Mercedes-Benz Forum banner

Prestatie-aanpassingen voor de M110-motor

51K views 30 replies 11 participants last post by  jreese  
#1 ·
Hallo

Ik ben momenteel een M110 aan het herbouwen. Euro-zuigers, 30 duizendste van de kop en 10 duizendste van het blok en offset wkeys om de nokkenastiming te corrigeren. Ongeveer 10:1 compressie.
Maar ik zit vast met de specificaties voor het herslijpen van de nokkenas. Het zou ideaal zijn om ze te laten herslijpen volgens AMG-specificaties, maar 2 maanden aanvragen hebben er niet toe geleid dat iemand AMG-nokkenassen kan leveren of mijn nokkenassen volgens deze specificatie kan herslijpen.
Ik ben er zeker van dat er wel iemand zal zijn die de nokkenassen volgens de AMG-specificaties kan herslijpen, maar ik heb ze nog niet gevonden. Ik woon in Australië, maar het verzenden van nokkenassen naar Duitsland of de VS is niet zo duur.

AMG slaagde erin om de M110-motor naar 215 pk te krijgen van 185 pk zonder de compressieverhouding te veranderen, dus er moeten wel wat winsten te behalen zijn in de juiste mods aan nokkenas en cilinderkop. Ik denk dat 220 pk haalbaar is met de verhoogde compressie, wat de relatief kleine W123 mooi zou voortstuwen.
Alle adviezen over wie ik kan contacteren voor het herslijpen of leveren van nokkenassen zouden worden gewaardeerd, aangezien ik tot op heden niets anders dan doodlopende wegen heb getrokken.

Bedankt, Kbdon

#2 ·
Enkele suggesties:

1) Vergroot de uitlaat.

2) Vergroot de boring van het gasklephuis.

3) Zoek een grotere luchtmassameter.

4) Installeer een instelbare brandstofdrukregelaar met oplopende druk. Moeilijk te vinden, maar ze zijn er.

5) Laat de krukas mesvormig maken.

6) Port de kop.

7) Kartel die nieuwe zuigers.

#3 ·
Neem contact op met Mike van Metric Motors in Californië, VS. Ik neem aan dat als iemand in de VS het weet, hij het wel zou weten, of het in ieder geval voor je zou kunnen uitzoeken.

Houd ons op de hoogte van je voortgang met dit project. Ik ben erg geĂŻnteresseerd in dit onderwerp.

Bedankt!

B

#4 ·
Ik ken wel een plek die je nokkenassen kan doen, waarbij de nokken worden opgebouwd via Parkerized of nikkel legering, maar het is ongeveer $50 per nok plus het slijpen. Ik weet niet hoe diep je portemonnee is, maar stuur me een PM als je geĂŻnteresseerd bent en ik zal je meer vertellen.

#5 ·
Ik heb een custom uitlaat laten bouwen en er was een waarneembare verbetering in de prestaties.

Als ik een M110 wilde opvoeren, zou het eerste wat ik zou doen, naast de uitlaat, Megasquirt of iets dergelijks zijn. De CIS helpt niet bij de prestaties of de zuinigheid, zelfs niet bij een motor met Europese specificaties.

#6 ·
Het onderwerp van deze draad is M110 performance mods. Ik heb de off-topic berichten verwijderd. Verdere afwijking van het onderwerp wordt zonder kennisgeving verwijderd.

#8 ·
M110 mods

dank aan allen voor het advies:

Ik gebruik de oude euro-stijl 3-in-1 uitlaatspruitstuk, dus dubbele pijpen over de volle lengte en met 1,5 inch dubbele pijpen heeft het meer vermogen aan de bovenkant.

Vervolgens Mike van Metric motors, die er verstand van heeft, maar me niet kon helpen met performance nokkenassen voor de M110.

Ik zal Nutz volgen over het bouwen en herslijpen van de nokkenassen.

Er was ongeveer een jaar geleden een bericht op het M117-forum over een plek in Duitsland die nokkenassen zou herslijpen naar vergelijkbaar met AMG-specificaties, maar ik kan het bericht nu niet vinden.

Ik weet dat de megasquirt-methode waarschijnlijk gemakkelijker HP-winst oplevert, maar ik wil het graag old school houden en met een hogere compressie en de juiste nokkenas moeten 210 tot 215 pk worden bereikt en dat zal voor mij genoeg zijn.

#14 ·
verslaat de complexe dubbele pijpopstelling

Image
Zoals je weet, is het niet de bedoeling om te beledigen, maar je uitlaatkeuze voor je auto klopt niet. Je hebt het fabrieksuitziende maar niet originele aircosysteem verwijderd, maar een aftermarket uitlaatsysteem geĂŻnstalleerd. Ik installeer een origineel uitlaatsysteem en installeer een fabrieksmatig uitziende maar niet originele 5-versnellingsbak. Geen airco, je bent gek, Mon.

We zouden uitlaatsystemen moeten ruilen. :D

#15 ·
hehe Ik weet het, ik weet het... maar het OE-systeem is zo... saai.
Als ik het geld had, zou ik het timevalve-systeem nemen.

Ik heb de niet-standaard airco weggegooid omdat het rommelig was en nooit goed werkte.

Dus.

Hel, zelfs Zedd is het met je eens... Ik ben gek. :D

#23 ·
Ik heb me altijd afgevraagd hoe ver je een m110-blok veilig kunt boren voor aangepaste zuigers?

Zou het niet fijn zijn als er een strokerkit voor beschikbaar was??
Niet meer dan 0,30 over. Buitenmuren zijn te dun om extreem te gaan.

Ik weet waar je een gekraakte krukas kunt krijgen voor ongeveer $ 1500. Stuur me een PM voor meer info als je geĂŻnteresseerd bent.