Mercedes-Benz Forum banner

Nervous over het kopen van Star-diagnostiek uit China? Kijk hier...

47K views 48 replies 21 participants last post by  Davidocq  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,
Ik dacht dat ik mijn positieve ervaring wilde delen met het kopen van een Star C4 uit China, aangezien ik vermoed dat er hier een paar mensen zijn die twijfelen of zich afvragen of ze het risico moeten nemen om ongeveer $600 of zo naar een onbekende buitenlandse bestemming te sturen.

Dus ik zat in die positie - ik heb het kopen ervan eigenlijk een paar jaar uitgesteld - en vertrouwde op mijn oude en onbetrouwbare CarSoft 7.4-opstelling.

Na veel onderzoek koos ik uiteindelijk voor dit systeem:

https://www.aliexpress.com/item/Car...tool-mb-star-c4-sd-connect-with-HDD-software-Expert-Mode-super/32791565207.html

Hoewel de verkoper niet veel feedback heeft op Aliexpress, zitten ze al vele jaren op Alibaba en is hun feedback daar goed, dus ik dacht dat het een redelijk veilige gok was.

Ik stuurde verschillende e-mails met vragen en de antwoorden kwamen snel terug. Dus ik waagde de sprong en plaatste een bestelling. Binnen een uur kreeg ik een foto van de export- en verzendgegevens via whatsapp. 3 dagen later een bericht van de Britse douane met de mededeling dat ik een kleine douanekosten moest betalen, en de volgende dag werd het afgeleverd. Whatsapp-berichten gedurende de hele transactie.

Image

Het was briljant - werkte perfect, diagnosticeerde veel fouten op onze 3 Mercedes, en het betaalde zichzelf in de eerste week terug. Ik heb sindsdien ook de auto's van verschillende vrienden gescand. Ik heb zelfs de snelheidsbegrenzer van 250 naar 300 km/u op mijn e63 verhoogd - maar nog niet getest ;) Er staat zoveel informatie op dat ik nooit zal gebruiken. Xentry versie 03.2017. Mijn enige klacht was echt de rubberen overlay op het Chinese toetsenbord. Het is prima, tenzij je de diagnose buiten gebruikt als het winderig is, want dan waait het in de tuin van de buren! Grrr! Het is een gewone T200t laptop, dus ik zal er waarschijnlijk wel een Brits toetsenbord voor kopen.

Toen, ramp!
Na ongeveer een maand faalde de C4 en kon hij geen verbinding maken met de auto. Verdomme! Ik was nerveus om hem terug te sturen, om voor de hand liggende redenen. Ik nam contact op met de verkoper en meteen kwam er een antwoord met het verzoek om toestemming voor hun technische supportmedewerker om op afstand in te loggen op het systeem (via Teamviewer) en een diagnose te stellen. Binnen 3 minuten nadat ze waren ingelogd, werd geconcludeerd dat het apparaat teruggestuurd moest worden. Teleurgesteld, maar dit soort dingen gebeuren denk ik.

Kortom, mijn zorgen over het nakomen van de garantie waren ongegrond. Regelmatige feedback gedurende het hele proces, en de unit (of liever een nieuwe unit) werd snel naar mij teruggestuurd, en opnieuw werkt hij perfect. De tijd zal het leren of het blijft werken, maar ik twijfel niet aan de kwaliteit en ik denk dat ik gewoon pech heb gehad.

Ik nam een risico en het pakte goed uit. Zou zeker niet aarzelen om weer bij dit bedrijf te kopen, ik wilde dit topic in de eerste plaats schrijven om hopelijk de zorgen van iemand hier weg te nemen en hun risico te verminderen, maar ik denk ook om hopelijk een of twee verkopen voor dat bedrijf te genereren, aangezien ze me echt goed hebben behandeld. Weet je, echte ouderwetse klantenservice! Zeg ze dat Chris QB je heeft gestuurd!

Oh, als iemand in het oosten van Engeland (in de buurt van Norwich) een diagnose nodig heeft, kost het je een biertje ;)

Ik ben benieuwd naar je opmerkingen of ervaringen...

#2 ·
Bedankt voor het delen. Ik heb erover nagedacht om de sprong te wagen... maar geen idee welke ik moet nemen.

#3 · (Edited)
Ik kan het niet meer eens zijn. Ik heb verschillende high-end scanners gekocht (3500 US) en was gewoon niet blij met het gebrek aan diepte van de scanners. Toen besloot ik een C4 Star Diagnostic systeem te kopen. Kost bijna 700 US. Het is alleen voor MB en het is geweldig. Het diagnosticeert alles en scant alles. Voor iedereen die een Mercedes heeft en niet wil dat zijn ogen door een dealer worden uitgehouwen, is dit apparaat een must. Ik heb geen spijt van de aankoop.

#4 ·
Hoe werken deze dingen? Ik neem aan dat je een heleboel kabels krijgt, een gereviseerde low-end laptop met vooraf geĂŻnstalleerde software, plus een speciale voeding waarop de kabels worden aangesloten. En dit gaat allemaal naar de auto. Waar wordt het aangesloten? Ik vraag me af, want met alle goede vibes die worden gedeeld, zie ik helemaal geen melding van een handleiding. Is er dus een online tutorial, of misschien een YouTube-video, die laat zien hoe dit allemaal werkt, bijvoorbeeld door het gebruik ervan te demonstreren?

#10 ·
Hoe werken deze dingen? Ik neem aan dat je een heleboel kabels krijgt, een gereviseerde low-end laptop met vooraf geĂŻnstalleerde software, plus een speciale voeding waarop de kabels worden aangesloten. En dit alles gaat naar de auto. Waar wordt het aangesloten? Ik vraag me af, want met alle goede vibes die worden gedeeld, zie ik helemaal geen vermelding van een handleiding. Dus is er een online tutorial, of misschien een YouTube-video, die laat zien hoe dit allemaal werkt, bijvoorbeeld door het gebruik ervan te demonstreren?
Zoals Shertex zegt, krijg je alles wat je nodig hebt. De C4 krijgt zijn stroom van de auto en wordt aangesloten via de 38-pins connector op auto's van voor 2002, en daarna de ODB2-poort op latere auto's. Er is dan een netwerkkabel om van de C4 naar de pc te gaan, maar ik heb de mijne nu zo geconfigureerd dat ik via wifi toegang heb - betekent gewoon een kabel minder om elke keer in te pluggen.

Er is geen Engelse handleiding in het publieke domein voor zover ik weet - onthoud dat dit een interne Mercedes-tool zou moeten zijn. Maar zoals gezegd, er zijn tutorials en YouTube-video's over bijna elk onderwerp.

Besefte niet dat je er een laptop bij krijgt, ik dacht altijd dat het alleen de software en hardware was....geen slechte deal denk ik.
Je kunt ze met of zonder laptop kopen - Voor een extra $100 ben ik gewoon gegaan voor de complete plug-and-play setup.

Werkt C4 met nieuwere auto's?
Ik hoorde dat het scansysteem vanaf W212 veranderde en ik vraag me af hoe C4 dat aanpakt?
Ja, de mijne werd geleverd met software voor alle auto's tot maart 2017.

Oh, als een kleine update, ik heb wat plezier gehad. Blijkt dat ik alle lucht uit de vering kan laten lopen met een paar muisklikken. Achterwielen zitten in de wielkasten, maar verdomme, het zag er fantastisch uit! (Het kwam weer omhoog toen de motor werd gestart ;))

Image

En iets nuttigers - zo niet nogal onverantwoordelijk, ik heb ontdekt hoe ik met de snelheidsbegrenzer kan spelen. Ik heb nu een auto die 186 mph kan doen in plaats van de in de fabriek ingestelde 155 mph! :D :D

Image

#5 ·
Helemaal geen succes met het vinden van een handleiding.... je moet rondkijken. Er is een simulator, wat misschien wel de beste manier is om je weg te vinden.

Er is een kabel die verbinding maakt met de seriële poort van de laptop en naar de C3-multiplexer loopt (het apparaat dat uw auto in staat stelt om met de software te praten). Aan de andere kant van de multiplexer sluit u een andere kabel aan die aan de andere kant verbinding maakt met de diagnosepoort van uw auto.

#6 ·
ScrapingScrap, zoals zijn naam al zegt, is een BenzWorld-extremist. Hij doet dingen die de meeste doe-het-zelvers nooit zullen doen en hij weet hoe hij met computers om moet gaan. Ik ben meer mechanisch ingesteld en heb de strijd met C4 gezien die mijn vrienden hebben gehad, dus ik besloot MaxiEcu te kopen. Veel goedkoper, werkt met elke computer plug & play en is legaal - heeft de garantieondersteuning. Als universele scanner heeft het zijn beperkingen, maar alles staat duidelijk op de site geschreven.

#7 ·
Ik kan me niet eens voorstellen dat ik nu een MB bezit zonder STAR te hebben. Ik bezat het niet en heb er ook geen rekening mee gehouden toen we onze w209 hadden, maar toen we de w211 kregen, wist ik dat ik er onderzoek naar moest gaan doen. Ik heb een c4 mux en hij heeft zichzelf gemakkelijk terugverdiend met alles wat ik aan onze w211 heb gedaan/vrijgespeeld. Ik weet zeker dat hij zichzelf nu x2 zou hebben terugverdiend als ik mensen zou hebben betaald om hem te gebruiken, maar het is een van die dingen dat als een forumlid om hulp vraagt, ik bereid ben om hen te helpen. Dat is voor mij het hele punt van een forum. God weet hoeveel informatie ik heb genomen en gebruikt die me heeft geholpen bij het oplossen van problemen op alle andere forums waar ik lid van ben.

Eens, hoewel, sommige mensen zijn niet computer vaardig en je moet gebruiken wat het beste/meest comfortabel voor je is.

-Nigel

#12 ·
Neem me mijn onwetendheid niet kwalijk, maar twee vragen:
1. Is er een Engelse versie?
2. Ik heb momenteel de Icarsoft II...wat zijn de beperkingen daarvan ten opzichte van dit?

Bedankt!
1. Ja, de laptop staat ingesteld op US English (wat dicht genoeg bij echt Engels komt voor ons Britten om te begrijpen ;)). Alle reguliere menu-items zijn in het Engels. Alleen als je je waagt in de ontwikkelingsmodus, keert het terug naar het Duits. Ik heb 7 jaar in Duitsland gewoond, dus niet echt een probleem voor mij, maar ik zou niet aanraden om blind in deze menu's te duiken zonder goede reden om dat te doen. Er kan heel gemakkelijk veel permanente schade worden aangericht!

2. Xentry is de native software voor en van Mercedes. Het kan veel meer dan alles wat aftermarket is, en geeft niet alleen alle foutcodes, maar biedt ook checklists en instructies over hoe je bepaalde fouten verder kunt diagnosticeren en repareren. Het heeft software met explosietekeningen van alle onderdelen en onderdeelnummers en geeft zelfs de laatste (op het moment van aankoop) $ prijslijsten van elk onderdeel voor elke auto. Mijn prijslijst is correct vanaf januari 2017. Voor het dagelijks lezen en resetten van codes etc. zijn de aftermarket code scanners prima (ik heb vele jaren carsoft 7.4 gebruikt), maar ik zou zeker nooit meer teruggaan!

#15 ·
Ik heb de sprong gewaagd en het systeem gekocht dat de OP aanbeval. Voor $600 (geleverd) ontving ik de C4-multiplexer, verschillende hoogwaardige kabels en een (blijkbaar) gereviseerde Lenovo X200-laptop. Aangesloten en alles lijkt te werken - behalve - wanneer ik XENTRY Diagnostic start, omdat ik een bericht krijg met de tekst: Geen toegangscode! U moet contact opnemen met de User Help Desk.

Hoe dan ook, ik heb de verkoper (Chinees) een bericht gestuurd (via het AliExpress PM-systeem) en nu wacht ik. Ik heb er vertrouwen in dat ze met iets nuttigs zullen reageren, maar er is nog niet genoeg tijd verstreken om me zorgen te maken. Ondertussen snuffel ik verder op het forum en lees ik. Trouwens, ik heb een paar andere dingen geprobeerd; zoals het Xentry Diagnosis Assistance System (geen succes), evenals het StartKey Center (geen succes) en Vediamo (geen idee). Zie foto's.

Laatste ding. Ik begrijp dat de multiplexer (C4) een interne batterij heeft. Ik krijg een bericht op het scherm over het controleren van de batterijen, maar ik heb geen idee hoe ik hem moet opladen. Hoe dan ook, ik dacht misschien dat hij via de laptop werd opgeladen, maar als ik hem loskoppel van de OBD-II-poort, gaan alle lampjes uit (de verbinding met de Lenovo, een handige touchpad als het scherm wordt omgedraaid, verloopt via een netwerkkabel). Het lijkt er dus op dat de C4 stroom van de auto haalt via de OBD-II-poort en ik vermoed dat hij zo wordt opgeladen - maar zo ja, waarom dan de melding over het controleren van de batterijen? Ik vraag me dit af omdat de batterijen van de auto allebei volledig zijn opgeladen.

Hoe dan ook, het is 4 juli en ik hoop dat mijn Amerikaanse medeburgers nadenken over de eer om burger van deze natie te zijn. Dat ben ik.

Attachments

#20 ·
Ik heb de sprong gewaagd en het systeem gekocht dat de OP aanbeval. Voor $600 (geleverd) ontving ik de C4-multiplexer, verschillende hoogwaardige kabels, plus een gereviseerde (blijkbaar) Lenovo X200-laptop. Aangesloten en alles lijkt te werken - behalve - wanneer ik XENTRY Diagnostic start, omdat ik een bericht krijg met de tekst: Geen autorisatiecode! U moet contact opnemen met de User Help Desk.

Hoe dan ook, ik heb de verkoper (Chinees) een bericht gestuurd (via het AliExpress PM-systeem) en nu wacht ik. Ik heb er vertrouwen in dat ze met iets nuttigs zullen reageren, maar er is nog niet genoeg tijd verstreken om me zorgen te maken. Ondertussen snuffel ik verder op het forum en lees ik. Trouwens, ik heb een paar andere dingen geprobeerd; zoals het Xentry Diagnosis Assistance System (geen succes), evenals het StartKey Center (geen succes) en Vediamo (geen idee). Zie foto's.

Laatste ding. Ik begrijp dat de multiplexer (C4) een interne batterij heeft. Ik krijg een bericht op het scherm over het controleren van de batterijen, maar ik heb geen idee hoe ik hem moet opladen. Hoe dan ook, ik dacht misschien dat hij via de laptop werd opgeladen, maar als ik hem loskoppel van de OBD-II-poort, gaan alle lampjes uit (de verbinding met de Lenovo, een handige touchpad wanneer het scherm wordt omgedraaid, verloopt via een netwerkkabel). Dus het lijkt erop dat de C4 stroom van de auto haalt via de OBD-II-poort en ik vermoed dat hij zo wordt opgeladen - maar zo ja, waarom dan het bericht over het controleren van de batterijen? Ik vraag me dit af omdat de batterijen van de auto beide volledig zijn opgeladen.

Hoe dan ook, het is 4 juli en ik hoop dat mijn mede-Amerikanen nadenken over de eer om burger van deze natie te zijn. Dat ben ik.
--
John
407-302-3361
Hier is uw [2221-45] Fix! Hieronder bijgevoegd

Attachments

#16 ·
@jbeech

Oh, dat is vervelend van die toegangscode - die heb ik zeker niet gekregen bij de mijne, het was volledig plug and play.
Ik zie dat je de nieuwste software 05/2017 hebt. Ik heb 3/2017 gekregen, dus misschien hebben ze de image niet correct geautoriseerd. Ongetwijfeld zal hun support snel contact met je opnemen, ze waren zeker snel met mij. Het enige probleem is het tijdsverschil.

Wat betreft de batterijen. Die zitten er niet in. Ik weet dit alleen, omdat toen ik de mijne terugstuurde de koerier naar de batterijen wilde vragen. De verkoper vertelde me dat ze er geen bevatten, maar je kunt er wel een paar in stoppen als je wilt. In principe mogen ze deze dingen niet internationaal verzenden met batterijen erin - of zoiets. Ik heb er geen moeite mee gehad om er een paar in de mijne te stoppen, want de enige keer dat ik het ooit zal gebruiken, is wanneer het in de auto is aangesloten en dan wordt het toch al door de auto gevoed. Eigenlijk heb ik geen idee waarom het eigenlijk batterijen nodig zou hebben?

Welke auto(s) ben je aan het diagnosticeren? Alleen vanaf 2012 wordt Xentry gebruikt. 2011 terug tot 2000 (ongeveer) gebruikt DAS en alles van voor 2000 gebruikt de oude HHT-PKW. Of tenminste, zo begrijp ik het...

Zoveel controle hebben over de 2008 e63 is gewoon fantastisch, maar het is een beetje lastig met de 2000 CLK softy van mijn vrouw, omdat de helft van de controlesystemen DAS gebruikt en de helft nog op de oude HHT-PKW zit. De twee interfaces lijken niet te linken - wat ze volgens mij wel zouden moeten doen.

Het allerbeste met je systeem. Ik hoop dat je er net zoveel uithaalt als ik.

#17 ·
Hallo ScrapingScrap,

ArticDweller liet me zien hoe ik een code kon genereren. Hij deelde een aantal documenten, waarvan er één me er doorheen leidde. Het is jammer dat deze niet op deze site worden gehost. Hoe dan ook, hieronder staan er twee in .PDF-formaat, voor iedereen die een vergelijkbaar probleem moet oplossen.

Wat de auto betreft, het is Lynn's 2005 E320 stationwagen. Dit is onze derde MB-stationwagen (ik heb me altijd afgevraagd waarom stationwagens in Britse televisieprogramma's estates worden genoemd, wat te wijten is aan verschillen in het Queen's English versus het onze - een beetje zoals een biro een balpen is). Onze eerste stationwagen was een mooi verzorgde 1985 230TE (4-cilinder, 4-versnellingsbak), die we bezaten in Panama. We kochten hem van de gepensioneerde baas van mijn moeder met 85.000 kilometer op de teller. Hij hield van de auto, maar helaas, toen hij terug naar de VS verhuisde, kon hij hem niet meenemen omdat hij geen US-spec had. Hetzelfde overkwam ons toen we in 1999 ook terugkeerden naar de VS (huis) en we verkochten hem aan een Panamese vriend.

We kochten haar in 2003 een andere MB-stationwagen, dit keer een nieuwe C320. Ik verkocht de auto in 2009 domweg toen hij minder dan 60.000 mijl had. Ik kreeg de hoofdprijs en was verdrietig, maar met de staat van de economie worstelde ik om mijn bedrijf te redden en verkocht ik zo ongeveer alles wat niet vastgenageld was. Een paar jaar geleden, toen ik besefte dat ik er geen nieuwe kon betalen maar wel een mooie gebruikte, heb ik een paar maanden gezocht voordat ik haar deze kreeg.

Het is verreweg de mooiste auto. De '85 had bijvoorbeeld stoffen bekleding en in wezen een basisauto in alle opzichten. FWIW, deze auto was gebouwd op een E-chassis en was een mooi voorbeeld van een auto. De C320 had MB Tex en een zonnedak. Het was de luxe versie van de carrosseriestijl (instapmodel was de C230). Deze heeft leer, Xenon-koplampen, de Harmon-Kardon-luidsprekers en het beste van alles, actieve stoelen, die ik vooral leuk vind. Nee, de giddy-up-and-go zit niet in de competitie met je E63, maar het is voldoende voor haar dagelijkse bestuurder. Het is dezelfde motor als in haar C320 en het is verbazingwekkend wat een paar honderd pond verschil maakt. Hoe dan ook, ik wed dat de jouwe leuk is om in te rijden en ik ben een beetje jaloers!

Tot slot, bedankt voor je interesse in het oplossen van mijn problemen met de DAS-setup. Nu moet ik proberen te diagnosticeren waarom de motor een paar keer bij lage snelheid is gestopt bij het stoppen. Hij geeft geen CEL (check engine light) weer, maar in plaats van je thread te kapen, zal ik een nieuwe post maken met de titel 'Motor valt uit bij uitrollen naar een stop'. Als je tijd hebt, zou ik je inzichten in die thread zeer op prijs stellen.

Proost,
John

Attachments

#19 ·
Meer leren over het SDS-systeem dat ik op aanbeveling van OP heb gekocht. Over het algemeen ben ik tevreden. Ik heb wel een paar kanttekeningen. Ten eerste moet ik elke dag dat ik het gebruik een nieuwe keycode genereren. Er is iets mis, want de leverancier reageerde verrast en zei dat ik de keycode moest genereren, omdat ze dat al hadden gedaan. Ik vermoed een fout met de laptop. De mijne werd geleverd met een Lenovo X200 en online reviews geven een batterijduur van 5+ uur aan, terwijl de mijne na 20 minuten leeg is. Ook doet de dode keycode me vermoeden dat de typische knoopcelbatterij voor het onderhouden van de interne status defect is. Hoe dan ook, ik wacht op een reactie van de leverancier en ja, ik ben redelijk computer vaardig. Desalniettemin zou ik dit opnieuw kopen. Bedankt, nogmaals, ScrapingScrap!

#21 ·
Ik ging het SDS/C4-systeem gebruiken om een code te wissen nadat ik de olie had ververst in Lynns 2005-wagon, maar zonder succes. Het lijkt erop dat de Multiplexer is overleden. De verkoper, Lee Marco, reageert niet en lijkt zijn winkel te hebben gesloten, dus het lijkt erop dat ik vastzit. Weet iemand iets over het repareren van deze dingen, of is het gewoon een kwestie van het risico nemen om een andere te kopen?

Trouwens, ik heb hem uit elkaar gehaald en een sniftest gedaan (om te zien of ik iets verbrands kon identificeren), maar kon niets detecteren. Wat doet het? Het kan geen verbinding maken. Ik heb ook geprobeerd een set AA alkaline batterijen te installeren, waardoor hij tot leven komt, maar hij maakt nog steeds geen verbinding (en de AA's gaan niet erg lang mee, misschien 20 minuten). Hoe dan ook, het lijkt alsof hij verbinding maakt en dan krijg ik dit bericht dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Tot slot heb ik de kabels gecontroleerd en ze lijken in orde te zijn (ik mishandel ze ook niet echt, aangezien ik het systeem niet professioneel gebruik en er zeer zorgvuldig voor zorg dat ze niet geknikt zijn of iets dergelijks).

Attachments

#23 ·
Ik wilde het SDS/C4-systeem gebruiken om een code te wissen nadat ik de olie in Lynn's 2005-wagon had vervangen en geen succes. Het lijkt erop dat de Multiplexer is overleden. De verkoper, Lee Marco, reageert niet en lijkt zijn winkel te hebben gesloten, dus het lijkt erop dat ik vastzit. Weet iemand iets over het repareren van deze dingen, of is het gewoon een kwestie van een risico nemen door een andere te kopen?

FWIW, ik heb hem uit elkaar gehaald en een sniftest gedaan (om te zien of ik iets verbrands kon identificeren), maar kon niets detecteren. Wat doet het? Het kan geen verbinding maken. Ik heb ook geprobeerd een set AA alkaline batterijen te installeren, waardoor hij tot leven komt, maar hij maakt nog steeds geen verbinding (en de AA's gaan niet erg lang mee, misschien 20 minuten). Hoe dan ook, het gedraagt zich alsof het verbinding maakt en dan krijg ik dit bericht dat het geen verbinding kan maken. Ten slotte heb ik de kabels gecontroleerd en ze lijken in orde te zijn (ik mishandel ze ook niet echt, aangezien ik het systeem niet professioneel gebruik en er zeer zorgvuldig voor zorg dat ze niet geknikt zijn of iets dergelijks).
Ah verdomme, ik voel me nogal schuldig dat ik dit systeem nu aanbeveel. Ik heb onlangs ook geprobeerd contact op te nemen met Lee Marco, omdat een vriend een vergelijkbaar systeem wilde. Hij was een vertrouwde verkoper op Ali-express en Alibaba, dus ik had geen reden om hem niet te vertrouwen. Al zijn verkooppagina's zijn verdwenen en mijn whatsapp-berichten aan hem zijn niet afgeleverd.

Het lijkt erop dat je precies dezelfde problemen hebt als mijn eerste. Zoals beschreven in de originele post, stierf mijn multiplexer na een paar weken. Ze belden er op afstand in en bevestigden dat hij defect was, en stuurden me toen onmiddellijk een andere. Dit is nu bijna een jaar geleden en de vervanging heeft sindsdien foutloos gewerkt - en hij wordt veel gebruikt!

Ik weet niet wat ik echt moet voorstellen - ik neem aan dat je gewoon een andere multiplexer zult moeten proberen te bemachtigen?

#22 ·
Mr. Beech,

Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar de unit die je moet hebben is die op Post 14 van deze thread. Ik heb die unit en weet dat anderen dezelfde unit hebben gekocht, en de mijne werkt nog steeds keer op keer...

http://www.benzworld.org/forums/r129-sl-class/2315329-got-my-mb-star-c4-diagnostic.html

http://www.benzworld.org/forums/r129-sl-class/2315329-got-my-mb-star-c4-diagnostic.html#post11676657

https://www.aliexpress.com/item/201...Mb-Star-C4-for-both-Cars-and-Trucks-with-Xentry-2014-01-Version/1783909054.html

Die link in post 1 werkt niet eens........

Plus, alle support is ook op die thread

http://www.benzworld.org/forums/r129-sl-class/2315329-got-my-mb-star-c4-diagnostic.html

Er zijn daar veel slimme mensen op deze systemen, maar paul600600 is degene die er verstand van heeft...

Neem contact op met de groep daar...

Al het beste,

MArtin

#28 ·
Blijf weg!

Hallo allemaal,
Ik dacht dat ik mijn positieve ervaring wilde delen met het kopen van een Star C4 uit China, aangezien ik denk dat er hier een paar mensen zijn die op het hek zitten of zich afvragen of ze het risico lopen om ongeveer $ 600 of zo naar een onbekende buitenlandse bestemming te sturen.

Dus ik zat in die positie - ik heb het kopen ervan eigenlijk een paar jaar uitgesteld - en vertrouwde op mijn oude en onbetrouwbare CarSoft 7.4-opstelling.

Na veel onderzoek koos ik uiteindelijk voor dit systeem:

https://www.aliexpress.com/item/Car...tool-mb-star-c4-sd-connect-with-HDD-software-Expert-Mode-super/32791565207.html

Hoewel de verkoper niet veel feedback heeft op Aliexpress, zitten ze al vele jaren op Alibaba en is hun feedback daar goed, dus ik dacht dat het een redelijk veilige gok was.

Ik stuurde verschillende e-mails met vragen en de antwoorden kwamen snel terug. Dus ik waagde de sprong en plaatste een bestelling. Binnen een uur had ik een foto van de export- en verzendgegevens via WhatsApp gekregen. 3 dagen later een bericht van de Britse douane met de mededeling dat ik een kleine douanekosten moest betalen, en de volgende dag werd het afgeleverd. Whatsapp-berichten gedurende de hele transactie.

Image

Het was briljant - werkte perfect, diagnosticeerde veel fouten op onze 3 Mercedes en het betaalde zichzelf in de eerste week terug. Ik heb sindsdien ook de auto's van verschillende vrienden gescand. Ik heb zelfs de snelheidsbegrenzer van 250 naar 300 km/u verhoogd op mijn e63 - maar nog niet getest ;) Er staat zoveel informatie op die ik nooit zal gebruiken. Xentry versie 03.2017. Mijn enige klacht was echt de rubberen overdekking op het Chinese toetsenbord. Het is prima, tenzij je de diagnose buiten gebruikt als het winderig is, want dan waait het in de tuin van de buren! Grrr! Het is een gewone T200t-laptop, dus ik zal er waarschijnlijk op een gegeven moment een Brits toetsenbord voor kopen.

Toen, ramp!
Na ongeveer een maand faalde de C4 en kon hij geen verbinding maken met de auto. Verdomme! Ik was nerveus om het terug te sturen, om voor de hand liggende redenen. Ik nam contact op met de verkoper en er kwam meteen een antwoord met het verzoek om toestemming voor hun technische ondersteuningsmedewerker om op afstand (via Teamviewer) in te loggen op het systeem en een diagnose te stellen. Binnen 3 minuten nadat ze waren ingelogd, werd geconcludeerd dat het apparaat moest worden teruggestuurd. Teleurgesteld, maar dit soort dingen gebeuren denk ik.

Het volstaat te zeggen dat mijn zorgen over het nakomen van de garantie ongegrond waren. Regelmatige feedback gedurende het hele proces, en de unit (of liever een nieuwe unit) werd snel naar mij teruggestuurd, en opnieuw werkt het perfect. De tijd zal het leren of het blijft werken, maar ik twijfel niet aan de kwaliteit en ik denk dat ik gewoon pech had.

Ik nam een risico en het pakte goed uit. Zou zeker niet aarzelen om opnieuw bij dit bedrijf te kopen, ik wilde deze thread in de eerste plaats schrijven om hopelijk de zorgen van iemand hier weg te nemen en hun risico te verminderen, maar ik denk ook om hopelijk een of twee verkopen voor dat bedrijf te genereren, aangezien ze me echt goed hebben behandeld. Weet je, echte ouderwetse klantenservice! Zeg ze dat Chris QB je heeft gestuurd!

Oh, als iemand in het oosten van Engeland (in de buurt van Norwich) een diagnose nodig heeft, kost het je een biertje ;)

Ik ben geĂŻnteresseerd om je opmerkingen of ervaringen te lezen...
De verkopers zijn allemaal een loterij en je krijgt nul, ik bedoel NUL ondersteuning van DHgate. Alibaba is misschien beter, maar aangezien ze allebei in China zitten, zou ik het niet riskeren. Ik ben $ 600 kwijtgeraakt aan deze namaakrotzooi die niet werkt. Ik moet de namaak Xentry-software laten activeren op deze namaak Dell Latitude D630 zodat deze werkt met de namaak MB C4-eenheid, en natuurlijk zal de verkoper geen contact met me opnemen over activering. Dus ik zit vast, zonder verhaal omdat ze in China zitten, buiten het bereik van de wet. Koop geen namaakrotzooi uit China, punt.

#30 ·
De verkopers zijn allemaal een gok, en je krijgt nul, ik bedoel NUL ondersteuning van DHgate. Alibaba is misschien beter, maar aangezien ze allebei in China zitten, zou ik het niet riskeren. Ik ben $600 kwijtgeraakt aan deze namaakzooi die niet werkt. Ik moet de namaak Xentry-software activeren op deze namaak Dell Latitude D630 zodat deze werkt met de namaak MB C4-eenheid, en natuurlijk zal de verkoper geen contact met me opnemen over activering. Dus ik zit vast, zonder verhaal omdat ze in China zitten, buiten het bereik van de wet. Koop geen namaakzooi uit China, punt.
Daarom is het altijd het beste om een creditcard te gebruiken. Op deze manier kunt u een terugboeking aanvragen als u ondeugdelijke goederen ontvangt. Ofwel ze zullen plotseling erg geĂŻnteresseerd zijn om snel contact met u op te nemen... of ze trekken de stekker eruit, in dat geval, goede reis. Hoe dan ook, je hebt je geld teruggekregen.

owns 2003 Mercedes-Benz S600
#31 ·
Ik heb deze post beoordeeld en niets gezien over de Star C4 die kan herprogrammeren en/of coderen?
Ik moet mijn vin programmeren in een gebruikte SRS-module die ik in mijn 2005 SL500, R230, heb geĂŻnstalleerd.
Als het dit kan, wat is dan de naam van de voorkeursleverancier op AliExpress?
Bedankt, Patrick

#33 ·
De lokale Mercedes-dealer serviceafdeling programmeert mijn vin niet in de gebruikte SRS-module die ik in mijn SL500 uit 2005 installeer.

Zij die een SDS met programmering hebben, kan ik jullie mijn module sturen om mijn vin te programmeren? Heb je de auto nodig om het te doen? Is er iemand in de buurt van Santa Fe NM waar ik naartoe kan rijden? Ik heb familie in Denver, bereid om erheen te rijden.

Bedankt, Patrick