Mercedes-Benz Forum banner

Filtr paliwa, wnętrze zbiornika paliwa, Swirl Pot, Venturi przewodu powrotnego

56K views 92 replies 22 participants last post by  Ruindr  
#1 ·



Greg in Oz said:
Zgadzam się, że prawdopodobnie będzie wymagał czyszczenia zbiornika paliwa. Objaw braku paliwa tylko wtedy, gdy poziom paliwa w zbiorniku spada do około 25%, jest typowy dla brudnego zbiornika w MB.

Powyższe zdjęcia pokazują, jak zbiornik MB ma garnek wirowy otaczający filtr, z którego paliwo jest pobierane ze zbiornika. Przewód powrotny paliwa wchodzi do obwodu garnka wirowego przez zwężkę. Zwężka pozwala na przepływ powrotny, aby pobierać paliwo z dna zbiornika do garnka wirowego, pozwalając garnkowi wirowemu pozostać pełnym i przelewać się, nawet gdy zbiornik jest prawie pusty. W rzeczywistości, gdy ten system działa poprawnie, samochód powinien nadal działać, aż zbiornik będzie prawie całkowicie pusty, pozostawiając tylko paliwo w garnku wirowym. Pełny garnek wirowy zapobiega zasysaniu powietrza do filtra.

Jeśli zbiornik jest zanieczyszczony osadem, rdzą lub tym podobnym, zwężka u podstawy garnka wirowego zostaje zablokowana. Kiedy to się dzieje, paliwo może dostać się do garnka wirowego tylko przez otwór u góry. Działa to dobrze, jeśli zbiornik jest ponad w połowie pełny. Przy niższych poziomach paliwa garnek wirowy zacznie się opróżniać, pozwalając na zasysanie powietrza do filtra, powodując, że silnik będzie cierpiał z powodu braku paliwa. Pogorszy się to, gdy poziom paliwa spadnie i gdy paliwo będzie chlapać w zbiorniku wraz z ruchem samochodu. Kiedy Twój samochód cierpi na brak paliwa, zjedź na pobocze i zdejmij korek wlewu paliwa. Przy włączonym silniku potrząśnij samochodem. Silnik prawdopodobnie się zawaha i powinieneś usłyszeć zasysane powietrze do filtra (przez wir spowodowany wirowaniem paliwa w garnku).

Ten problem może być trudny do zdiagnozowania, ponieważ filtr można wyjąć i zwykle wygląda na czysty. Problem nie polega na tym, że filtr (lub filtr paliwa) jest zablokowany. Gdyby tak było, brak paliwa wystąpiłby niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku. Kluczem do zdiagnozowania zablokowanej zwężki jest objaw braku paliwa występujący tylko wtedy, gdy zbiornik jest mniej niż w około 20 do 30% pełny.

Możesz się zastanawiać, skąd to wiem. To tylko dzięki konieczności zdiagnozowania tego samego problemu z moim 500SLC po tym, jak był przechowywany przez kilka lat (z pogarszającym się paliwem w zbiorniku). Rozwiązałem problem dopiero po wyjęciu zbiornika i dokładnym wyczyszczeniu jego wnętrza myjką ciśnieniową (a następnie spłukaniu spirytusem metylowanym, a następnie wietrzeniu w słonecznym miejscu przez kilka dni, aby upewnić się, że jest całkowicie suchy).




Dodano 16.07.2012
 
#2 ·
Hah, podejrzewałem, że problem tych facetów był do tego podobny, ale nigdy nie wyobrażałem sobie czegoś tak zawiłego. Z jednej strony wydaje się to dobrym pomysłem z inżynieryjnego punktu widzenia - aby wydobyć ostatnią kroplę paliwa, z drugiej strony, biorąc pod uwagę brud, którego można się spodziewać na dnie zbiornika, to niezbyt dobry pomysł.

Zawsze uczono mnie, żeby nigdy nie kupować benzyny na stacji, której się kończy - nigdy, dostaniesz szajs z dna ich zbiornika. I uczono mnie, żeby tankować samochód, gdy zostaje ostatnia 1/4 baku.
 
#3 ·
Czy 126 mają ten sam design? Mam ten sam problem. Kiedy kupiłem 420 sel, był zaparkowany przez 3 lata. Wymieniłem obie pompy, kiedy jest zaparkowany, działa dobrze, ale jeśli przejadę tylko 1/2 mili, zaczyna się wahać, a pompy wydają przerywany brzęk.
 
#4 ·
Czyszczenie zablokowanego kubka wirowego

Mój SL stał kilka lat na Florydzie i po wymianie pompy paliwa, filtra i akumulatora nadal doświadczam głodu paliwowego przy 25% poziomie paliwa. Jeśli dobrze rozumiem, jest to spowodowane zablokowaniem wlotu paliwa na dnie kubka wirowego. Czy istnieje sposób na otwarcie tego zablokowania bez wyjmowania zbiornika? Powiedzmy, przez otwór nadawczy paliwa na górze zbiornika?
 
#5 ·
Mój SL stał kilka lat na Florydzie i po wymianie pompy paliwa, filtra i akumulatora wciąż doświadczam głodu paliwowego przy 25% poziomie paliwa. Jeśli dobrze rozumiem, jest to spowodowane zablokowaniem wlotu paliwa na dnie kubka wirowego. Czy istnieje sposób na otwarcie tego zablokowania bez wyjmowania zbiornika? Powiedzmy, przez otwór nadajnika paliwa na górze zbiornika?
Dostań się pod tył samochodu i podążaj za dużym wężem paliwowym od zespołu paliwowego do zbiornika powyżej.

Ta linia paliwowa na końcu zbiornika to miejsce, w którym znajduje się sitko zbiornika. Możesz mieć szczęście i odkręcić wąż Z sitkiem paliwa. Jeśli nie....sitko wychodzi z gniazdem 46MM, stopką wrony, błogosławieństwem od papieża.
 
#7 ·
Natknąłem się na ten wątek Porsche. Właściciel wyciął otwór w górnej części zbiornika, aby dostać się do komory wirowej.

Czyszczenie zbiornika paliwa bez uszkadzania plastikowej komory wirowej - Pelican Parts Technical BBS.

Z tego linku wynika, że ich komora wirowa jest plastikowa i ma pokrywę. Czy nasze 107 są takie same?

Czy ktoś widział zwężkę Venturiego z bliska i ma zdjęcie lub może ją opisać? Nie mogę się zorientować ze zdjęć, w jaki sposób paliwo z dna zbiornika jest zasysane.
 
#9 · (Edited)
.


Ummmm....post #1?
Jak wspomniałem, nie widzę na tych zdjęciach, jak skonfigurowany jest venturi.

W typowej pompie Venturiego płyn napędowy (w tym przypadku powrót paliwa) przechodziłby prosto przez, jednocześnie wciągając płyn wtórny przez dyszę boczną. Nie widzę tego na zdjęciach, ale może to tylko ja.

Image


Może też być tak, że powrót paliwa po prostu przechodzi przez zbyt duży otwór w garnku wirowym i zasysa płyn przez pierścień.

Czy może coś innego?

Zastanawiałem się również, czy plastik jest jak w Porsche. Może określić rodzaj płynów czyszczących, które należy zastosować.

To lepszy obraz venturiego. Wygląda na to, że paliwo może wchodzić przez otwór tuż nad przewodem powrotu paliwa? Dysza Venturiego wbudowana w odlew?

Image


To jest garnek wirowy z innego samochodu, ale jest typu pierścieniowego i zewnętrznego. Strumień z przewodu powrotnego pobiera paliwo ze zbiornika, zanim dostanie się do garnka wirowego

Image
 
#10 ·
Udało nam się zdobyć kawałek stalowego pręta ze sklepu ze spawarkami i zmanipulować go na tyle, by przecisnąć go przez otwór nadajnika paliwa do otworu. Ponieważ nasz był zabrudzony wykładziną/epoksydem zbiornika paliwa, użyliśmy palnika, aby podgrzać stal i wcisnąć ją przez otwór. Pamiętajcie, że mieliśmy zbiornik zdjęty z samochodu podczas tego, i zajęło to dużo czasu. Po chwili wzięliśmy narzędzie do syfonu węża i podłączyliśmy je tam, gdzie znajduje się przewód powrotny paliwa, i przepompowaliśmy przez niego wodę, aby sprawdzić, czy woda dostanie się przez zwężkę, i tak się stało. Nie jestem pewien, czy przepuszcza jej wystarczająco dużo.

Ale najprawdopodobniej będziesz chciał wyjąć zbiornik, aby to zrobić. Nie wyobrażam sobie robienia tego, gdy jest jeszcze w bagażniku. Ponadto, jeśli sitko jest zatkane, może to powodować problemy. W każdym z tych scenariuszy pomyślałbym, że najmądrzejszym posunięciem jest wyjęcie zbiornika i jego wyczyszczenie. Jeśli coś zatkało twoje sitko lub zwężkę, to w zbiorniku jest więcej zanieczyszczeń/rdzy, które tylko czekają, aby się tam dostać, IMO.
 
#11 ·
Po pewnym czasie wzięliśmy narzędzie do syfonu węża i podłączyliśmy je tam, gdzie znajduje się przewód powrotny paliwa, i przepompowaliśmy przez niego wodę, aby sprawdzić, czy woda dostanie się przez zwężkę, i tak się stało. Nie jestem pewien, czy przepuszcza jej wystarczająco dużo.
Czy można ustalić, czy zwężka działa - innymi słowy, czy zasysa paliwo z dna zbiornika poza wirnikiem. A jeśli nie, co z tym zrobić. To jest powód, dla którego zadawałem pytania o to, jak dokładnie skonfigurowana jest zwężka. Czy ktoś ma stary zbiornik ;)

Kiedy samochód pracuje, więcej paliwa opuszcza filtr niż wraca do wirnika. Kiedy poziom paliwa w zbiorniku jest niski, zwężka musiałaby zassać wystarczającą ilość paliwa ze zbiornika, aby wirnik pozostał prawie pełny. (Nie sądzę, żeby musiała, ale byłoby lepiej, gdyby tak było)

Z tego, co widzę, wirnik pełni dwie funkcje. Jedna to przegroda zapobiegająca kawitacji w przewodzie ssawnym pompy, gdy poziomy są niskie, a paliwo może chlapać w zbiorniku. Druga, również przy niskich poziomach, polega na chłodzeniu gorącego paliwa powrotnego poprzez mieszanie/kontakt z chłodniejszym paliwem w zbiorniku, aby pomóc w gorących rozruchach.
 
#12 ·
IMO Jeśli poziom paliwa spadnie poniżej ćwiartki baku i nie zaczynasz mieć problemów z brakiem paliwa, to działa. Ponieważ regularnie jeżdżę aż do zapalenia się kontrolki rezerwy, założę, że mój działa prawidłowo.:thumbsup:
 
#13 ·
Moim zdaniem, jeśli zejdziesz poniżej ćwiartki baku i nie zaczniesz mieć problemów z brakiem paliwa, to działa. Ponieważ regularnie jeździłem, aż zapaliła się kontrolka rezerwy, założę, że mój działa poprawnie.:thumbsup:
Masz rację. Mówiłem o sytuacji hinero7, w której testuje zbiornik wodą, poza samochodem.
 
#19 · (Edited)
nobby, MBGraham, isthisdave, hinero7 i abiby - dziękuję wszystkim za włączenie się do dyskusji.

MBGraham ma rację: byłem zainteresowany sposobem na usunięcie ewentualnego zablokowania portu paliwowego zasilanego przez zwężkę na dnie kubka.

Słyszę również "wymień filtr i zobacz" od nobby'ego - Filtr to jeden z elementów, którego jeszcze nie wymieniłem. Ale wciąż wierzę, że jeśli otrzymuję niezawodne zasilanie powyżej 25% paliwa, to nie jest to filtr.

Zastanawiam się, czy można zastosować sprężone powietrze przez przewód powrotny, próbując wydmuchać blokadę? I czy możliwe jest zatkanie przewodu powrotnego? Silnik działa świetnie. Czy działałby tak samo, gdyby przewód powrotny był zablokowany? Powiedzmy, że usunąłem czujnik ilości paliwa i zajrzałem do wnętrza zbiornika podczas pracy silnika - czy mógłbym zobaczyć strumień powrotu paliwa?
 
#22 ·
usuwanie zablokowanego sitka, czyszczenie gumy zbiornikiem w samochodzie, czyszczenie zwężki w zaworze wirowym
dragonflyer: "Zastanawiam się, czy można zastosować sprężone powietrze przez przewód powrotny, próbując wydmuchać blokadę? I czy możliwe jest zatkanie przewodu powrotnego? Silnik działa świetnie. Czy działałby tak samo, gdyby przewód powrotny był zablokowany?"

[to się rozrosło..]
Zatkany przewód powrotny:
Samochód nie będzie działał, jeśli przewód powrotny jest zablokowany. Mój był całkowicie zablokowany, a ciśnienie paliwa było zbyt wysokie (~100 psi z pompą aftermarket). Kiedy odłączyłem przewód powrotny i skierowałem go do puszki po kawie, silnik uruchomił się/pracował. Ktoś powiedział, że włożenie sztywnego drutu do przewodu powrotnego przy zbiorniku go oczyściło i to zadziałało w moim przypadku (DUŻO szlamu na drucie) - następnie użyłem zestawu próżniowego, aby wciągnąć paliwo i gumę przez przewód. Ten samochód stał kilka lat i miał dużo gumy w zbiorniku (zamroziło pompę paliwa).

Czyszczenie gumy zbiornikiem w samochodzie:
Kilka miesięcy temu spuściłem benzynę, a następnie wrzuciłem trzy puszki po 16 uncji środka do czyszczenia gaźnika do zbiornika, aby rozpuścić gumę - niewiele się wylało. Podłączyłem przewody paliwowe, dodałem ~1/2 galona benzyny i zostawiłem na kilka dni na gorącym słońcu (od czasu do czasu potrząsając samochodem, aby rozchlapać środek czyszczący). Wyciągnąłem przewód z pompy i zaczęło kapać paliwo - zanim wróciłem, benzyna wyparowała i pozostawiła bałagan z wysuszonej gumy w misce ociekowej.

Usuwanie zablokowanego sitka:
Dziś wyciągnąłem przewód paliwowy z sitka - ostatnim razem sitko wyszło z wężem - tym razem się rozpadło, więc wywierciłem je i użyłem wyciągacza #8 [tani zestaw na ebay], aby usunąć sitko. Nie mam nasadki 46 mm i tak nie mógłbym wyjąć sitka z boku.

Drugie czyszczenie i czyszczenie zwężki:
Wrzuciłem kolejną puszkę środka do czyszczenia gaźnika do zbiornika po wyjęciu sitka i niewiele się wylało. Dodałem ~1/2 galona benzyny i zaczęło kapać (może kwarta). Wrzuciłem kolejną puszkę środka do czyszczenia gaźnika, odłączyłem przewód powrotny przy zbiorniku, wdmuchałem sprężone powietrze i DUŻO benzyny wyszło razem z około łyżką stołową rdzy - paliwo było ciemne z rozpuszczoną gumą. Dodałem 16 uncji benzyny (mierzone pustą puszką po środku do czyszczenia gaźnika), a następnie wydmuchałem ją do czystej patelni - dostałem około 12 uncji benzyny czyszczącej, ale nadal miałem cząstki rdzy. Powtórzyłem to, dostałem około 12 uncji czystego paliwa z odrobiną rdzy, podłączyłem przewody paliwowe i pozwolę filtrowi wykonać swoją pracę. Dodałem około 1,5 galona benzyny (znacznie poniżej górnej części zaworu wirowego).

Wynik:
Załączyłem pompę paliwa (zwarłem 7 i 8 na gnieździe przekaźnika), pracowała na sucho przez kilka sekund, a następnie brzmiała "hit/miss", gdy paliwo było pompowane przez przewody, wydawała bulgoczące dźwięki w zbiorniku, aż przewód powrotny był pełny, a następnie brzmiała normalnie po ustabilizowaniu się ciśnienia.

Nie sądzę, żeby sama rdza zatykała przewód powrotny/zwężkę. Żadna z rzeczy, które miałem, nie rozpuściła gumy, z wyjątkiem środka do czyszczenia gaźnika - może 2-3 uncje gumy wyszło ze zbiornika. Dobrze byłoby przepłukać zbiornik środkiem do czyszczenia gaźnika, niezależnie od tego, czy jest w samochodzie, czy poza nim, ponieważ nie sądzę, żeby woda wiele dała (poza przesuwaniem poluzowanych cząstek rdzy, ale wydaje się, że znowu by zardzewiało...). Ostatecznie przeniosę samochód do garażu i wyciągnę zbiornik - może skonstruuję coś, co będzie pompować/recyrkulować środek do czyszczenia gaźnika w zbiorniku.

Akumulator był rozładowany, więc nie mogłem uruchomić samochodu - mam nadzieję, że nie uszkodziłem wtrysku paliwa lepką benzyną.
 
#23 ·
Chris8_S - doskonała wskazówka. Wielkie dzięki. :bowdown: Najpierw wypróbuję środek do czyszczenia gaźnika z odłączonym i zatkanym wężem zbiornika. Mam przenośną pompę, której używam do spuszczania oleju i użyję jej najpierw do wyssania paliwa.
 
#24 ·
Proszę bardzo. Dużo do nauczenia nawet z podstawami w tych samochodach. Nie mógłbym tego zrobić bez tych forów.

Nie jestem pewien, co masz na myśli przez "z odłączonym i zaślepionym wężem zbiornika" (wąż 14 mm od zbiornika do pompy paliwa? lub ??? tylko po to, aby utrzymać rozpuszczalnik w zbiorniku?).

Po naładowaniu akumulatora i zalaniu, mój uruchomił się łatwo - jest dokładnie tam, gdzie go zostawiłem kilka miesięcy temu (brzmi jakby jeden cylinder miał lekkie wypadanie zapłonu [zgaduję, że brudny wtryskiwacz]), ale nie gaśnie z zaledwie 1 (mniej niż 5) galonami paliwa w zbiorniku.

Nadal nie rozumiem, dlaczego tak dużo benzyny (10-12 uncji) wyszło, kiedy wdmuchałem powietrze w przewód powrotny - nie potrzeba było dużego przepływu powietrza, aby to zrobić. Wygląda na to, że otwór wlotowy znajduje się w dolnej części garnka wirowego, ale może zbiornik jest niżej (mała "studzienka" na zewnątrz garnka wirowego), a venturi zasysa paliwo ze studzienki. Po zobaczeniu schematu venturi i alternatywnego zdjęcia garnka wirowego (na stronie 1 tego wątku), zastanawiam się, czy jest otwór w dnie venturi (oznaczony jako 'ssanie' na schemacie).

Kilka wskazówek, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś:
1) Podczas wyciągania sitka itp. wymień plecione przewody paliwowe 14 mm (nie byłem przygotowany, a przewód 14 mm może być trudno znaleźć lokalnie - najtańszy widziałem tutaj, ale nie wiem jaka jakość Koszyk ). Źle jest stwierdzić, że krótki wąż przecieka o 3 rano (wkrótce pęknięcie zatkało się cząsteczkami rdzy [dzisiaj jest wyschnięta pozostałość rdzy na zewnątrz węża]).

2) Zacznij od czyszczenia przewodów przy zbiorniku (zacząłem z przodu i prawdopodobnie zdeponowałem gumę przez długi przewód od zbiornika do silnika).

Zrobiłbym to szybkie sprawdzenie przed próbą wciągnięcia środka do czyszczenia gaźnika przez przewód powrotny:
Zdejmij krótki gumowy wąż z przewodu powrotnego w pobliżu zbiornika (wchodzi z przodu po lewej stronie/stronie kierowcy zbiornika) - następnie podłącz kawałek gumowego węża paliwowego do przewodu z silnika i (zabezpiecz go) do pojemnika - włącz przekaźnik pompy paliwa (lub włącz/wyłącz kluczyk kilka razy, aby uzyskać 2-sekundowe przepływy), a paliwo powinno dostać się do pojemnika [to sprawdza wszystko od zbiornika do silnika i z powrotem do zbiornika] - możesz sprawdzić natężenie przepływu w tym momencie, jeśli zmostkujesz piny gniazda przekaźnika.

Następnie podłącz gumowy wąż paliwowy do przewodu powrotnego wchodzącego do zbiornika - powinieneś być w stanie wdmuchać/sprężyć w nim powietrze... jeśli nie, jest zatkany (następnie spróbuj wepchnąć w niego drut - użyłem ~2 mm miękkiego drutu stalowego z zgniecionym 'hakiem' na końcu, aby zmniejszyć ryzyko zaczepienia). Ten wątek zawiera szczegóły od początku zatoru i ma kilka dobrych informacji od autorów Wyciek z rozdzielacza paliwa spowodowany zatkanym przewodem powrotnym 1983 380sl - PeachParts Mercedes ShopForum

3) Możesz chcieć zrobić "koryto", aby złapać/skierować gaz/rozpuszczalnik podczas opróżniania zbiornika z wyjętym sitkiem - spływał i kapał wszędzie - duża patelnia złapała wszystko, ale lepki gaz robi bałagan.

Zdjęcia pokazują, co było w zbiorniku. Pierwsze jest z ostatniego czyszczenia (to była czysta ocynkowana patelnia), a drugie to to, co wlewałem do dużego kubka po kawie (minus kilka liści) - to 1/8-1/4" szlamu.
Potrafię sobie wyobrazić, co jeszcze jest w zbiorniku. Prawdopodobnie będzie wymagał dobrego spryskania rozpuszczalnikiem. Najlepsze, co mogłoby być, jest jak ocynkowana patelnia po wylaniu gazu/rozpuszczalnika/osadów, co wcale nie jest czyste, dopóki go nie wytrę.
 

Attachments

#25 ·
Ojej, patrząc na pierwsze zdjęcie - tak wygląda dno mojego zbiornika, gdy patrzy się na nie przez otwór czujnika ilości paliwa u góry zbiornika. Widzę również częściowy widok kubka wirowego i sitka.

Tak, chciałem zatkać przewód 14 mm od zbiornika, aby zapobiec dostaniu się środka do czyszczenia gaźnika do pompy. Wymieniłem już ten przewód na nowy od dealera. Był dłuższy niż potrzeba, więc kiedy go przyciąłem, pozostały kawałek stworzył idealny mostek do połączenia 90-stopniowego z pompą.

To, co chcę dzisiaj zrobić, to zdobyć kilka puszek ze sprayem do czyszczenia gaźnika i podłączyć je do kawałka przezroczystego plastikowego przewodu próżniowego, który spróbuję wepchnąć bezpośrednio do kubka wirowego przez otwór czujnika poziomu paliwa. Najpierw wysysam paliwo i spróbuję zaledwie dwoma puszkami środka czyszczącego. Jeśli to nie zadziała, spróbuję puszki środka do czyszczenia gaźnika o pojemności 2,89 kwarty (30 dolarów w lokalnym NAPA).
 
#27 · (Edited)
Podczas ponownej instalacji przewodów uszkodziłem mały króciec 5 mm, który wychodzi z amortyzatora i łączy się z akumulatorem. Skończyło się na tym, że zespawałem go JBWeldingiem, aż znajdę zamiennik. Te suki nie są tanie. AutohouseAZ sprzedaje je za 152 $. Więc mogę po prostu poszukać używanego na Ebayu.
 
#28 ·
Czuję Twój ból (i znowu będę go czuł). Wyciągałem już wcześniej zbiornik i kazałem go wyczyścić, tylko po to, by po ponownym montażu odkryć, że przewód powrotny był zatkany. Zamiast walczyć z próbą udrożnienia go w samochodzie, wyjmę zbiornik i wyczyszczę go na stole warsztatowym. Daje mi to również możliwość wymiany pompy paliwa bez wylewania galona lub dwóch starej benzyny na ramię.
Miłe chwile!
 
#30 ·
Przykro mi słyszeć o uszkodzonym króćcu akumulatora. Możliwe, że został osłabiony przez rdzę.

Jestem zaskoczony ilością rdzy, o której czytam w zbiornikach. Słyszałem, że zbiorniki należy utrzymywać pełne, ponieważ wilgoć nie skrapla się wewnątrz zbiornika (ale wtedy istnieje szansa na gumę, jeśli paliwo się zestarzeje). Jeśli przewody zasilające/powrotne zbiornika zardzewiały na tyle, że przeciekają, to dużo utleniania - coś to spowodowało i być może zrobiło to samo z blachą wewnątrz zbiornika.

Podejrzewałbym Twój filtr tak samo jak wlot do wirówki. Filtry zatykają się od dołu do góry. Czy możesz go wyciągnąć, aby go sprawdzić? Nawet jeśli zostanie wymieniony (z przewodem paliwowym 14 mm), rdza może szybko się na nim nagromadzić, powodując powolne opróżnianie zbiornika, gdy poziom paliwa jest niski. Ale nawet po wyjęciu mojego filtra, tylko kilka uncji spłynęło, gdy wlałem 32 uncje środka czyszczącego do suchego zbiornika - kiedy wdmuchałem powietrze do przewodu powrotnego, znacznie więcej wydostało się z działania Venturiego (dostałem też DUŻO rdzy). Masz tę przewagę, że możesz zajrzeć do zbiornika (czy środek czyszczący gromadzi się w "studzience" w pobliżu wlotu wirówki?).

Sucha rdza przemieszcza się łatwo (w przeciwieństwie do gumy), jak widzę w wysuszonych miskach spustowych. Pozwól zbiornikowi wyschnąć, a ponieważ masz dostęp przez otwór jednostki wysyłającej, czy możesz podłączyć rurkę do odkurzacza (jak przewód powietrzny 1/4", może z drutem/wieszakiem/małym prętem kołkowym przymocowanym do kierowania nim) i wyciągnąć rdzę? Duże płatki mogą zatkać rurę próżniową, ale po prostu wyciągaj je i czyść koniec rury (lub zacznij od większej średnicy lub stuknij zatkanym końcem w zbiorniku, aby rozbić płatki). UWAGA - może chcesz upewnić się, że w zbiorniku nie ma oparów - nie jestem pewien, czy niektóre silniki odkurzaczy iskrzą.

Płatki mogą gromadzić się przy wlocie wirówki, ale prawdopodobnie łatwo się rozpadną (gdy są suche). Wdmuchiwanie powietrza do przewodu powrotnego powie Ci, czy Venturi jest zatkane. Nie mogłem zajrzeć do wnętrza mojego zbiornika, ale jeśli włożysz drut (przewód elektryczny z litej miedzi 14 AWG powinien zadziałać), jestem ciekaw, czy przejdzie przez otwór w Venturim (zależy to od wielkości otworu Venturiego), a następnie przez otwór wlotowy do zbiornika wirowego (zależy to od wyrównania Venturiego i wlotu SP) - po poluzowaniu rdzy, powietrze pod wysokim ciśnieniem (po zdjęciu korka wlewu paliwa) powinno wydmuchać cząsteczki rdzy.

Właśnie pomyślałem... jeśli mógłbyś napełnić przewód rozpuszczalnikiem (jak 6 stóp gumowego węża, zaciśniętego na NIEDROŻNYM przewodzie powrotnym wchodzącym do zbiornika), być może przez syfonowanie, gdy w zbiorniku znajduje się gaz/rozpuszczalnik (lubię rozcieńczalnik do farb, ponieważ jest mniej łatwopalny), a następnie uderzyć w niego ciśnieniem 80-100 psi, miałbyś mini myjkę ciśnieniową strzelającą przez Venturi do wlotu SP (na początek ostrożnie z powietrzem).

Nawet po wyjęciu zbiorników nie ma łatwego sposobu, aby dostać się do tego wlotu wirówki, aby dobrze go wyczyścić (ktoś wspomniał o użyciu kabla podłączonego do wiertarki, jak świder). Nie jestem nawet pewien, jak łatwo byłoby to zrobić, gdybyś wyciął zbiornik, jak zrobił to ktoś inny.
 
#31 ·
Dokumentuję to na wypadek, gdyby komuś się przydało. Mam nadzieję, że sam tego nie potrzebuję!

W końcu znalazłem wyjaśnienie, jak skonfigurowany jest zawór Venturiego w linii powrotnej. Według leadguy, koniec linii powrotnej w wirówce po prostu wchodzi do otworu w bocznym wejściu do komory wirowej (coś w rodzaju pierścieniowego Venturiego, wspomnianego wcześniej). Prawdopodobnie następuje zmniejszenie średnicy, aby utworzyć strumień. Jeśli tak, to rozmiar tego byłby przydatny dla tych, którzy chcą przeciągnąć drut przez linię powrotną.

Nie powinno być tak trudno wsunąć drut do otworu wokół "dyszy" powrotnej od strony wirówki za pomocą dyszy poziomującej. Ale zbiornik najlepiej wyjąć, aby można było wypłukać luźny brud. W przeciwnym razie otwór prawdopodobnie znów się zatka.

http://www.benzworld.org/forums/3588096-post22.html

Jeśli powyższe jest błędne, popraw je.
 
#32 ·
Tak, te płatki to dokładnie to, co wyszło z mojej pompy, kiedy ją przepłukałem. Szkoda - zbiornik wygląda tak błyszcząco na zewnątrz)

Mam już nasadkę 46 mm i planuję usunąć sitko, ale teraz jestem skłonny usunąć cały zbiornik i przeciąć go w kształcie litery C. Żadna ilość środka do czyszczenia gaźników nie pozbędzie się tej rdzy.
 
#33 ·
Przepraszam, że nie skomentowałem tego wątku. Trochę o tym zapomniałem.

MBGraham: Nigdy tak naprawdę nie sprawdziłem, czy zwężka zasysa gaz z dna zbiornika (oprócz przewodu powrotnego). To, co zauważyłem w moim prostym ustawieniu, to to, że przepchnąłem wodę przez przewód powrotny i wytrysnęła z otworu sitka. Byłem z tego zadowolony i podekscytowany, ponieważ spędziłem wiele godzin majstrując i próbując to wyczyścić. I szczerze mówiąc, nie sądziłem, że robię jakieś postępy. Kiedy zobaczyłem, jak ciecz przechodzi, to było Eureka! Wysuszmy to, zagruntujmy/pomalujmy i zainstalujmy. Ale wyobrażam sobie, że różnica ciśnień zachęci gaz do napływu ze zbiornika paliwa; w przeciwnym razie samochód miałby problemy z kawitacją i jak dotąd ich nie mieliśmy.

Dragonflyer: Nie wiem, ile masz cierpliwości, ale kąpiel w occie dobrze usuwa rdzę. Zbiornik w naszym 450sl był brudny, zamieściłem kilka zdjęć rdzy, która wyszła. Kupiliśmy około 10 galonów octu i zostawiliśmy go na 4-5 dni, od czasu do czasu płucząc/obracając. Usunęło rdzę i było to dość niezwykłe. Jedyną rzeczą, która się stanie po tym, jest to, że prawie natychmiast pojawi się rdza nalotowa. Ponieważ planowaliśmy użyć wkładki do zbiornika paliwa, nie było to dla nas zbyt duży problem.

Jednak stwierdzę, że jeśli planujesz użyć wkładki epoksydowej, ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie otwory, do których może dostać się wkładka, są dobrze przedmuchane.

Ogólnie rzecz biorąc, doszliśmy prawie do wniosku, że musimy wydać dużo pieniędzy na nowy zbiornik paliwa i byliśmy całkiem zadowoleni z wyników łagodnej kąpieli kwasowej.
 
#34 ·
Dzięki hinero7, tak czy inaczej zbiornik musi wyjść. Pytałem i w okolicach LA (nie mylić z Luizjaną) jest wiele warsztatów, które odbudują zbiornik paliwa za kilkaset dolarów, co niektórzy uważają za zbyt dużo, ale dla mnie jest warte czasu, który bym na to poświęcił, nie wiedząc, co robię.
 
#35 ·
FWIW...Goniłem smoka układu paliwowego przez jakiś czas z moim długo przechowywanym '79. Zbiornik był zanurzony..czyszczony ciśnieniowo..rozpuszczalnik, itp...Za każdym razem filtr przy FD był zatkany...Znam powłoki, które są nakładane na wnętrze, ale mój niezależny...i kilku innych kumpli od hot rodów powiedziało, żeby po prostu wziąć CZYSTY zbiornik i mieć to z głowy...Kupiłem używany zbiornik...złożyłem wszystko z powrotem...i problem został rozwiązany...To było po tym, jak Larry z CIS przebudował FD i WUR, nowy filtr, filtr i pompę...Jeden z tych problemów, którymi nie warto się martwić za każdym razem, gdy wyciągasz samochód...
 
#36 · (Edited)
Ciekawe do przeczytania, ponieważ mój samochód stoi od końca zeszłego roku z tym, co przypuszczam, że jest zardzewiałym zbiornikiem paliwa. Usunąłem filtr paliwa, ponieważ brakowało mu paliwa i był czysty po stronie silnika... po drugiej stronie wyglądał jak kawa. Nie zawracałem sobie głowy sitkiem w zbiorniku. Samochód działał dobrze przez kilka minut, a następnie gasł i nie uruchamiał się ponownie przez jakiś czas, kiedy przypuszczam, że rdza blokująca filtr/przewód/sito osiadła.

Czy można założyć, że przyczyną jest rdza? Jeśli tak, byłbym bardziej skłonny znaleźć miejsce, które może odbudować zbiornik, niż próbować zrobić to samemu, a następnie powtórzyć to ponownie, gdy naprawa się nie powiedzie. Chciałbym, żeby można było po prostu kupić replikę i mieć to z głowy.
 
#37 ·
ozark1 - Jak sugeruje mój pseudonim, zajmuję się samolotami. Dużo. Jest taka rzecz produkowana przez PRC - uszczelniacz do zbiorników paliwa. Nazywamy to po prostu PRC. Służy do uszczelniania integralnych zbiorników paliwa w skrzydłach wszystkich samolotów lotnictwa ogólnego. Jest dobry na 30-50 lat lub dłużej. Jeśli zostanie odpowiednio przygotowany, stalowy zbiornik paliwa MB może być pokryty tym materiałem na tyle długo, że moje wnuki nauczą się jeździć samochodem. Przyglądam się temu teraz.