Kop pakking
Prijs is oké, genadswali
maar de brabus-motoren zijn erg delicaat vanwege de grote boring:
En als je problemen krijgt met de cilinderkoppakking
- kun je alleen brabus nemen - wat ongeveer 800 € kost
en problemen zijn voorgeprogrammeerd!
Hoi weer :thumbsup:
Ik heb nog nooit problemen gehad zoals ik zei met de grote boring van deze brabus.
Maar ik moest de oorzaak achterhalen van een olieverbruikprobleem van mijn motor

Dus ik heb hem uit elkaar gehaald en ontdekte dat alle 2e zuigerveren in ongeveer 10-15 stukken waren gebroken op ALLE 6 zuigers, maar alle andere zuigerveren waren in orde, dus er was niets te zien op de compressietest.
Maar hoe dan ook, ik vroeg me af wat deze 2e zuigerveren falen zou kunnen hebben veroorzaakt

waardoor de olie aan de cilinderwand bleef hangen bij zuigerbewegingen, waardoor de olie weer onder detonatie werd verbrand.
Maar de zuigerveergroeven waren ook echt slecht op de Kolben Schmith-zuigers die brabus destijds gebruikte.
Dus ik moest nieuwe zuigers nemen en de motorboring een beetje verhogen.
Maar tot nu toe was de originele motorboring van 92,25 mm, wat de originele boring is, helemaal geen probleem, maar ik denk dat het zuigerveerfalen te wijten was aan de vorige eigenaar die brandstoffen met een laag octaangehalte gebruikte, waardoor de motor ging kloppen en de zuigerveren beschadigde.
Dus ik heb het hele ding gedaan, nieuwe motorboring op 92,35 mm, de slag is gemeten op 90,00 mm en ik had verder helemaal geen visuele problemen in de motor.
De cilinderwand was eigenlijk ook erg fijn, maar zag eruit alsof hij op een gegeven moment opnieuw was gehoond, misschien omdat de zuigerveren al eens waren vervangen, maar met slechte zuigerveergroeven zullen ze natuurlijk weer breken.
Mijn theorie althans.
Dus ik heb nu het opnieuw geboorde M103-blok dat brabus gebruikte voor de M104 3.6-24 tot 92,35 mm. en de kop opnieuw gedaan met nieuwe klepzittingen en al het andere werk dat normaal in de technische werkplaats wordt gedaan.
Ik bestelde gesmede JE-zuigers met gesmede performance H-drijfstangen, omdat ik ook de standaard mercedes-stangen erg zwaar vind voor de toeren en de lange slag die deze motor heeft.
De motor zou dus zeker alle hulp van de wereld kunnen gebruiken om de roterende massa lichter te maken.
Maar tot mijn belangrijkste vraag.
Welke koppakking moet ik gebruiken met deze brabus-motor M104.980

Ik weet dat brabus ze maakt als je 800 euro laat vallen, maar dat is waanzin
De voormalige dealer die op een gegeven moment de koppakking en de ringen moest vervangen, vertelde me dat hij gewoon een AMG-koppakking gebruikte met dezelfde diameter van 92 mm, en ik heb deze oude koppakking gemeten en hij IS echt 92 mm, maar zou dit echt een AMG-koppakking kunnen zijn

want dit is veel goedkoper dan de brabus te kopen met de voorgeprogrammeerde problemen :surrender:
Ik ben hier door Mercedes, die met brabus handelt, geïnformeerd dat het bestelnummer voor de 3.6-24 kleppenkoppakking van brabus 00062444 is, ik denk dat dat het bestelnummer van brabus is
Wat hier te doen, graag advies :bowdown: