Mercedes-Benz Forum banner

Problem z alternatorem Mercedes C230 Kompressor

41K views 13 replies 7 participants last post by  KevinH2000  
#1 ·
Cześć, mam Mercedesa c230 kompresor sport sedan z 2005 roku. Ostatnio byłem za granicą, więc zaparkowałem samochód na około miesiąc. Kiedy wróciłem, uruchomiłem samochód i otrzymałem komunikat na desce rozdzielczej mówiący "Usterka akumulatora/alternatora. Odwiedź warsztat". Sprawdziłem akumulator i ładuje się dobrze, ale alternator ładuje słabo. Muszę sprawdzić bezpiecznik alternatora, ale nie mogę go zlokalizować, ponieważ nie ma mapy bezpieczników. Czy ktoś ma pomysł, gdzie mógłbym zlokalizować bezpiecznik alternatora? Z góry dziękuję.
 
#2 ·
Obok akumulatora znajduje się skrzynka zaciskowa z bezpiecznikami topikowymi.

Zobacz załączone zdjęcia.

Mam nadzieję, że to pomoże.

Może być konieczne podłączenie samochodu do narzędzia Mercedes SDS w celu wyczyszczenia kodu. Jeśli wszystko jest w porządku, to zwykle pozbywa się komunikatu.

Powodzenia
 

Attachments

#3 ·
Sprawdź swoje napięcie - 12,6 V w spoczynku, 11 V podczas rozruchu, 14 V+ na biegu jałowym. Mniej niż to, a masz problem z akumulatorem lub alternatorem.
 
#4 ·
Mam ten sam samochód z podobnym problemem.

Kiedy pracowałem nad innym problemem, upuściłem klucz nasadowy. Jeden koniec wylądował na kablu zasilającym alternatora, a drugi dotknął ramy. Zobaczyłem iskrę i usłyszałem trzask.

Kiedy uruchomiłem samochód, miałem ostrzeżenie o akumulatorze i alternatorze:

Image

Komunikat ostrzegawczy

Moja początkowa reakcja (oprócz złości na siebie) była taka, że uszkodziłem alternator. Wyjąłem alternator i zaniosłem go do warsztatu alternatorów, a właściciel go przetestował i powiedział, że działa dobrze. Na podstawie mojego opisu wypadku zasugerował, że mogłem uszkodzić bezpiecznik lub inny element w obwodzie akumulatora i alternatora. Ponieważ mam dostęp do samochodu z częściami, podniosłem blok rozdzielczy, który jest podłączony do akumulatora i wymieniłem swój. (Z tego, co rozumiem, zawiera on bezpieczniki topikowe i pomyślałem, że mogłem uszkodzić jeden lub więcej z nich.)
Image

Blok rozdzielczy

To nie rozwiązało problemu. Samochód uruchamia się dobrze. Kiedy uruchamiam samochód i obserwuję odczyt napięcia na środkowym ekranie, zaczynam od 12,4 V. Podczas gdy rozrusznik się obraca, odczyt wynosi nieco poniżej 12 V. Kiedy samochód pracuje, odczyt wynosi 12,1 lub 12 V. Wydaje się, że akumulator dobrze trzyma ładunek i ma około 2 lata.

Szukam sugestii, gdzie szukać uszkodzonego elementu. Sprawdziłem schemat bezpieczników i nie mogłem znaleźć bezpiecznika wymienionego dla alternatora.
 
#5 ·
Uzyskałem schemat okablowania dla systemu:
Image


Następnie uruchomiłem skanowanie za pomocą systemu STAR.
Image


System zwrócił kod 2062-002 - interfejs szeregowy alternatora. Brak połączenia z modułem sterującym
N3/10 (jednostka sterująca ME-SFI [ME])

Na podstawie schematu wydaje się to sugerować, że wystąpiło:

1. Uszkodzenie niebieskiego przewodu, który łączy się z modułem sterującym
2. (Najgorszy scenariusz) uszkodzony moduł sterujący.
3. Uszkodzone złącze do alternatora
4. Uszkodzony regulator napięcia na samym alternatorze, ponieważ łączy się on z niebieskim przewodem.

Jakieś sugestie dotyczące mojego następnego kroku? W tej chwili wykluczam wymianę alternatora do czasu uzyskania wyników z innych rozwiązań problemów.
 
#6 ·
Potrzebowałbyś oscyloskopu, takiego jak ten:
Hantek 1008C 8CH Automotive Diagnostic PC Oscyloskop 2.4MSa/s USB 2.0 pasmo 100K Generator programu
Cena: 93,90 $

Uwaga, pochodzi od chińskiej firmy i nie sugerowałbym instalowania ich oprogramowania na twoim głównym komputerze.
Moim zdaniem, wolałbym oscyloskop USB National Instruments (~200 $+) zamiast tego. Lub PicoScope (~800 $++).
Jednak nie potrzebowałbym żadnego z nich, ponieważ mam "pewną liczbę" oscyloskopów pamięci masowej itp. (To właśnie robię.)

Ten pojedynczy przewód to przewód magistrali LIN.
Image


Zatem musisz zobaczyć:
A) Czy dane magistrali LIN przechodzą z SAM do modułu (spodziewam się, że tak).
B) Czy dane magistrali LIN wracają z modułu do SAM (spodziewam się, że tak).

C) Czy dane magistrali LIN przechodzą z modułu do alternatora?
D) Czy dane magistrali LIN wracają z alternatora do modułu?

Kilka linków:

Przy okazji, w przyszłym tygodniu będę zawalony. Mogę nie odpowiadać przez kilka dni.

Powodzenia!
 
#7 ·
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Nie jestem jeszcze gotowy na zakup oscyloskopu, ale zaczynam myśleć, że może to być konieczne.

Od czasu mojej ostatniej aktualizacji postanowiłem zaryzykować i sprawdzić, czy regulator napięcia został uszkodzony. Wymieniłem go, ale to nie rozwiązało problemu.

Sprawdziłem napięcie na alternatorze przy włączonym silniku i było ono pomijalne - około 0,4 V. Podłączyłem system STAR i odczytał ten sam kod błędu, który zamieściłem wcześniej - 2062-002 - Interfejs szeregowy alternatora. Brak połączenia z modułem sterującym. Kiedy uruchomiłem system STAR, były opcje menu do testowania alternatora, ale nie działały one w moim systemie. (Jake i ja kupiliśmy system używany i niewiele wiem o jego pochodzeniu. Może to być chiński klon.) Zamieściłem film pokazujący, co się dzieje, gdy próbuję użyć menu diagnostycznego alternatora. Jeśli zatrzymasz go w połowie, powinieneś zobaczyć komunikat, który mówi: "DAS i WIS są aktywne w tym samym czasie. Możliwe jest przełączanie między systemami za pomocą kombinacji klawiszy ALT + TAB". Nie jestem pewien, czy to pozwoli na uruchomienie testu, ale spróbuję później.

Wyświetlacz ekranu podczas próby testu alternatora

Zamieściłem również zdjęcia pokazujące złącze danych i złącze akumulatora do alternatora oraz regulator napięcia, który usunąłem. Nie widzę żadnych widocznych uszkodzeń.
Image

Połączenia danych i akumulatora
Image

Regulator napięcia usunięty z alternatora
Image


Myślę, że problemami mogą być:
1. Uszkodzenie innej części alternatora
2. Uszkodzenie systemu komunikacji między ECU a alternatorem, co uniemożliwia alternatorowi odbiór sygnału włączenia.

Myślałem o zakupie tego: Sonda logiczna do pojazdów samochodowych bezpieczna dla komputera i użyciu jej do sprawdzenia połączenia z ECU do alternatora. Mój tok myślenia jest taki, że pokaże, czy dochodzi sygnał z ECU.

Mógłbym kupić zregenerowany alternator, ale zanim to zrobię, chcę mieć pewność, że to jest problem.
 
#8 ·
Post na MB World sugerował, że mój wypadek z kluczem uszkodził bezpiecznik topikowy, który znajduje się w kablu biegnącym od rozrusznika do alternatora. Odłączyłem kabel i mogłem potwierdzić, że to był problem.

Jednak termin "odłączyłem kabel" nie oddaje złożoności zadania. Konfiguracja silnika M271 wymagała ode mnie (1) zdemontowania przewodu chłodziwa, (2) odłączenia sprzęgła kierowniczego i (3) częściowego odłączenia tłumika sprężarki. Następnie miałem wystarczająco dużo miejsca, aby założyć klucz 13 mm na śrubę mocującą przewód akumulatora/rozrusznika/alternatora i go wyjąć.

Kiedy już odkręciłem śrubę, mogłem pociągnąć ją nad obudową dzwonu. Musiałem otworzyć obudowę ochronną, aby uzyskać dostęp do bezpiecznika topikowego 175 A. Następnie sprawdziłem, czy bezpiecznik się przepalił za pomocą mojej lampy testowej. Strona akumulatora bezpiecznika miała zasilanie:
Image


Druga strona nie.

Niestety, nie wydaje się, aby można było wymienić bezpiecznik. Szukałem terminu "bezpiecznik topikowy 175 A" i nie mogłem znaleźć niczego, co wyglądałoby jak ten w samochodzie. Bezpieczniki topikowe, które zidentyfikowało moje wyszukiwanie, miały różne konfiguracje. Wygląda na to, że ten, którego używał Mercedes, został zaciśnięty za pomocą maszyny, która mogła generować znaczną siłę.

Image

Zwróć uwagę, jak bezpiecznik topikowy jest zaciśnięty na miejscu.

Chcę, aby naprawa, którą wykonam, była niezawodna, chociaż mogę znaleźć bezpieczniki topikowe 175 A, wyglądają one tak:
Image

Jeśli użyję bezpiecznika topikowego takiego jak ten, muszę znaleźć sposób na jego zainstalowanie, który nie pozwoli mu się poluzować z czasem. Lepszą opcją może być wymiana całego kabla na taki z punktu recyklingu. Mam dostęp do C230, którego używałem do zbierania części zamiennych. Niestety stoi na płaskich oponach na podwórku właściciela. Aby wyjąć śrubę z rozrusznika, muszę wejść pod samochód i nie mogę wymyślić bezpiecznego sposobu, aby to zrobić.

Znalazłem jeden na stronie aukcyjnej dla coupe, ale w ofercie nie potwierdzono, że kabel będzie pasował do sedana. Mogę zaryzykować i tak go kupić.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
 
#10 ·
Zainstalowałem nowy kabel akumulatora/rozrusznika/alternatora. (Jeśli ktoś inny będzie musiał to zrobić, oto link do instrukcji: Starter Replacement - M271 ) Na YouTube są również filmy. Kabel musi pasować między rozrusznikiem a blokiem silnika, w przeciwnym razie koniec kabla zablokuje ponowną instalację tłumika sprężarki. Zwróć uwagę na poprowadzenie kabla podczas jego wyjmowania, a zobaczysz, jak to zrobić. Łatwiej może być poprowadzić kabel, jeśli wyjmiesz rozrusznik. Nie wyjmowałem rozrusznika, ponieważ nie mogłem wyjąć jednej ze śrub mocujących go na miejscu ze względu na rozmiar łba mojej grzechotki. Jeśli będę musiał wymienić rozrusznik, będę musiał kupić grzechotkę z bardziej kompaktową główką lub użyć kombinacji przegubu obrotowego i przedłużek, aby uzyskać do niego dostęp. Widziałem, jak niektórzy ludzie twierdzą, że nie musieli wyjmować tłumika sprężarki, aby uzyskać dostęp do śruby mocującej kabel na końcu rozrusznika. Nie wiem, jak to zrobili. Oprócz tłumika musiałem odłączyć układ kierowniczy i przesunąć przewód czynnika chłodniczego.

Krótko mówiąc, mam teraz zasilanie alternatora. Niestety, nadal mam kontrolkę ostrzegawczą alternatora-akumulatora. Kiedy wyświetlam napięcie na środkowym ekranie informacyjnym podczas pracy samochodu, pokazuje 12,1 V zamiast 14-14,2 V, które wyświetlał przed uszkodzeniem systemu.

Kiedy podłączam narzędzie STAR, wyświetla ten sam kod błędu, co przed wymianą kabla - 2062-02-Interfejs szeregowy alternatora - Brak połączenia z modułem sterującym. Jak zauważono we wcześniejszych postach, linia danych do ECU ma ciągłość. Jednak nie użyłem oscyloskopu, jak sugerował Red Gray, aby odczytać dane.

Wcześniej zleciłem przetestowanie alternatora w warsztacie regeneracyjnym na nieco prymitywnie wyglądającej maszynie. Technik wystawił mu pozytywną ocenę. Wymieniłem na nim regulator napięcia, ponieważ szczotki były zużyte. Zleciłem ponowne przetestowanie w Advance Auto i powiedzieli, że się nie powiódł. Maszyna testowa Advance Auto jest w stanie wydrukować dane, ale technik nie wiedział, jak to zrobić. Powiedział mi, że regulator napięcia jest w porządku.

Wygląda na to, że moim następnym krokiem może być wymiana alternatora na jednostkę regenerowaną. Zanim wydam 200 dolarów na wrzucenie kolejnej części do samochodu, czy ktoś ma inne sugestie? Myślę, że moją drugą opcją byłoby zastosowanie się do rady Red Gray i albo zdobycie oscyloskopu do odczytu danych, albo znalezienie kogoś, kto ma sprzęt i może to dla mnie zrobić.
 
#13 ·
Zainstalowałem nowy kabel akumulatora/rozrusznika/alternatora. (Jeśli ktoś inny kiedykolwiek będzie musiał to zrobić, oto link do instrukcji: Starter Replacement - M271 ) Na YouTube są również filmy. Kabel musi zmieścić się pomiędzy rozrusznikiem a blokiem silnika, w przeciwnym razie koniec kabla zablokuje ponowną instalację tłumika sprężarki. Spójrz na poprowadzenie kabla podczas jego wyjmowania, a zobaczysz, jak to zrobić. Może być łatwiej poprowadzić kabel, jeśli wyjmiesz rozrusznik. Nie wyjmowałem rozrusznika, ponieważ nie mogłem wyjąć jednej ze śrub mocujących go na miejscu ze względu na rozmiar główki mojej grzechotki. Jeśli będę musiał wymienić rozrusznik, będę musiał kupić grzechotkę z bardziej kompaktową główką lub użyć kombinacji przegubu obrotowego i przedłużek, aby uzyskać do niego dostęp. Widziałem, jak niektórzy twierdzili, że nie musieli wyjmować tłumika sprężarki, aby uzyskać dostęp do śruby mocującej kabel na końcu rozrusznika. Nie wiem, jak im się to udało. Oprócz tłumika musiałem odłączyć drążek kierowniczy i przesunąć przewód czynnika chłodniczego.

Krótko mówiąc, mam teraz zasilanie alternatora. Niestety, nadal mam kontrolkę ostrzegawczą alternatora-akumulatora. Kiedy wyświetlam napięcie na środkowym ekranie informacyjnym podczas pracy samochodu, pokazuje 12,1 V zamiast 14-14,2 V, które wyświetlał przed uszkodzeniem systemu.

Kiedy podłączam narzędzie STAR, wyświetla ten sam kod błędu, co przed wymianą kabla - 2062-02-Interfejs szeregowy alternatora - Brak połączenia z modułem sterującym. Jak zauważono we wcześniejszych postach, linia danych do ECU ma ciągłość. Jednak nie użyłem oscyloskopu, jak sugerował Red Gray, aby odczytać dane.

Wcześniej zleciłem przetestowanie alternatora w warsztacie regeneracyjnym na nieco prymitywnie wyglądającej maszynie. Technik wystawił mu pozytywną ocenę. Wymieniłem na nim regulator napięcia, ponieważ szczotki były zużyte. Zleciłem ponowne przetestowanie w Advance Auto i powiedzieli, że się nie powiódł. Maszyna testowa Advance Auto jest w stanie wydrukować dane, ale technik nie wiedział, jak to zrobić. Powiedział mi jednak, że regulator napięcia jest w porządku.

Wygląda na to, że moim następnym krokiem może być wymiana alternatora na jednostkę regenerowaną. Zanim wydam 200 dolarów na wrzucenie kolejnej części do samochodu, czy ktoś ma inne sugestie? Myślę, że moją drugą opcją byłoby zastosowanie się do rady Red Gray i albo zdobycie oscyloskopu do odczytu danych, albo znalezienie kogoś, kto ma sprzęt i może to dla mnie zrobić.
Cześć Kevin, bardzo dziękuję za te informacje!
Popełniłem ten sam błąd nowicjusza i postępując zgodnie z Twoimi instrukcjami, udało mi się rozwiązać problem.
Jeśli chodzi o kontrolkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej, czy ją naprawiłeś, czy jest jakieś rozwiązanie?
Proszę daj mi znać.

Dzięki z góry.

Martin.
 
#14 ·
Zacznij czytać od postu nr 112 tego wątku. Na alternatorze znajduje się kabel danych, który łączy go z pinem nr 47 na złączu ECU. Zainstalowałem przewód połączeniowy z alternatora, który usunął oryginalny przewód z obwodu. To działanie ostatecznie usunęło ostrzeżenie z deski rozdzielczej. Należy pamiętać, że przed zainstalowaniem przewodu połączeniowego zabrałem samochód do dealera, a dealer wymienił ECU, co jest kosztowną naprawą. Naprawdę nie wiem, czy wymiana ECU była częścią rozwiązania. Wiem, że sama wymiana ECU nie rozwiązała problemu.