Mercedes-Benz Forum banner
121 - 140 of 236 Posts
Die ANL-zekeringblokken waren te groot om discreet te passen, dus ik ben blij dat ik een andere stijl als back-up heb besteld.

Ik heb twee kleine gaatjes geboord in een van de beugels die de batterij ondersteunt, en plastic klinknagels gebruikt om de zekeringhouderdoppen te bevestigen.

Naast dat het eruitziet als af fabriek, draaien de doppen gemakkelijk uit de weg wanneer ze worden losgekoppeld van de zekeringhouder, waardoor de opstelling perfect te onderhouden is.

@Tom Manning Bedankt voor het pionieren hiermee. Het ontdekken van oplossingen die ook eenvoudig te implementeren zijn, maakt autogemeenschappen van onschatbare waarde.

@A1EK Nogmaals bedankt voor het inbrengen van een ander perspectief hierop. De eerste keer dat ik zelfklevende tape gebruikte en het werkte perfect voor deze toepassing.

View attachment 2887994

View attachment 2887995

View attachment 2887996

View attachment 2887997
Mooie nette installatie

Discussion starter · #122 ·
Netjes gedaan.

Deze thread heeft nu 14.000 weergaven en groeit nog steeds, maar het was niet mijn oorspronkelijke idee, ik heb het van een andere thread ergens. MikeJ?

Ik heb het net opgeschreven.

Ga zo door!

Erg mooi werk, netjes en opgeruimd, je hebt meer geduld dan ik!

• Like
Reactions: HLG600
Mooie zekeringhouders. Ik heb een paar van die dingen zoals in de video.

Ik heb verschillende van deze threads gelezen. Mijn probleem is batterijleegloop over slechts een paar dagen, tot het punt dat de auto niet start.

Ik heb de video bekeken en de fabrieks BCM-stroomdiagrammen bekeken die de verschillende staten beschrijven.

En om zeker te zijn, het lijkt erop dat er 3 aansluitingen aan de consumentenbatterijzijde en twee aan de startbatterijzijde zijn. Een daarvan zijn de aansluitingen op de K57, correct?

In een andere thread kreeg ik de suggestie om de 100 amp zekering aan de startbatterijzijde in de voetenruimte van de passagier te controleren. Maar na zorgvuldiger lezen van iemand die deze zekering had doorgebrand, krijgen ze een harde rode batterijwaarschuwing en wordt de startbatterij niet opgeladen. Als ik de auto elke dag rijd, lijkt mijn startbatterij de lading te behouden. Bij het controleren van de zekeringen controleer ik de continuĂŻteit van die kabel naar de startbatterij.

De enige vraag die ik heb is of het tegelijkertijd loskoppelen van beide batterijen problemen veroorzaakt wanneer je de auto weer aansluit en start/rijdt. In de BCM-zekeringvideo koppelt hij ze beide los, en beide zijn 2004 SL, de mijne is een AMG als dat verschil maakt. Dit kan een probleem zijn met de nieuwere MB's, maar ik wil zeker zijn.

Ik zou commentaar op al deze punten op prijs stellen. Ik moet mijn goede stroomtester hebben die de werkelijke ampèrestroom kan controleren.

Discussion starter · #125 · (Edited)
Klinkt alsof je net een stervende voorbatterij hebt. Dat is normaal na een paar jaar.

Controleer eerst de lading op de voorkant met een voltmeter - zou vrijwel direct op 14V moeten komen. Als hij oplaadt, zijn de pre-zekeringen in orde.
Controleer vervolgens op stroomverbruik van de voorbatterij. Het moet nul zijn.
Zo niet, koppel dan alle draden los van klem 30a op de BCM. Als het verbruik stopt, dan zit de lekkage daar.
Als het verbruik aanhoudt, trek dan relais K57. Als de lekkage dan stopt, gaat het via klem 30 op de BCM.

Maar nogmaals, het is waarschijnlijk gewoon een lege voorbatterij, maar het is goed om de tests uit te voeren.

Je kunt beide batterijen veilig loskoppelen. Achterkant min eerst, dan voorkant min.

Bedankt voor de herinnering, negatief eerst.

De startaccu is NIEUW. Maar dat betekent niet dat hij GOED is.....

Ik zal al die tests uitvoeren bij het installeren van de zekeringen.

Dit is uitvoerig besproken op What burns up a BCM? Battery Control Module - MBWorld.org Forums en Battery Control Module rebuild / replacing capacitors, maar ik dacht dat ik een nieuwe thread zou maken, omdat de details in de bovenstaande kop gemakkelijker te vinden zijn in Google-zoekopdrachten.

Deze branden lijken een reële bedreiging te vormen, met veel gemelde gevallen. Het zekeren van de BCM moet bescherming bieden.

Neem eerst het deksel van uw BCM en zoek naar verbrande componenten. De mijne was in orde. Ze kunnen beginnen te verbranden en nog steeds werken, zoals je kunt lezen in de bovenstaande threads.

Met behulp van informatie uit die twee threads heb ik twee zekeringen in de BCM geplaatst:

View attachment 2850285

Onder de rode krimpkous zit een M6 moer en bout die naar de 30A zekeringhouder gaat. Er zijn twee ingangen op de BCM - circuit 30 en 30A. Het is hier gemakkelijk te zien hoe het allemaal in elkaar zit.

Vervolgens heb ik deze deur in de bekleding gesneden (ik zal hem later opruimen) zodat ik het deksel van de BCM kan halen en deze kan inspecteren, evenals toegang kan krijgen tot de zekeringen. Ze zouden nooit vervangen hoeven te worden. Ik heb hier ook de twee lipjes naar de BCM geĂŻsoleerd.

View attachment 2850286

Alles werkt perfect. Ik zou elke eigenaar ten zeerste aanbevelen deze mod te onderzoeken, voor een rookvrije rit. Ik zal terugkoppelen als er problemen zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat de BCM iets in de buurt van dat soort stroom trekt bij normaal gebruik.
Ik bereid me voor om dit op mijn 2005 sl600 uit te voeren. Lijkt eenvoudig genoeg, maar het eerste probleem dat ik tegenkwam, is het verwijderen van de kofferbakbekleding! De MB-werkplaatshandleiding toont dit en is ingewikkeld. Heeft u gewoon een toegangsgat gesneden of de bekleding verwijderd?
Dit is uitvoerig besproken op What burns up a BCM? Battery Control Module - MBWorld.org Forums en Battery Control Module rebuild / replacing capacitors, maar ik dacht dat ik een nieuwe thread zou maken, omdat de details in de bovenstaande kop gemakkelijker te vinden zijn in Google-zoekopdrachten.

Deze branden lijken een reële bedreiging te vormen, met veel gemelde gevallen. Het zekeren van de BCM moet bescherming bieden.

Neem eerst het deksel van uw BCM en zoek naar verbrande componenten. De mijne was in orde. Ze kunnen beginnen te verbranden en nog steeds werken, zoals je kunt lezen in de bovenstaande threads.

Met behulp van informatie uit die twee threads heb ik twee zekeringen in de BCM geplaatst:

View attachment 2850285

Onder de rode krimpkous zit een M6 moer en bout die naar de 30A zekeringhouder gaat. Er zijn twee ingangen op de BCM - circuit 30 en 30A. Het is hier gemakkelijk te zien hoe het allemaal in elkaar zit.

Vervolgens heb ik deze deur in de bekleding gesneden (ik zal hem later opruimen) zodat ik het deksel van de BCM kan halen en deze kan inspecteren, evenals toegang kan krijgen tot de zekeringen. Ze zouden nooit vervangen hoeven te worden. Ik heb hier ook de twee lipjes naar de BCM geĂŻsoleerd.

View attachment 2850286

Alles werkt perfect. Ik zou elke eigenaar ten zeerste aanbevelen deze mod te onderzoeken, voor een rookvrije rit.
Ik bereid me voor om dit op mijn 2005 SL 600 te doen. Het grootste probleem dat ik zie, is het verwijderen van de kofferbakbekleding. Heeft u deze verwijderd of gewoon een toegangsgat gesneden?

Het is naar mijn mening niet nodig om een gat te knippen of de voering volledig te verwijderen.

Klinkt alsof je gewoon een lege voorbatterij hebt. Dat is normaal na een paar jaar.

Controleer eerst de lading op de voorkant met een voltmeter - zou vrijwel direct op 14V moeten komen. Als hij oplaadt, zijn de pre-zekeringen in orde.
Controleer vervolgens op stroomverbruik van de voorbatterij. Het moet nul zijn.
Zo niet, koppel dan alle draden los van klem 30a op de BCM. Als het verbruik stopt, dan zit de lekkage daar.
Als het verbruik aanhoudt, trek dan relais K57 eruit. Als de lekkage dan stopt, gaat het via klem 30 op de BCM.

Maar nogmaals, het is waarschijnlijk gewoon een lege voorbatterij, maar het is goed om de tests uit te voeren.

Je kunt beide batterijen veilig loskoppelen. Achterste min eerst, dan voorste min.
Tom, ik ben van het MBworld forum naar dit forum overgestapt in een poging antwoorden en informatie te vinden..! Ik kan je vertellen dat er veel discussie is geweest over BCM-branden en -storingen en hoe deze te beschermen. Ik ga gewoon mijn twee cent bijdragen.
Twee weken geleden, net toen ik mijn SL-500 in mijn garage parkeerde, nam ik een "verbrande elektronica" geur waar terwijl het rode batterijlampje in mijn cluster aanging. Ik bewoog me onmiddellijk om te zien waar de geur vandaan kwam, en het kwam uit de kofferbak. Ik koppelde de achterbatterij los en begon met het oplossen van problemen. Na een paar bewegingen en scans besloot ik de BCM te inspecteren. Ik verwijderde hem en opende het deksel om te ontdekken dat onder een van de condensatoren de printplaat was verbrand. Ik had 100 ampère zekeringen op 30a en ze waren intact... wat betekent dat dit soort storing dat ik had waarschijnlijk werd veroorzaakt door een stroom van minder dan 20 ampère! Dus daar gaan de zekeringen op 30 en 30a bescherming. Ik ben het er zeker mee eens dat deze een catastrofale uitbranding zouden kunnen voorkomen door te voorkomen dat de kabel van de AGM-batterij kortsluiting maakt met de aarde in de BCM, wat auto's doet verbranden..! Nadat ik er volledig van overtuigd was dat ik meer dan $1000 zou moeten uitgeven voor een vervangende BCM die op elk moment weer zou kunnen uitvallen, heb ik besloten om een ​​manier te vinden om de BCM te omzeilen. Ik heb mijn gedeeltelijk verbrande BCM al op het voertuig geplaatst om erachter te komen welke functies nog beschikbaar zijn. Ik heb ook de startaccu van de BCM losgekoppeld en aangesloten op een DC-DC-lader die wordt gevoed door klem 30. Op deze manier is mijn startaccu altijd opgeladen. Het voertuig rijdt nu prima zonder radio, maar ik ben bezig met een reis om te bepalen welke functies van de BCM ik zou kunnen omzeilen om de volledige functionaliteit te herstellen en de BCM volledig kwijt te raken!
Image

Tom,
Nogmaals bedankt voor je antwoord. Klinkt logisch op basis van het onderzoek dat ik heb gedaan.

Makee
Je bericht is enigszins verwarrend. Zoals Mikej65 vraagt, had je een zekering aan de 30-kant van de BCM? Ik ben van plan om de 30 ampère zekeringen aan beide kanten van de BCM te installeren. Uit het lezen van threads en het bestuderen van de schema's blijkt dat het grootste risico afkomstig is van de alt/verbruikersbatterij aan de 30-kant van de BCM. Het lijkt erop dat de enige stroombron aan de 30A-kant de startaccu is.

Vanmorgen net klaar. Niet de meest onopvallende opmerking, maar ik wil een raam zodat ik af en toe de BCM kan controleren. Ik wilde ook een vast gemonteerde aansluiting / schot voor de oem-draden. Vraag - de zekeringhouders werden geleverd met mini anl 150 amp zekeringen, zijn deze oké of moet ik overschakelen naar 30 amp? Als de BCM aarde maakt, zal het veel meer dan 150 ampère van de achterste accu gooien en de zekeringen laten springen, toch?

Ga naar 30 ampère, kan het verschil maken tussen een herbouwbare BCM en een total loss BCM. Het is niet de moeite waard om een paar dollar te besparen om bij de 150's te blijven.

Vanmorgen net afgemaakt. Niet de meest onopvallende op enigerlei wijze, maar ik wil een raam zodat ik van tijd tot tijd de BCM kan controleren. Ik wilde ook een vast gemonteerde aansluiting / schot voor de oem-draden. Vraag - de zekeringhouders werden geleverd met mini anl 150 amp zekeringen, zijn deze oké of moet ik overschakelen naar 30 amp? Als de BCM het aardt, zal het veel meer dan 150 ampère van de achterste batterij gooien en de zekeringen laten knappen, toch?
View attachment 2889549 View attachment 2889550
Goed gedaan! Waar ga je de hoezen van maken?

Goed gedaan. Ik heb besloten om het tapijt niet te snijden, maar je aanpak ziet er schoon uit.

Goede zet om terug te schalen naar 30A zekeringen. We willen dat deze zekeringen al bij de geringste piek falen. :)

Het zal natuurlijk nooit in de buurt van 30A komen, dus ik denk dat ik de zekeringen veilig kan verlagen naar 15 of 10A. We zullen zien.
Over dat gesproken, heb je al zekeringen < 30A getest?

Na het bestuderen van de schema's (ik ben elektronica-ingenieur) lijkt dit een heel verstandig idee. 30 ampère, kortgesloten naar aarde, is natuurlijk genoeg om in ieder geval brand te veroorzaken, maar het lijkt waarschijnlijk dat als de BCM een soort catastrofale storing zou hebben, er veel meer stroom zou proberen te vloeien. Als zodanig zou de zekering hopelijk sterven voordat de dingen echt heet waren geworden.

Geweldig.
Teem50, ik heb al een gedeeltelijk verbrande BCM onder een van de condensatoren, heb deze elektronische schema's bestudeerd om te zien hoe sommige functies omzeild zouden kunnen worden, een deel van de verbruikers (radio en dak) is uitgeschakeld, dus door middel van proeven heb ik de BCM-verbindingen met een dergelijke "uitschakelfunctie" naar terminals 6 en 7 van de ECM geëlimineerd. Deze terminals verbinden met CAN B, die zeker verantwoordelijk zijn voor het verzenden van gecodeerde berichten naar de CAN-bus. Aangezien u een elektronicaman bent, hoe zou ik dit gecodeerde bericht kunnen onderbreken of uit de ECU kunnen verwijderen om consumenten in te schakelen zonder de BCM-interactie?
Bedankt voor het delen van uw wijsheid!

121 - 140 of 236 Posts