Mercedes-Benz Forum banner

Nieuwe herziene 722.6 servicemanual - haal het nu het nog kan

59K views 56 replies 23 participants last post by  SilverGoth  
#1 · (Edited)
Nieuwe herziene 722.6 servicehandleiding - haal hem zolang het kan

Oké dames en heren.

Ik heb een herziene 722.6 servicehandleiding en YouTube-video's gevonden. De handleiding is uitstekend voor iedereen die een auto met een 722.6 bezit, maar op een dag moet de geleiderplaat worden vervangen, het zal van pas komen...:smile

Ik weet niet zeker hoe lang de link geldig is, maar download hem nu en stel later vragen ;)

http://www.all-trans.by/assets/site/files/mercedes/722.6.1.pdf

Hier is de Chrysler NAG1 (tweede versie-722.6) servicehandleiding

http://n.bruant.free.fr/NAG1 document BVA.pdf

Wil je wat theorie over de 722.6, hier is het. Het heet NAG1 van Chrysler, maar het heeft dezelfde Benz-onderdelen (allemaal).


Iemand heeft VEEL tijd gehad om dit te doen op het Solid Works Mechanical design programma, maar het geeft je een idee waar alles komt :)


Zoals ik al zei. Er zijn een paar youtubes over het revisieproces, en een man heeft er een gemaakt met 8 delen - deze is erg slordig... Hier zijn mijn observaties, maar de muziek kan sommigen van jullie doden :| Het is het soort muziek dat je hoort om tot rust te komen in een massagesalon of acupunctuurplek :eek

Deel 1


Deel 2


Deel 3


Deel 4


Deel 5


Deel 6


Deel 7


Deel 8


Enkele van mijn opmerkingen:

Zijn processen zijn eng, maar de sprags zijn erg slim, en hij heeft in een van zijn video's dat hij die pompplaat verkoopt - Erg slim...

Nu, iets super doms in de video's zijn deze Chrysler 722.6 video's die werden geopend, maar hij heeft de eindspeling op die fricties/koppelingen nooit verkort - dat is het hele doel om deze binnen de specificaties te laten op 1 mm tot 2 mm, en veel daarvan hadden een speling van 5 tot 8 mm, en die hoeveelheid speling leidt tot traagheid in de versnelling, of erger "de versnelling gaat naar neutraal" Allemaal door alleen de borgring te vervangen (ze zijn er in verschillende diktes voor dit doel), maar in één video zwenkte de camera naar een muur en had hij wat borgringen hangen - hoe dom was het om dat te doen - wat was het nut om dat te repareren - dit is een GROTE transmissie 101 FOUT!!!! (zie de servicehandleiding - het gaat over de speling - het doel is om het dicht bij de minimaal vereiste speling te brengen)

Allemaal zo, deze transmissie was er voor de eigenaar die verschillende koppelingspakketten verbrandde vanwege "Jack Rabbit Starts" vanaf stilstand, maarrrr als de man wist hoe hij transmissies moest repareren (en geen onderdelen moest vervangen), komt de grote B1-trommel (dichtst bij de belhuizing) in verschillende koppelingscapaciteiten om MEER fricties te accommoderen voor deze "Jack Rabbit Starts" - dat zou ik hebben gedaan als ik deze klant had - men is zover gekomen om dat alleen maar te repareren - heel dom.....Ahh en gebruikt een koevoet om de B1 van de belhuizing te scheiden - Grote NEE NEE - Een van de gaten in de belhuizing als men perslucht injecteert, zal het vrijkomen (het proces staat in de servicehandleiding - lezen deze mensen niet? Helaas doet die andere man hetzelfde)

En niet om al die afdichtingen op de assen te vervangen (ze waren bruin van kleur) - dom, dom - die afdichtingen houden de druk op al deze koppelingsdrums - geen druk - geen schakelvertraging - neutraal

En de winnaar is de Teflon-afdichting (ongeveer zo groot als een kwart) op de K2, dat is de winnaar - je bent er - vervang hem... Men verliest deze afdichting en mechanische vernietiging treedt op, maar elke andere afdichting die kapot gaat, veroorzaakt geen vernietiging van de transmissie.... Zo ziet die afdichting (witte) eruit...

http://www.sonnax.com/parts/2311-bearing-seal-kit

Dit is super slim van hem... De pompplaat (AKA de belhuizing raakt beschadigd - nette oplossing - Sun Valley bewerkt dit plat op de belhuizing)



Een paar betere video's, en je krijgt het proces voor de 722.6, maar er ontbreken een paar dingen die ik graag doe, maar ze zijn goed... Deel 3 is het kleplichaam, en men moet super schoon en georganiseerd zijn om het te doen. Ik open ze zelden in tweeën...

Deel 1 van 3


Deel 2


Deel 3


Een paar anderen van dezelfde man:



Hier zijn een paar Russische revisies:


Kleplichaam - kijk naar de filterschermen aan het einde.


Deze zouden iedereen gevaarlijk moeten maken, maar download de servicehandleiding als je een auto met 722.6 bezit...

Ik heb ook stapels foto's van het proces als je ooit een poging waagt om er een te reviseren.

Ahhh Joes revisie

http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/2212618-722-6-slip-shudder-d-r.html

alles goed - geniet ervan

Martin :smile
 
#2 ·
Martin...BEDANKT!!!

Servicehandleiding gedownload en opgeslagen. Zal vanavond alle video's bekijken. Bedankt voor de inspanningen, dit is geweldige info! Hoewel het niet allemaal van toepassing is op mijn 722.3 - ik ben er zeker van dat de volgende auto de .6 zal hebben!

Chris
 
#6 ·
Mods zouden dit draadje vast moeten zetten.

Dan
Dan,

Uitstekende beslissing.. Dank u. Ik probeer gewoon de kennis te delen :wink

Het is geweldige tafelbladliteratuur voor iedereen

Dank u,

Martin

"Deze zouden iedereen gevaarlijk moeten maken"... Ahhhhhh ha ha ha ha... Zeer goed gedaan!

Ik moet je toch bedanken. Ik ben er zeker van dat dit binnenkort van pas zal komen. :)
Pete,

Hartelijk dank. Informatie is zeer krachtig en is krachtiger wanneer je het met anderen deelt - het maakt de wereld gewoon beter :smile

Ik heb het nog niet gelezen, maar alles wat ik heb gedaan is er snel doorheen kijken...

Geniet ervan,

Martin
 
#7 ·
Dit is de meest ontzagwekkende thread ooit hier over een ontmoedigende, complexe assy.

R129 service dvd heeft goede info over hydraulische ckts en controle, maar een goed begrip van mechanisch niveau is een noodzakelijke voorwaarde voor hydraulisch curriculum.

Deze thread heeft een geweldige dekking van mechanisch niveau.
 
#8 ·
Dit is de meest ontzagwekkende draad ooit hier over een ontzagwekkende complexe assy.

R129 service dvd heeft goede info over hydraulische circuits en controle, maar een goed begrip van mechanisch niveau is een noodzakelijke voorwaarde voor hydraulisch curriculum.

Deze draad heeft een geweldige dekking van mechanisch niveau.
Bedankt, ik deel gewoon wat ik heb.

De hydrauliek wordt behandeld in de Chrysler en de 1e editie van de ATSG van de 722.6

Martin
 
#10 · (Edited)
Na een aantal van deze te hebben doorgenomen. Ik zal ervoor zorgen dat ik altijd weet waar MAVA woont, zodat ik mijn transmissie naar HEM kan sturen!
Anziani
Anziani,

Bedankt dat je dat zegt, maar de kracht zit in ons allemaal om te slagen!!

Mijn geheim is uit, en iedereen hier weet hoe het gedaan wordt om dit probleem voorgoed op te lossen (als men Joe's Thread volgt, is het antwoord daar)...

http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/2212618-722-6-slip-shudder-d-r.html

Kortom, men gebruikt een touch shift (met + & - op de shifter) achterwielaandrijving transmissie van een W220 S500 (voor W140 S500/S420/S600), W215 S500, W208 CLK500, of een AMG...

Kortom, de interne onderdelen van een van de bovenstaande auto's worden verwisseld in uw oude 722.6, en daarbij worden de nieuwe interne onderdelen gereviseerd met nieuwe voorste lagers, afdichtingen, fricties, sprag's, bonded piston, en nieuwe herziene koppelomvormer met de Sonnax updates gemaakt door CVC, en verkocht door "Whatever it takes Transmissions" :smile

http://cvcconverters.com/

http://cvcconverters.com/distributors.html

https://www.wittrans.com

Dat is de magie van dit ding...

Ik heb mijn theorie nog niet getest op een S320 auto, dus ik weet niet zeker hoe de interne onderdelen eruit zien in de oude 722.6...

Hier is DIY op 98 E300 Diesel, en het heeft Four-Pinion planeten, dus wie weet wat een +97 M104 motor S320 zal hebben?

http://www.benzworld.org/forums/w21...s/w210-e-class/2825938-722-6-sudden-major-leak-bell.html?highlight=jeremy+722+6

Martin
 
#14 ·
Ik heb een c36-transmissie uit een 97 gevonden. Er staat dat deze hetzelfde is als een s420-transmissie. Hij heeft 40.000 mijl. Zou ik ook de computer nodig hebben? Ik wil de transmissie in 2017 vervangen.
 
#15 ·
Ik heb een c36-transmissie gevonden uit een 97. Er staat dat het hetzelfde is als een s420-transmissie. Hij heeft 40.000 mijl. Zou ik ook de computer nodig hebben? Ik wil de transmissie in 2017 vervangen.
Hier is de deal, 96 & 97 (dat zijn 95 & 96 722.6's) waren de "Iffy" jaren voor compatibiliteit op alle 722.6's, en design. Ik heb gehoord dat als je er een van die in de auto's van latere jaren stopt, de auto misschien niet schakelt of dat er een paar versnellingen werken. De kern van het probleem zit in het kleplichaam, en misschien de software in de TCM, maar je bent de klos als de hoofdkast anders is aangesloten voor de olie of-vlakken waar hij op het kleplichaam aansluit.Mijn mening, ik zou nooit een transmissie uit de jaren 90 terug in een auto uit de jaren 90 stoppen. Ik zou dat DAM K2-lagerprobleem altijd oplossen met het rollager, en de manier om dat te doen is om de internals van een Touch-Shift-auto te krijgen. Je kunt altijd meer fricties toevoegen en dunnere stalen gebruiken voor meer grip...zoals een V12-transmissie...Martin
 
#16 ·
Sorry Martin, je zit met mij en mijn '97 CL600 opgescheept. Mijn leeftijd en gebrek aan behendigheid bekruipen me. Aan de andere kant heb ik nog nooit een transmissieprobleem gehad in een van de Benzen die ik heb gehad. Hoewel mijn '97 CL500 die ik vorig jaar verkocht heb, een zeer glanzende, nieuw uitziende transmissiebehuizing had. De auto had 150.000 km op de teller, maar de vorige eigenaar "wist van niets". Houd me op de hoogte als je verhuist.:bowdown: Anziani
 
#17 ·
Sorry Martin, je zit vast aan mij en mijn '97 CL600. Mijn leeftijd en gebrek aan behendigheid bekruipen me. Aan de andere kant heb ik nog nooit een transmissieprobleem gehad in een van de Benzen die ik heb gehad. Hoewel mijn '97 CL500 die ik vorig jaar verkocht, een zeer glanzende, nieuw uitziende transmissiebehuizing had. De auto had 150K erop, maar de vorige eigenaar "wist niets". Houd me gewoon op de hoogte als je verhuist.:bowdown: Anziani
Weet iemand hier hoe ik me hier kan vinden via een PM... Martin
 
#20 ·
Ik heb de originele post herzien en het Chrysler servicehandboek over de 722.6 toegevoegd, dus download het ook...

Martin
Bedankt Martin,
Ik heb een deel van de Chrysler handleiding gelezen en heb twee vragen.
Op pagina 617 staat dat je de transmissie moet opwarmen voordat je de vloeistof en filter vervangt.
Ik vraag me af waarom, als de auto al warm is geweest en de vloeistof na verloop van tijd naar beneden druppelt, waarom je het dan niet koud doet?
Ook staat er aan het einde dat je 7,0 l moet toevoegen, dit zou in veel gevallen te veel vloeistof zijn.
Is het niet beter om te meten wat er is afgetapt, dezelfde hoeveelheid te vervangen en dan te meten met de peilstok?
 
#21 · (Edited)
another badass thread brought to you by MARTIN!!

:cool:
Joe,

Hartelijk dank. Ik hoop dat je de handleidingen hebt gedownload en de YouTubes hebt bekeken

Martin


Thanks Martin,
I read some of the Chrysler manual and have two questions.
Page 617 it says to warm up the trans before doing a fluid and filter change.
I wonder why,when the car would have been warm before and then the fluid drips down over time,so why not do it when cold?
Also it says at the end to add 7.0l,,this would be too much fluid in many cases.
Is it not better to measure what is drained,replace the same amount,then measure with the dipstick?
Ik zou denken dat het beter afloopt (wat het ook doet) als het warm is, maar verbrand jezelf niet... Draag handschoenen..

De 7 liter is een typefout.

Meet altijd met een peilstok, want er blijft wat in de passages zitten, en per alle transmissies willen de meeste (zo niet alle) fabrikanten dat je een bepaalde hoeveelheid vloeistof per gegeven temperatuur (motor draait) hebt... Ik meet nooit wat eruit komt, en ik zou niemand aanraden dat te doen!!!

Martin
 
#22 ·
Oké iedereen,

Deze thread leeft. Ik heb iemand die mijn bestanden host, maar het kan soms traag zijn of af en toe niet werken, maar ze zullen er altijd zijn. Het heeft al mijn 722.6-documenten en foto's zullen op deze homeserver staan.

Het zal alles bevatten wat ik heb over transmissies van 722.3 tot en met 722.9

Hier is de link...

http://redirect.viglink.com/?format...ansmission pictures&txt=http://asavage.dyndns.org/MB/MAVA/Transmission%20Stuff/

Geniet ervan iedereen...

Ik zal het na verloop van tijd toevoegen...

Martin
 
#23 · (Edited)
Geweldige thread Mava, bedankt! De tweede PDF-handleiding link lijkt niet meer te werken. Heeft iemand een kopie die ze via Dropbox of iets dergelijks kunnen uploaden? Of stuur me een PM en ik kan mijn e-mail etc. verstrekken als het makkelijker is. TIA

Ook de link in bericht 22 werkt ook niet voor mij.
 
#24 · (Edited)
Geweldige thread Mava, bedankt! De tweede PDF-handleiding link lijkt niet meer te werken. Heeft iemand een kopie die ze via dropbox of iets dergelijks kunnen uploaden? Of stuur me een PM en ik kan mijn e-mail etc. verstrekken als het makkelijker is. TIA

Ook de link in bericht 22 werkt ook niet voor mij
Graag gedaan.

De 2e link, ga gewoon naar de crossfire forums, download de 2004 of 2005 het hele service manual en kijk naar de transmissie sectie. In de 2004 handleiding is de probleemoplossing van de transmissie niet identiek, maar wel vergelijkbaar en nuttig en dat begint op pagina 2403. De Rebuild sectie begint op pagina 2580.

https://www.crossfireforum.org/forum/tsbs-how-articles/13875-crossfire-documentation-collection.html

De link in bericht 22. Zoals ik al zei, hij komt en gaat. Geef het een paar dagen tot een paar weken. Het wordt gehost door een vriend, dus ik heb geen controle.

martin
 
#26 ·
Ik zou geen vroege W220 gebruiken, omdat het een hybride transmissie kan zijn met oudere onderdelen die er nog steeds zijn. Kies een paar jaar later. Ik heb een S430 2003 W220 in mijn 98 (97 build W140). Hij heeft een kleinere mand voor B3 dan de 500/600's, maar de versnelling is prima en ik rijd als een oma.

Je zou een lekkage kunnen hebben op de magneetventielafdichting voor de koppelomvormer, aangezien die afdichting degene is die broos en hard wordt en breekt. Het veroorzaakt rare problemen...

Martin
 
#27 · (Edited)
Ik zou geen vroege W220 gebruiken, omdat het een hybride transmissie kan zijn met oudere onderdelen die er nog steeds zijn. Kies een paar jaar later. Ik heb een S430 2003 W220 in mijn 98 S500 (97 build W140). Het heeft een kleinere mand voor B3 dan de 500/600's, maar de gearing is prima, en ik rijd als oma, dus de grootte van de mand maakt voor mij niet uit, want ik ben geen 'lead-foot' driver.

Je zou een lekkage kunnen hebben op de magneetventielafdichting voor de koppelomvormer, want die afdichting is degene die broos en hard wordt en breekt. Het veroorzaakt een aantal rare problemen...

Martin
 
#29 ·
Ja, maar de vergrendeling op de shifter wordt niet aangesloten op de W220/W215 aan de achterkant, omdat de W220/W215 de shifter niet vergrendelt via een kabel die op de transmissie is aangesloten. De W220/W215 vergrendelt de shifter met een relais op de shifter.

Uw shifter zal nooit vergrendeld zijn..

De juiste manier is om de internals van de W220/W215 te verwisselen en deze te installeren op de W140 M119 722.6 behuizing met de achterste vergrendeling...

Iemand heeft dat gedaan, en het werkte wel, maar de shifter was nooit vergrendeld toen de auto werd uitgeschakeld, als je het daarmee eens bent, werkt het wel..
 
#32 ·
Bedankt Mava!

Waardeer de info echt. Geen kleplichaamwissel of iets anders nodig?

Ik ben oké met de shifter die niet vergrendelt.....
Oh ja, late 97/98/99 auto's zullen profiteren van de herziene +2000 kleplichamen..

Mijn 98 heeft een 2003 kleplichaam..

Sorry MAVA,

Vergeten te vragen.... Hoe zit het met de koppelomvormer? Gebruik die van mijn auto/gereviseerd of die van w220?
Officieel wil je een nieuwe of gereviseerde voor de W140 plaatsen, omdat deze fricties bevat. Ik heb een CVC-merkunit die wordt verkocht door Whateveritakes transmission (ik geloof dat het Wittrans.com is). Ik heb ongeveer $200 betaald met een borg, maar het kan nu meer zijn..

Als je dit doet... Open dan een nieuwe thread, zodat we deze thread niet verstoppen...

Martin
 
#34 · (Edited)
Gereedschap voor de revisie

Gereedschap voor de revisie :

Het benodigde gereedschap is vrij basaal, en het is een TOTALE MISVATTING dat het DUUR is om de klus te klaren, terwijl wat nodig is, wat vreemd gereedschap is dat niet erg duur is.

Ik stel voor om wat van de gespecialiseerde te kopen, want dat maakt het leven veel gemakkelijker door de uren die het bespaart.

1) De basis van metrische zespunts 3/8" aandrijfdopsleutels met wat lange en korte verlengstukken. Wat 1/4" aandrijfdopsleutels met lange verlenging. Torx dopsleutelbits. Oh die platte schroevendraaiers - Het type technicus is beter dan het type monteur. Men zou denken dat je een borgringenset nodig hebt. Het enige echte onderdeel dat een borgringgereedschap gebruikt, is de achterste lager. De borgring houdt de lager vast, en het is niet nodig deze te verwijderen :wink. Koevoeten - klein en groot.

2) Momentsleutels zijn vereist !! We kunnen niet vliegen met de "goed vast" benadering, maar men kan de goedkope Harbor Freight exemplaren gebruiken die hier in de VS verkrijgbaar zijn:

1/4" Aandrijving

https://www.harborfreight.com/14-in-drive-click-type-torque-wrench-61277.html

3/8" Aandrijving

https://www.harborfreight.com/38-in-drive-click-type-torque-wrench-61276.html

Momentsleutel conversietabel - super handig om te hebben is hieronder

3) Prikset.

Ik zou er twee kopen, want ze zijn goedkoop:

https://www.harborfreight.com/4-piece-pick-and-hook-set-66836.html

Of koop een jumbo set?

https://www.harborfreight.com/pick-and-hook-set-7-pc-69592.html

4) Voelermaat - grote bladvorm, niet die kleine, of het type bougiekabel

https://www.harborfreight.com/feeler-gauge-32-pc-63665.html

5) Metrische Vernier-schuifmaat - koop een metalen, want de plastic exemplaren veranderen van maat terwijl je ermee werkt. Het Harbor Freight exemplaar is goed voor dit werk.

https://www.harborfreight.com/6-in-Digital-Caliper-61585.html

Een goede Japanse kost misschien $50 dollar

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...80057.m570.l1311.R1.TR12.TRC2.A0.H0.Xvernier.TRS0&_nkw=vernier+caliper&_sacat=0

NU, Als het een diepteplunjerstaaf aan de achterkant van een schuifmaat heeft, en de schuifmaat is 250 mm tot 300 mm, dan is een aparte diepte-schuifmaat niet nodig. Dan zal iets als dit werken:

http://www.meba.net/wp-content/uplo.../05/New-2014-SHAHE-300mm-Waterproof-Stainless-Steel-Digital-Vernier-Caliper.jpg

https://www.ebay.com/itm/BEST-Digit...epid=5017253168&hash=item3d667ead8c:g:RagAAOSwTFhbB~To:rk:7:pf:1&frcectupt=true

Ik gebruik zoiets voor mijn dieptemetingen:

http://assets.pretooling.com.au/products/618/images/vernier-depth-gauges-717.jpg


6) Voor alle transmissies heb je wat montagevet nodig. Ik gebruik het blauwe spul. Dit is GEEN vet, of wiellagervet. Het vet waar iedereen aan gewend is, is om te smeren, maar het zwelt ook rubberen O-ringen op :crying . Ik zal deze afdichtingen vernietigen.

Dit "Montagevet" is erg plakkerig, en biedt een zekere mate van smering/afdichting bij het starten van transmissies.

Op de oude transmissies (722.3-722.5) houdt het de teflon O-ringen op de as perfect vast, zodat ze niet worden verpletterd tijdens de montage, en op 722.6 houdt het wat losse lagers en lagerkappen vast :thumbsup:

https://d13z1xw8270sfc.cloudfront.net/origin/325741/1437612591321_assemblylube.jpg

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...ransmission+assembly+lube&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=assembly+lube

7) Loctite, ik gebruik niet het "standaard automtype". Er zijn veel smaken en soorten !! Men wil een type voor hoge temperaturen met hoge trillingen voor olieachtige omstandigheden (dus het mag geen NSF-type voor voedsel zijn). Loctite 270 of Loctite 272

http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.htm?nodeid=8802623619073

http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.htm?nodeid=8802623717377

http://www.loctite.co.uk/products-by-application-4371.htm

8) Het gereedschap dat de dag redt, is de frictiekoppelingscompressor. Zijn gewicht in goud waard. Een must-have in vergelijking met het gebruik van koppelingen van waterleidingen...

http://restockit.com/images/Product/medium/OTC7024.jpg

Veel op ebay voor minder dan $50

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr..._TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=transmission+clutch+pack+compressor&LH_TitleDesc=0

Het 722.6 revisiegereedschap ziet er ongeveer zo uit:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4194H-2JvEL.jpg

Maar je hebt dit nodig om het compleet te maken:

https://mbworld.org/forums/w211-amg...rums/w211-amg/409907-e55-722-643-transmission-rebuild-pics-2.html#&gid=1&pid=60

Ik heb beide soorten, en ik gebruik nog steeds de $30 fleabay versie

9) De Harbor Freight schaarkrik is het geld waard.

https://www.harborfreight.com/450-lbs-low-lift-transmission-jack-61232.html

https://mbworld.org/forums/w211-amg/409907-e55-722-643-transmission-rebuild-pics.html#&gid=1&pid=1

10) Een ronde ponset is zijn gewicht waard om de twee koperen buslagers te verwijderen

https://www.harborfreight.com/5-piece-long-drive-pin-punch-set-93111.html

11) Een kleine interne trekker voor lagers is de moeite waard om het K2 lager (bus of lager) te verwijderen. Het is de grote die in de kit wordt gebruikt. Harbor Freight verkocht zoiets. Het heet "Blind hole inner bearing puller"

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0247/9729/products/5113-BZ_grande.jpeg?v=1375314942

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...acat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=transmission+assembly+lube&LH_TitleDesc=0


12) 30 mm 12-punts diepe dop om de moer van de vork aan de achterkant te verwijderen, en de moer die men nodig heeft een slag om de moer te verwijderen, omdat men de vastgezette rand van de moer moet breken

https://www.benzworld.org/forums/w1...g/forums/w140-s-class/3007697-722-6-output-shaft-seal-removal.html#post17592189

13) Je hebt een 27 mm 6-punts standaard dop nodig met een verlenging van ongeveer 7,5 cm op 1/2" aandrijving met een ratel, maar een breekijzer werkt ook prima. Dit alles wordt gebruikt om de grote harmonic balancer moer MET DE KLOK MEE te draaien !!!! Ga niet tegen de klok in, want je kunt de motor kettinggeleiders breken (je hoort dat gekraak - heb het gedaan op de sloop :grin ) waarvan de meeste plastic zijn, behalve één. Dit is allemaal nodig om de drie sets van 13 mm koppelomvormerbouten bloot te leggen.

Ik hoop dat dit helpt,

Martin
 

Attachments

#35 · (Edited)
Enkele belangrijke punten

Enkele belangrijke punten:

Een paar super belangrijke punten om de eerste keer te helpen met deze 722.6, maar het helpt ook voor de oudere bakken

1) Draai de motor alleen met de KLOK mee (voor de motor staan :nerd ), anders kun je de geleiders van de motorketting beschadigen, die van plastic zijn, en je zult dat gekraak horen in het proces :wink

2) Verwijder eerst de bouten van de koppelomvormer, zodat je het niet vergeet. Verwijder de borgclip van de schakelstang met een platte schroevendraaier. Verwijder de vergrendelkabel (de bout zit dicht bij een T30). Verwijder de 10 mm moer van de peilstok bij de transmissie, maar je moet de 19 mm behuizingsbout verwijderen die de peilstokbuis op de belhuizing houdt. De bout kan moeilijk te bereiken zijn.

3) Tap de olie uit de oliepan en tap ook de koppelomvormer af.

4) De elektrische connector van de transmissie moet worden verwijderd, die zich aan de voorste passagiershoek (Amerikaanse auto's) van de transmissie bevindt. De passagiershoek moet een extra torx-bout hebben die deze kleine metalen plaat vasthoudt die op de transmissie vergrendelt. Deze kleine plaat moet aanwezig zijn, anders kan de uitlaatwarmte de (mannelijke) connector vervormen die naar de transmissiecomputer gaat, waardoor de connector na verloop van tijd gaat lekken, maar wanneer dat gebeurt. De hele kabelboom moet worden vervangen, of de vervelende taak om elke pin uit de connector te verwijderen en een mannelijke connector van de sloop te gebruiken, aangezien Mercedes de mannelijke plastic connectorkop NIET verkoopt.

Om de connector te verwijderen. Breng gewoon de hendel naar beneden en trek aan de kabelboom.

5) Op de W140 heeft de belhuizing ongeveer twee of drie bouten met moeren (dom idee). Die moeren zijn moeilijk te bereiken. Ik denk dat ze op de startmotor zitten en een andere ergens anders. De V8 en I6 hebben deze moeren, maar de V12 niet. De V8 heeft deze startmotorplaat die wordt vastgehouden door twee 5 mm of 6 mm inbusschroeven aan de tegenovergestelde kant van de daadwerkelijke kant van de startmotor. Verwijder die PLAAT!!! De V12 heeft die plaat ook, maar het is niet nodig om hem op de V12 te verwijderen. Verwijder alle bovenste bouten en laat twee zeer losse bouten aan elke kant van de belhuizing zitten.

6) Verwijder de ventilatorscherm die om de ventilator zit. Men moet de bovenste sleutel verwijderen. Dan draait de afscherming ongeveer 10-15 graden om hem los te koppelen van de hoofdafscherming die de radiator bedekt. Leg hem gewoon op de ventilatorbladen. Het is niet nodig om hem daar te verwijderen.

7) Verwijder de banjo-bouten voor de uiteinden van de koelleidingen. De vloeistof druppelt eruit, dus ik gebruik ziplock-sandwichzakken en rubberen bandjes nr. 64. Onthoud dat elke banjo-bout twee aluminium afdichtingsringen aan elke kant van de banjo-fitting heeft, dus verlies ze niet. Als je ze verliest, koop dan alleen de Mercedes-exemplaren of ga naar de sloop en haal ze van een auto met 722.6...

8) Ondersteun de transmissie vanaf de pan met je nieuwe transmissievloerhefboom. Leg een vel karton neer, zodat je je pan niet bekrast :smile

9) Verwijder de uitlaathangers van de transmissie en van de uitlaat daar rond de transmissie. De moeren en bouten zijn 13 mm

10) Ik verwijder de transmissiesteunhanger die hem in de tunnel houdt. De bouten zijn vier 17 mm en twee 13 mm voor de transmissiesteun.

11) Ik verwijder de steunbeugel van de achterkant van de transmissie, zodat ik vrije toegang heb tot de flexibele schijfschroeven. De vier 13 mm lange bouten houden de steunbeugel vast.

12) Verwijder de flexibele schijfbouten en -moeren. Ze zijn 19 mm. De aandrijfas beweegt ongeveer 1 inch of zo met een koevoet, dus gebruik een grote koevoet om hem van de flexibele schijf te trekken en leg hem bovenop de flexibele schijf, zodat hij niet in de weg zit.

13) Dompel de transmissie op de krik en wrik de transmissie eraf. Probeer het echt met de koppelomvormer te krijgen. Let op hoe ver de omvormer naar achteren zit.

14) Zodra de transmissie eruit is. Meet hoe ver de koppelomvormer erin zit en neem die meting. Gebruik een nauwkeurigere liniaal dan een duimstok of meetlint :nerd . Noteer deze meting en fotografeer hem ook.

https://www.benzworld.org/forums/at...40-s-class/928241d1399301401-new-s600-722-6-problem-s500_trannyteardown-003.jpg

https://www.benzworld.org/forums/at...40-s-class/928249d1399301401-new-s600-722-6-problem-s500_trannyteardown-002.jpg

Als je het niet meet, zou je het ongeveer een uur lang kunnen draaien/duwen :crying

15) Nu kun je de koppelomvormer verwijderen, maar wiebel met de voorste as van de transmissie. Hij moet wat speling hebben. Als je alles hebt gemonteerd en de transmissie hebt gereviseerd. Is er GEEN SPELING op de eindas? Je kunt hem niet eens draaien. Er is iets mis en je moet niet goed op een koppelingspakket zitten, en je zit er 2 millimeter naast, want dat is hoe dik een wrijving is, ja!!!! 2 mm, of de distributietandwielen zitten mogelijk niet op de juiste plek van de openingen van de klepbehuizing.

https://www.benzworld.org/forums/at...-class/2452561d1536433146-97-e-420-transmission-rebuild-bell-case-assembled.jpg

https://www.benzworld.org/forums/at...w210-e-class/2452563d1536433146-97-e-420-transmission-rebuild-_mar6408-copy.jpg

16) Dit brengt me bij deze stap. Voor de persoon die het voor het eerst doet. Het is belangrijk om de meting te krijgen van de uitgaande juk die nog op de transmissie is vastgeschroefd. Verwijder de belhuizing. Onthoud dat er twee of drie bouten achter de belhuizing zitten.

Kortom, je wilt meten vanaf het uiteinde van de as binnenin tot aan de voorkant van de behuizing en die meting vastleggen.... Die meting zal super nuttig zijn bij de eindmontage, want je weet dan of je er helemaal in zit of niet..

17) Het doel met de veerklemmen voor elk koppelingspakket is om de minimumspecificatie voor elk koppelingspakket te halen, dus streef er echt naar om dat te laten gebeuren, ongeacht of je op de onderdelen moet wachten

Bekijk natuurlijk een aantal van die youtubes aan het begin van deze thread, maar bekijk de achterwielaandrijving transmissie revisies van Hiram op youtube. Probeer ze te bekijken terwijl je eet. Probeer 20 tot 40 uur te kijken, zodat je de jargon krijgt van wat er aan de hand is.

https://www.youtube.com/channel/UCuJNRbjB41BP8SRqN0AKfZw

Alles goed,

Martin
 
#36 ·
Ik ga binnenkort een nieuwe rebuild thread starten. Kan iemand mij de bijgewerkte 722.6 rebuild gids bezorgen? De originele link bovenaan deze thread werkt niet, ik was te laat voor het feestje.
 
#37 · (Edited)
Ik ga binnenkort een nieuwe rebuild thread starten. Kan iemand mij de bijgewerkte 722.6 rebuild gids bezorgen? De originele link bovenaan deze thread werkt niet, ik was te laat voor het feestje.
Super druk met van alles en nog wat, maar de link waar alle bestanden stonden was op iemands persoonlijke pagina, en deze persoon was hier op Benzworld, maar hij verkocht zijn benzineauto's en ging volledig elektrisch, maar ik dacht dat hij de bestanden zou blijven hosten.Ik heb een paar sites gevonden. Ik ga de controle erover nemen met een "big name hosting" service, dus wees geduldig, ik zal het voor elkaar krijgen, maar laat me weten wat je nodig hebt.Martin
 
#39 ·