer een week zou ik zeggen dat de unit functioneert. Klinkt geweldig. Soms duurt het nog steeds wel 5 minuten voordat het geluid erdoor komt. Ik wil de glasvezellus vereenvoudigen.

Als ik een enkele d2b-kabel zou kopen, zou ik deze dan gewoon op de versterker en de seicane-unit kunnen aansluiten? Zou dat niet de beste manier zijn om de "lus" te vereenvoudigen?

Heeft iemand een Mercedes-onderdeelnummer voor een D2B-kabel? 4 voet moet lang genoeg zijn.

Bedankt bij voorbaat.

#56 ·
Voor iedereen die geĂŻnteresseerd is in een CarPlay-retrofit, ik heb veel tijd besteed aan het onderzoeken van de verschillende modellen, en ik zou de carlinkit-versie ten zeerste aanbevelen. De carlinkit is ongeveer $200 goedkoper dan de andere versie.
Dat is geen CarPlay-eenheid, het is slechts een apparaat om een bestaande "bedrade" CarPlay-eenheid om te zetten in "draadloze" CarPlay.
Mijn 2018 Pacifica heeft bijvoorbeeld een "bedrade" CarPlay-fabriek; als ik die zou aansluiten (en vermoedelijk aangesloten zou houden), zou mijn telefoon draadloos verbinding maken met de CarPlay-fabriek. Persoonlijk, als ik iets in de USB van mijn HeadUnit ga steken, steek ik liever gewoon de telefoon in; dat houdt hem ook opgeladen.

#57 ·
Mogelijk moet u een aantal passieve crossovers installeren OF een extra meerkanaalsversterker met ingebouwde actieve low-level crossovers aanschaffen om de verschillende luidsprekers in de auto aan te sturen.

#58 ·
Dat kan gedaan worden. Je zou nieuwe analoge bedrading moeten trekken van het dashboard naar de achterkant van de auto, waar de versterker zich bevindt, vervolgens de bedrading van de versterker loskoppelen en die analoge lijnen aftappen die de luidsprekers voeden.

#59 ·
Ik denk dat direct bedraden naar de bestaande luidsprekers nog meer demontage van het interieur zou vereisen dan het gebruik van de bestaande optische versterker. Ik had overwogen om meerluidsprekerbedrading van de head unit naar het gebied van de optische versterker te leggen en daar in de luidsprekerdraden te splitsen, maar ik kon het elektrische schema voor de versterkeraansluitingen niet vinden om dit te doen.
Klopt het dat de SL-auto's geen achterluidsprekers hebben? Zo ja, dan is er geen behoefte aan een faderregeling voor/achter.