Mercedes-Benz Forum banner
14,921 - 14,940 of 14,941 Posts
Nog een laatste bericht en ik ben klaar. Toen een man uit Florida in 2022 achterop mijn SEC reed, werd ontdekt dat ik een onjuist gerepareerde aftapplug had van een oud ongeluk, waarbij water zich verzamelde op slechte plekken, wat resulteerde in mijn passagiersachterkwart die f***ed was. Roest. De enige echte oplossing zou zijn om een NOS-kwart te vinden en groots te gaan. Half werk zou niet lukken.

Ik en een vriend importeerden achterkwarten uit Libanon (een voor mij, een voor mijn vriend) en het was niet leuk. Helemaal niet. We hebben het over een proces van bijna een jaar. Maar ik zocht en zocht en kon geen NOS-kwart vinden (buiten een op eBay in Duitsland voor bijna tienduizend dollar verzonden), dus welke keuze had ik? Het was de juiste beslissing.

Mijn kosten voor het kwart zullen uiteindelijk ongeveer 2000 dollar bedragen. Het ligt nu in opslag en wacht op de grote dag. Ik zal ongeveer 10.000 dollar opzij moeten zetten, omdat ik tegelijkertijd wat extra schilderwerk wil laten aanpakken. Leuke tijden.

@1783pictures - WOW!!!! Wat een update, je hebt zeker veel meegemaakt met deze auto, maar ik moet zeggen dat je verhalen samenvatten hoe het van tijd tot tijd (of in jouw geval ALTIJD) is om een 126-eigenaar te zijn, maar zoals je weet, is het zeker al die BS waard. De wielen en stoelen zien er echt geweldig uit, mijn excuses voor de problemen die je had met de veren en de installatie - ik dacht echt dat ze zouden passen. En de laatste post was de ergste over je ongeluk en de roest. Grote props voor het groots aanpakken - ik hoop dat je wat hulp hebt aan de verzekeringskant.

Dit (en de volgende een of twee) threads hebben lang op zich laten wachten. Ik ben gewoon zo overbelast geweest met werk, er was geen tijd om te posten. Ik heb een nieuwe uitlaat, die eerder dit jaar is voltooid door Whooops Motorsports in Melbourne, Florida. De Timevalve-man zou het doen en mijn auto wachtte maandenlang op hem in Florida (ik woon in NC), toen hij plotseling besloot, nhaaaa. Ik doe geen maatwerk meer. Ik was niet blij. Daar kwam mijn man Jesse V (die met Pierre Hedary werkt) te hulp en zei dat hij iemand voor me zou vinden. Whooops kostte me wel wat, maar het was het waard.

Geen katten. Ik vind het systeem wel fijn en het verwijderen van die oude watermeloenkatten (ze waren enorm!!!!) heeft de bedrijfstemperaturen met ongeveer 2 of 3 graden verlaagd. Het systeem is niet luid, maar heeft wel een mooi gegorgel bij stationair draaien. Door kidneybonen te gebruiken, wordt elke drone sterk verminderd.

Ik koos voor zacht staal om dat warmere geluid te bereiken. Roestvrij staal zou iets meer hebben gekost, maar daar is geen rekening mee gehouden. Het ging allemaal om het geluid. Ik ben dood voordat dit begint te roesten.

View attachment 2945762
View attachment 2945763
View attachment 2945761
View attachment 2945764
View attachment 2945760
Ziet er geweldig uit, waar heb je die uitlaattips vandaan? Ik heb ze een paar jaar geleden hoog en laag gezocht en kon er geen vinden en eindigde met ronde die er goed uitzien, maar ik zou de vierkante verkiezen omdat ze passen bij de hoekige uitstraling van de achterkant van de auto.

Ziet er geweldig uit, waar heb je die uitlaattips vandaan? Ik heb er een paar jaar geleden hoog en laag naar gezocht en kon er geen vinden en eindigde met ronde die er goed uitzien, maar ik zou de vierkante verkiezen omdat ze passen bij de hoekige uitstraling van de achterkant van de auto.
Mijn vriend in Florida vond ze op eBay. Ikzelf was op zoek naar dezelfde, maar kon ze nooit vinden. Op een dag belde hij en zei: Ik heb ze! Ze zien er echt cool uit.

@1783pictures Matt, ik ben dolblij (en ik heb die uitdrukking nog nooit gebruikt of geschreven) dat je lange hejra voorbij is en zo goed is geëindigd. Je gaf niet op, man. Ik kijk ernaar uit je en dat juweeltje te zien op je volgende reis hierheen. Proost.

Vierkant ziet er zo veel beter uit voor mijn oog.
Eens! Totdat ik de side exhaust heb uitgevogeld (suggesties welkom!), moeten deze volstaan. Ik heb een bron voor deze tips als iemand geĂŻnteresseerd is.

Image

Ik denk dat ik iedereen nooit heb bijgepraat over waarom ik niet meer op de site ben, dus hier gaat ie. Een tijdje geleden heb ik mijn auto verkocht, omdat ik ouder word en wilde dat hij in goede handen terechtkwam. Geen van mijn kinderen had interesse en ik heb er gewoon te veel werk ingestoken om hem in een garage te laten verrotten. Zoals de meesten van jullie weten, is bijna alles veranderd, $30.000 aan onderdelen plus mijn tijd. Ja, een groot deel van die kosten was mijn ijdelheid, zoals spoilers, Euro-bumpers enz., nieuwe SACH-schokdempers, nokkenassen, kleppenservice, alle vooronderdelen enz. maakten van een ongerepte CA-auto bijna een nieuwe. Het was een hele rit en ik moet dit forum bedanken. Zonder de steun van deze groep had ik die Duitse techniek nooit kunnen doorgronden. Hoe dan ook, ik heb de auto op Bring a Trailer gezet, verkocht en de transactie verliep zo soepel als ze kunnen zijn, denk ik. Wat ik je wel zal vertellen, is dat een standaardauto meer geld oplevert dan een met AMG-onderdelen. Nou ja, behalve bij WB. Nou, ongeveer een maand nadat ik hem verkocht had, kreeg ik een melding dat hij betrokken was bij een ongeluk en total loss was. Verdomme!!!!!!!! Ik dacht eraan om hem terug te kopen, maar had er gewoon het hart niet voor om dat nog eens mee te maken. Het leek een gemakkelijke reparatie, maar de titel zou altijd bergingswaardig zijn, dus... Wie de auto ook heeft gekregen, of het nu een persoon of een werf was, heeft zeker veel nieuwe onderdelen gekregen. Iemand zou er veel aan verdienen door hem te demonteren. Hoe dan ook, daarom ben ik niet actief geweest. Zorg goed voor iedereen

Ik denk dat ik iedereen nooit heb bijgepraat over waarom ik niet echt meer op de site ben, dus hier komt het. Een tijdje geleden heb ik mijn auto verkocht, omdat ik ouder word en wilde dat hij een goed tehuis kreeg. Geen van mijn kinderen was geĂŻnteresseerd en ik heb er gewoon te veel werk in gestoken om hem in een garage te laten verrotten. Zoals de meesten van jullie weten, is bijna alles veranderd, $30.000 aan onderdelen plus mijn tijd. Ja, een groot deel van die kosten was mijn ijdelheid, zoals spoilers, Euro bumpers etc, nieuwe SACH's schokken, nokkenassen, kleppen revisie, alle vooronderdelen etc. maakten van een ongerepte CA auto bijna een nieuwe. Het was een hele rit en ik moet mijn dank betuigen aan dit forum. Ik had deze Duitse techniek nooit kunnen doorgronden zonder de steun van deze groep. Hoe dan ook, ik heb de auto op Bring a Trailer gezet, verkocht en de transactie verliep zo soepel als ze kunnen, denk ik. Wat ik je wel zal vertellen, is dat een standaardauto meer geld oplevert dan een met AMG-onderdelen. Nou, behalve bij WB's. Nou, ongeveer een maand nadat ik hem verkocht had, kreeg ik een melding dat hij betrokken was bij een ongeluk en total loss was. Verdomme!!!!!!!! Ik dacht erover om hem terug te kopen, maar had er gewoon het hart niet voor om dat nog een keer mee te maken. Het leek een gemakkelijke reparatie, maar de titel zou altijd als berg zijn, dus... Wie de auto ook heeft gekregen, of het nu een persoon of een werf was, heeft zeker veel nieuwe onderdelen gekregen. Iemand zou er veel aan verdienen door hem uit elkaar te halen. Hoe dan ook, daarom ben ik niet actief geweest. Zorg goed voor iedereen
Dat is zo triest om te zien!

Maar ook zo begrijpelijk. In tegenstelling tot @Stutz, die echter met een juweeltje voor de Trailer-mensen klaar was, lijk ik, naarmate ik ouder word, een heleboel basisonderhoudsproblemen te hebben verwaarloosd, d.w.z. kapotte spanbanden repareren en lederen stoelen reinigen/verven, enz. Misschien kom ik eraan toe, misschien ook niet, maar ik blijf enorm genieten van de auto en zal posten als er nieuws is.

Ondertussen mijn waardering voor @Stutz voor uw vele posts, het advies dat u door de jaren heen hebt gegeven en vooral uw felrode kleppendeksels.

Oh nee... Hoe in vredesnaam is dat gebeurd? Ik neem aan dat ze hun veiligheidsgordels droegen.

Ik ben waanzinnig paranoĂŻde als ik mijn auto bestuur en houd enorme volgafstanden aan (wat tot het onbedoelde gevolg heeft dat andere bestuurders voortdurend in die ruimte springen, wat stompzinnig gevaarlijk is).

Nou, terug naar de zaak. De banden raken nog steeds een beetje de spatborden met de 235/50r17, ze schuren nog steeds een beetje. Vorig jaar heb ik de rand van het spatbord omgerold om extra ruimte te creëren, maar er is nog steeds een beetje meer nodig. De passagierskant voor raakt iets meer dan de bestuurderskant, maar alleen als de passagiersstoel bezet is. Dus ik ga de wielkast nog een beetje meer vormen. Het kan iets makkelijker zijn, aangezien de temperatuur in de garage warmer is, hoef ik geen heteluchtpistool te gebruiken om de verf op te warmen. Dus ik kan het doen zonder dat iemand helpt. Dat betekent dat ik mijn tijd kan nemen. Ik moet er alleen achter komen hoe ik ze gelijk kan houden. Meer later.

Image

Ik denk dat ik iedereen nooit heb bijgewerkt over waarom ik niet echt meer op de site ben, dus hier gaat het. Een tijdje geleden heb ik mijn auto verkocht omdat ik ouder word en wilde dat hij een goed tehuis kreeg. Geen van mijn kinderen was geĂŻnteresseerd en ik heb er gewoon te veel werk in gestoken om hem in een garage te laten verrotten. Zoals de meesten van jullie weten, is bijna alles veranderd, $ 30.000 aan onderdelen plus mijn tijd. Ja, een groot deel van die kosten was mijn ijdelheid, zoals spoilers, Euro bumpers enz., nieuwe SACH's schokken, nokkenassen, kleppenservice, alle vooronderdelen enz. hebben een ongerepte CA-auto naar bijna nieuw gemaakt. Het was een behoorlijke rit en ik moet mijn dank betuigen aan dit forum. Ik had die Duitse techniek nooit kunnen uitvinden zonder de steun van deze groep. Hoe dan ook, ik heb de auto op Bring a Trailer gezet, verkocht en de transactie verliep zo soepel als ze kunnen, denk ik. Wat ik je wel zal vertellen, is dat een standaardauto meer geld oplevert dan een met AMG-onderdelen. Nou, behalve bij WB's. Nou, ongeveer een maand nadat ik hem verkocht had, kreeg ik een melding dat hij betrokken was bij een ongeluk en total loss was. Verdomme!!!!!!!! Ik dacht erover om hem terug te kopen, maar had gewoon niet het hart om dat nog een keer mee te maken. Het leek een gemakkelijke reparatie, maar de titel zou altijd als berg zijn, dus... Wie de auto ook heeft gekregen, of het nu een persoon of een werf was, heeft zeker veel nieuwe onderdelen gekregen. Iemand zou er veel aan verdienen door hem te demonteren. Hoe dan ook, daarom ben ik niet actief geweest. Zorg goed voor iedereen
Wow, dat is echt triest. Ik weet niet zeker of ik het gehoord wilde hebben als ik in jouw schoenen had gestaan; onwetendheid is een zegen. Jammer dat geen van je kinderen het wilde. Het is misschien meer werk dan het waard is om te repareren, maar hopelijk kan iemand het tenminste combineren met een verwaarloosde auto en er een goede uit halen. Of op zijn minst, dat iemand erkent hoeveel goede onderdelen er zijn, en dat die in handen komen die ze kunnen gebruiken; het zou duidelijk moeten zijn hoeveel er in die auto zat, maar ik hoor van dingen die worden gesloopt waar ik graag de hand op zou leggen. Gelukkig rijden er niet veel meer van door de schroothopen - vooral dit soort - dus het zou wat aandacht moeten krijgen. Ik denk zeker dat proberen om het terug te krijgen een veel te grote doos met ellende zou zijn, gezien het feit dat je het ĂĽberhaupt kon weggeven; ik betwijfel of het ooit hetzelfde zou kunnen zijn als toen het je handen verliet. En je hebt er tenminste een tijdje van genoten.

Hoe dan ook, ik heb de afgelopen week en meer besteed aan het polijsten van een hoop stront. Mijn auto heeft eurobumpers, maar de achterkant is een Gen I. Een paar jaar geleden kocht ik een Gen II achterkant van een forumlid die ik niet bij naam zal noemen. Ik had waarschijnlijk om foto's moeten vragen en nieuwsgieriger moeten zijn, want wat mij niet werd verteld, is dat deze bumper duidelijk van de zijkant was geraakt en (slecht) was gerepareerd. Het plastic was ingesneden door de klap, en om de een of andere reden was een deel van de 'oplossing' om het plastic aan het bumperframe te schroeven, wat het sterk vervormde (onder een hoop epoxy en vulmiddel). Ook, slecht van mij, maar de achterkant was een beetje vervormd door het jarenlang te hebben laten staan voordat ik ermee begon te werken. Ik heb een geĂŻmproviseerde platte klem gemaakt en deze verwarmd, wat, denk ik, hielp, maar het is niet perfect. Mijn huidige bumpers, die ik heb geverfd, bladderen op nogal wat plekken af, dus een deel van de klus was het VERWIJDEREN van ALLE verf. En dat is veel werk, zelfs met drie of vier verschillende schuurmachines tot mijn beschikking. Verreweg de grootste pijn is de verzonken kenmerkende lijn ongeveer een derde van de weg naar beneden: ik heb uiteindelijk een kleine zandstraalmachine gebruikt die ik heb, maar dat gaat langzaam, en je moet voorzichtig zijn dat je niet in het plastic graaft. Een goede investering als je plastic bumpers wilt opknappen, zou zijn om ze ergens naartoe te brengen en ze te laten zandstralen, ervan uitgaande dat dat mogelijk is zonder gewoon het plastic op te eten. Verspil zeker GEEN tijd met een slecht beschadigde bumper als je het kunt vermijden. Gelukkig is het chroom in goede staat, dus ik ben maar half opgelicht.

Image

Uiteraard heb ik alles gestript en ook de stalen balk van 18 kg verwijderd die waarschijnlijk geen goed doet (laat staan de kostbare bumper te redden) als iemand me raakt. Het duurde even voordat ik besefte dat hij ter plekke was gelast - dat hij niet kon worden verwijderd zonder hem te demonteren. Gelukkig, nadat ik een paar stukken had afgesneden, kon ik hem eruit werken en verder gaan. Ik heb al het oude vulmiddel eruit geschuurd en probeerde toen een plastic nietmachine te gebruiken om de zijkanten te hechten. Geen succes: het brandde gewoon in het plastic, en je kon de niet er zo weer uittrekken. Dus ik pakte wat veiligheidsdraad en gebruikte dat om het aan elkaar te binden, zoals je op de tweede foto kunt zien. Ik heb ook het einde van de snee gestopt, evenals een kleinere scheur verderop. Ik weet niet zeker of dat helemaal nodig is, maar alles om te voorkomen dat het weer scheurt. Ik heb het grotendeels weer opgevuld met 3m EZ-sand plastic reparatie-epoxy. Het is een beetje een gedoe om mee te werken, maar veel sterker en flexibeler dan carrosserievuller. Ik had gehoopt dat ik het met één toepassing hoog genoeg had opgebouwd, maar niet helemaal. Ik wou dat ik een paar extra mengmondstukken had besteld. Die kenmerkende lijn is ook daarmee een doorn in het oog: ik heb geprobeerd het plastic te verwarmen en te buigen, maar ik kreeg het niet terug in de oorspronkelijke vorm. Het is over het algemeen niet moeilijk om een goede vorm te bouwen en te schuren, maar die inkeping is iets anders.

Image

Eén ding dat niet op de foto staat, is dat de zijbeugel die de onderste wielkastuitsteeksel grijpt (met de luchtklep die de uitlaat is voor de ventilatie van de cabine) ook gebroken was. Ik heb daar JBWeld voor gebruikt; hij wordt niet zwaar belast en zou moeten houden. Dus, wat ik vorige week had moeten afronden, is nog steeds aan de gang, en dan moet ik hetzelfde doen (hoewel met minder reparatie) aan de voorbumper. Grappig hoe deze 'kleine' projecten weken kunnen duren. Gelukkig houdt de rest van de lakbeurt nog steeds goed stand, hoewel ik wat nabewerking moet doen aan het linker spatbord, en ik heb vorige maand een nieuwe motorkap opgehaald die uiteindelijk zal worden geverfd en mijn verbogen exemplaar zal vervangen. Ik dacht dat ik een achterruit van dezelfde auto had gevonden - op de foto's zag hij er perfect uit waar de mijne aan de randen troebel wordt. Maar 'sorry, we zijn gaan kijken en die is kapot...' Waaaah! Ik vroeg ze om de sierlijst te verwijderen, maar dat hebben ze er ook bij verbogen. Nou ja, ik ben tenminste niet met lege handen naar huis gegaan.

14,921 - 14,940 of 14,941 Posts