Mercedes-Benz Forum banner

Brandstoftankzeef, Binnenkant brandstoftank, Swirlpot, Retourleiding Venturi

56K views 92 replies 22 participants last post by  Ruindr  
#1 ·



Greg in Oz said:
Ik ben het ermee eens dat de brandstoftank waarschijnlijk gereinigd moet worden. Het symptoom van brandstofgebrek alleen als het brandstofpeil in de tank daalt tot ongeveer 25% is typerend voor een vuile tank in een MB.

De bovenstaande foto's laten zien hoe de MB-tank een wervelpot heeft rond de zeef waar de brandstof uit de tank wordt gehaald. De brandstofretourleiding komt via een venturi in de omtrek van de wervelpot. De venturi zorgt ervoor dat de retourstroom brandstof van de bodem van de tank in de wervelpot zuigt, waardoor de wervelpot vol en overloopt, zelfs als de tank bijna leeg is. In feite moet de auto bij correcte werking van dit systeem blijven rijden totdat de tank bijna volledig leeg is, waarbij alleen de brandstof in de wervelpot overblijft. Een volle wervelpot voorkomt dat er lucht in de zeef wordt gezogen.

Als de tank verontreinigd is met sediment, roest of iets dergelijks, raakt de venturi aan de basis van de wervelpot verstopt. Wanneer dit gebeurt, kan er alleen brandstof in de wervelpot komen via de opening aan de bovenkant. Dit werkt prima als de tank meer dan halfvol is. Bij lagere brandstofniveaus begint de wervelpot leeg te lopen, waardoor er lucht in de zeef wordt gezogen, waardoor de motor brandstofgebrek krijgt. Dit wordt erger naarmate het brandstofpeil daalt en naarmate de brandstof in de tank klotst met de beweging van de auto. Als uw auto last heeft van brandstofgebrek, stop dan en verwijder de tankdop. Schud de auto met draaiende motor. De motor zal waarschijnlijk aarzelen en u zou lucht in de zeef moeten kunnen horen worden gezogen (via een wervel veroorzaakt door de wervelende brandstof in de pot).

Dit probleem kan moeilijk te diagnosticeren zijn, omdat de zeef kan worden verwijderd en er meestal schoon uitziet. Het probleem is niet dat de zeef (of het brandstoffilter) verstopt is. Als dat zo was, zou het brandstofgebrek optreden ongeacht de hoeveelheid brandstof in de tank. De sleutel tot het diagnosticeren van de geblokkeerde venturi is het symptoom van het brandstofgebrek dat alleen optreedt wanneer de tank minder dan ongeveer 20 tot 30% vol is.

U vraagt zich misschien af hoe ik dit weet. Het was alleen door hetzelfde probleem te moeten diagnosticeren met mijn 500SLC nadat deze enkele jaren was opgeslagen (met verslechterende brandstof in de tank). Ik heb het probleem pas opgelost nadat ik de tank had verwijderd en de binnenkant grondig had gereinigd met een hogedrukreiniger (gevolgd door een spoeling met spiritus en vervolgens enkele dagen op een zonnige locatie te luchten om ervoor te zorgen dat deze volledig droog was).




Toegevoegd op 16-07-2012
 
#2 ·
Hah, ik vermoedde dat het probleem van die jongens hierop leek, maar ik had me nooit zoiets ingewikkelds voorgesteld. Aan de ene kant lijkt het een goed idee qua techniek - om de laatste druppel brandstof te krijgen, aan de andere kant, gezien de vuiligheid die je onder in een tank kunt verwachten, is het niet zo'n goed idee.

Ik heb altijd geleerd om nooit benzine te kopen bij een tankstation dat zonder brandstof komt te zitten - nooit, je krijgt de rotzooi van de bodem van hun tank. En ik heb geleerd om de auto te tanken als er nog maar 1/4 tank over is.
 
#4 ·
Geblokkeerde wervelbeker schoonmaken

Mijn SL heeft een paar jaar in Florida gestaan en nadat ik de brandstofpomp, het filter en de accumulator heb vervangen, ervaar ik nog steeds brandstoftekort bij 25% brandstofniveau. Als ik het goed begrijp, komt dit door een verstopping van de brandstofinlaat aan de onderkant van de wervelbeker. Is er een manier om die verstopping te openen zonder de tank te verwijderen? Zeg, via de brandstofzenderopening aan de bovenkant van de tank?
 
#5 ·
Mijn SL stond een paar jaar in Florida en na het vervangen van de brandstofpomp, het filter en de accumulator heb ik nog steeds brandstofgebrek bij een brandstofniveau van 25%. Als ik het goed begrijp, komt dit door verstopping van de brandstofinlaat aan de onderkant van de wervelbeker. Is er een manier om die verstopping te openen zonder de tank te verwijderen? Zeg, via de opening van de brandstofzender aan de bovenkant van de tank?
Ga onder de achterkant van de auto en volg de grote brandstofslang van het brandstofcluster naar de tank erboven.

Die brandstofleiding aan het uiteinde van de tank is waar de tankzeef zich bevindt. Misschien heb je geluk en kun je de slang MET de brandstofzeef losschroeven. Zo niet....de zeef komt eruit met een 46MM-dop, een kraaienpoot, een zegen van de paus.
 
#7 ·
Kwam dit Porsche-draadje tegen. Eigenaar sneed een opening in de bovenkant van de tank om bij de wervelpot te komen.

Het reinigen van een brandstoftank zonder de plastic wervelpot te beschadigen - Pelican Parts Technical BBS.

Uit die link blijkt dat hun wervelpot van plastic is en een deksel heeft. Zijn onze 107's hetzelfde?

Heeft iemand de venturi van dichtbij gezien en heeft hij een foto of kan hij het beschrijven? Ik kan op basis van foto's niet zien hoe de brandstof van de bodem van de tank wordt aangezogen.
 
#9 · (Edited)
.


Ummmm....post #1?
Zoals gezegd, kan ik op die foto's niet zien hoe de venturi is geconfigureerd.

In een typische venturipomp zou het aandrijfmedium (in dit geval brandstofretour) er recht doorheen gaan, terwijl het de secundaire vloeistof door een zijsproeier trekt. Dat zie ik niet op de foto's, maar misschien ligt het aan mij.

Image


Het zou ook kunnen dat de brandstofretour gewoon door een te groot gat in de wervelpot gaat en vloeistof door de annulus aanzuigt.

Of iets anders?

Ik vroeg me ook af of het plastic zoals bij Porsches is. Zou het type reinigingsvloeistoffen kunnen bepalen dat gebruikt moet worden.

Dit is een betere foto van venturi. Het lijkt erop dat de brandstof door een opening net boven de brandstofretourleiding kan komen? Venturi-sproeier ingebouwd in de gieting?

Image


Dit is een wervelpot van een andere auto, maar het is van het ringtype en extern. Straal van retourleiding zuigt brandstof uit de tank voordat deze de wervelpot binnenkomt

Image
 
#10 ·
We konden een stalen staaf van een laswinkel halen en deze zo manipuleren dat we hem door de opening van de brandstofzender in de opening konden krijgen. Omdat de onze vastzat met brandstoftankvoering/epoxy, gebruikten we een brander om het staal te verwarmen en het door de opening te duwen. Denk eraan, we hadden de tank van de auto gehaald terwijl we dit deden, en het duurde lang. Na een tijdje pakten we een slanghevelgereedschap en sloten het aan op de plek waar de brandstofretourleiding zit en pompten er water doorheen om te zien of er water via venturi zou binnendringen, en dat deed het. Of het genoeg toelaat of niet, weet ik niet zeker.

Maar je zult de tank hoogstwaarschijnlijk willen verwijderen om dit te doen. Ik kan me niet voorstellen dat je het doet terwijl hij nog in de kofferbak zit. Ook kan een verstopt filter je problemen veroorzaken. In beide scenario's zou ik denken dat de verstandigste zet is om de tank te verwijderen en te laten reinigen. Als er iets je filter of venturi heeft verstopt, dan zit er meer vuil/roest in de tank dat er alleen maar op wacht om erin te komen, IMO.
 
#11 ·
Na een tijdje namen we een slanghevelgereedschap en sloten het aan op de brandstofretourleiding en pompten er water doorheen om te zien of er water via de venturi binnenkwam, en dat deed het. Of het genoeg toelaat of niet, weet ik niet zeker.
Is het mogelijk om te bepalen of de venturi werkt - met andere woorden, zuigt hij brandstof van de bodem van de tank buiten de wervelpot. En zo niet, wat te doen? Dat is de reden dat ik vragen stelde over hoe de venturi precies is geconfigureerd. Heeft iemand een oude tank ;)

Als de auto draait, gaat er meer brandstof door de zeef dan er terugkeert naar de wervelpot. Als het tankpeil laag is, zou de venturi genoeg brandstof uit de tank moeten zuigen zodat de wervelpot bijna vol blijft. (Ik denk niet dat het moet, maar het zou beter zijn als het wel zo was)

Voor zover ik kan zien, heeft de wervelpot twee functies. Eén is als een schot om cavitatie in de aanzuigleiding van de pomp te voorkomen wanneer de niveaus laag zijn en brandstof in de tank zou kunnen klotsen. De tweede, ook bij lage niveaus, is om hete retourbrandstof te koelen door te mengen/contact te maken met koelere brandstof in de tank om te helpen bij warme starts.
 
#12 ·
IMO Als je onder een kwart tank komt en geen brandstoftekortproblemen begint te krijgen, werkt het. Omdat ik regelmatig ben doorgereden tot het reservelampje aangaat, ga ik ervan uit dat de mijne goed werkt.:thumbsup:
 
#13 ·
IMO Als je onder een kwart van de tank komt of zo en geen brandstoftekortproblemen begint te krijgen, werkt het. Omdat ik regelmatig heb gereden totdat het reservelampje aanging, ga ik ervan uit dat de mijne goed werkt.:thumbsup:
Je hebt gelijk. Ik had het over de situatie van hinero7, waarin hij de tank met water test, buiten de auto.
 
#19 · (Edited)
nobby, MBGraham, isthisdave, hinero7 en abiby - bedankt voor jullie bijdragen.

MBGraham heeft gelijk: ik was geĂŻnteresseerd in een manier om een mogelijke verstopping van de venturi-gevoede brandstofpoort aan de onderkant van de beker te verhelpen.

Ik hoor ook nobby's "vervang de zeef en kijk dan" - De zeef is een item dat ik nog niet heb vervangen. Maar ik geloof nog steeds dat als ik een betrouwbare toevoer van meer dan 25% brandstof krijg, het niet de zeef is.

Ik vraag me af of het mogelijk is om perslucht door de retourleiding te blazen om de verstopping eruit te blazen? En is het mogelijk dat de retourleiding verstopt raakt? De motor loopt geweldig. Zou hij hetzelfde lopen als de retourleiding verstopt zou zijn? Stel, ik verwijder de brandstofhoeveelheidszender en kijk in de tank terwijl de motor draait - zou ik de brandstofretourstroom kunnen zien?
 
#22 ·
vastzittende zeef verwijderen, gom reinigen met tank in de auto, wervelpot venturi vrijmaken
dragonflyer: "Ik vraag me af of het mogelijk is om perslucht door de retourleiding te blazen om de verstopping eruit te blazen? En is het mogelijk dat de retourleiding verstopt raakt? De motor loopt geweldig. Zou hij hetzelfde lopen als de retourleiding verstopt was?"

[dit werd lang..]
Verstopte retourleiding:
De auto loopt niet als de retourleiding verstopt is. De mijne was volledig verstopt en de brandstofdruk was veel te hoog (~100 psi met aftermarket pomp). Toen ik de retourleiding loskoppelde en in een koffiekan leidde, startte/liep de motor. Iemand zei dat het inbrengen van een stijve draad in de retourleiding bij de tank deze vrijmaakte, en dit werkte voor mij (VEEL troep op de draad) - toen gebruikte ik een vacuĂĽmopstelling om brandstof en gom door de leiding te trekken. Deze auto heeft een paar jaar stilgestaan en had veel gom in de tank (bevroor de brandstofpomp).

Gom reinigen met tank in de auto:
Een paar maanden geleden heb ik de benzine afgetapt, daarna drie blikken van 16 oz carburateurreiniger in de tank gegooid om de gom af te breken - er kwam niet veel uit. Ik sloot de brandstofleidingen aan, voegde ~1/2 gallon benzine toe en liet het een paar dagen in de hete zon staan (af en toe de auto rondschudden om de reiniger te laten klotsen). Ik trok de leiding van de pomp af en er begon brandstof uit te druppelen - tegen de tijd dat ik terugkwam, was de benzine verdampt en had een puinhoop van gedroogde gom in de opvangbak achtergelaten.

Vastzittende zeef verwijderen:
Vandaag trok ik de brandstofleiding van de zeef af - de vorige keer kwam de zeef met de slang mee - deze keer viel hij uit elkaar, dus boorde ik hem en gebruikte een #8 easy out [goedkope set op ebay] om de zeef te verwijderen. Ik heb geen 46 mm dop en had de zeef die niet in het midden zit toch niet kunnen verwijderen.

Tweede reiniging en venturi vrijmaken:
Ik gooide nog een blik carburateurreiniger in de tank met de zeef verwijderd en er kwam weinig uit. Ik voegde ~1/2 gallon benzine toe en het begon te druppelen (misschien een liter). Gooide er nog een blik carburateurreiniger in, koppelde de retourleiding bij de tank los, blies er perslucht in en ER KWAM VEEL benzine uit, samen met ongeveer een eetlepel roest - brandstof was donker met opgeloste gom. Voegde 16 oz benzine toe (gemeten met een leeg blik carburateurreiniger), blies het vervolgens in een schone pan - kreeg ongeveer 12 oz reinigingsbenzine maar had nog steeds roestdeeltjes. Herhaalde dit, kreeg ongeveer 12 oz schone brandstof met een beetje roest, sloot de brandstofleidingen aan en laat de filter zijn werk doen. Voegde ongeveer 1,5 gallon benzine toe (ver onder de bovenkant van de wervelpot).

Resultaat:
Ik activeerde de brandstofpomp (kortgesloten 7 en 8 op de relaisvoet), hij draaide een paar seconden droog, daarna klonk het "hit/miss" toen brandstof door de leidingen werd gepompt, maakte borrelgeluiden in de tank totdat de retourleiding vol was, daarna klonk het normaal nadat de druk was gestabiliseerd.

Ik denk niet dat alleen roest de retourleiding/venturi verstopt. Niets wat ik had, loste de gom op, behalve carburateurreiniger - misschien kwam er 2-3 oz gom uit de tank. Het zou goed zijn om de tank te spoelen met carburateurreiniger, of deze nu wel of niet in de auto zit, want ik denk niet dat water veel zou doen (afgezien van het verplaatsen van losgemaakte roestdeeltjes, maar het lijkt erop dat het weer zou roesten...). Uiteindelijk zal ik de auto in de garage zetten en de tank eruit halen - misschien iets maken om carburateurreiniger in de tank rond te pompen/te recirculeren.

De accu was leeg, dus kon de auto niet starten - hopelijk heb ik de brandstofinjectie niet beschadigd met kleverige benzine.
 
#24 ·
Graag gedaan. Er is veel te leren, zelfs met de basis van deze auto's. Ik zou het niet kunnen doen zonder deze forums.

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "met de tanks slang losgekoppeld en afgedopt" (de 14 mm slang van de tank naar de brandstofpomp? of ??? alleen om oplosmiddel in de tank te houden?).

Na het opladen van de batterij en het primen, startte de mijne gemakkelijk - precies waar ik hem een paar maanden geleden heb achtergelaten (klinkt alsof één cilinder een lichte misfire heeft [vermoedelijk een vuile injector]), maar gaat niet dood met slechts 1 (minder dan 5) gallon(s) benzine in de tank.

Ik ben nog steeds in de war waarom er zoveel benzine (10-12 oz) uitkwam toen ik lucht in de retourleiding blies - er was niet veel luchtstroom nodig om dit te doen. Het lijkt erop dat het inlaatgat zich in de bodem van de wervelpot bevindt, maar misschien is de tank lager (een kleine "put" buiten de wervelpot) en trekt de venturi brandstof uit de put. Na het zien van het venturi-diagram en de alternatieve wervelpotfoto (op pagina 1 van deze thread), vraag ik me af of er een opening is in de bodem van de venturi (aangeduid als 'zuiging' in het diagram).

Enkele tips als dit nog niet is gedaan:
1) Terwijl u de zeef, enz. naar beneden trekt, vervangt u de 14 mm gevlochten brandstofleidingen (ik was niet voorbereid en 14 mm leidingen zijn lokaal moeilijk te vinden - de goedkoopste die ik hier zag, maar ik ken de kwaliteit niet Winkelwagen ). Slecht om te ontdekken dat de korte slang om 3 uur 's nachts lekt (binnenkort verstopt de scheur met roestdeeltjes [vandaag is gedroogd roestresidu aan de buitenkant van de slang]).

2) Begin met het reinigen van de leidingen bij de tank (ik begon vooraan en trok/deponeerde waarschijnlijk gom door de lange leiding van de tank naar de motor).

Ik zou deze snelle controle uitvoeren voordat ik probeer carb cleaner door de retourleiding te trekken:
Verwijder de korte rubberen slang op de retourleiding bij de tank (komt binnen aan de linkerkant/bestuurderskant van de tank) - sluit vervolgens een stuk rubberen brandstofslang aan op de leiding van de motor en (beveilig het) in een container - activeer het brandstofpomprelais (of zet de sleutel een paar keer aan/uit om 2 seconden stromen te krijgen) en brandstof moet in de container gaan [dit controleert alles van tank naar motor en terug naar tank] - u kunt de stroomsnelheid op dit punt controleren als u de relais-sokkelpinnen overbrugt.

Sluit vervolgens de rubberen brandstofslang aan op de retourleiding die de tank ingaat - u zou er lucht in moeten kunnen blazen/comprimeren... zo niet, dan is deze verstopt (probeer dan een draad erin te duwen - ik gebruikte een ~2 mm zachte staaldraad met een geplette 'haak' aan het uiteinde om de kans op vastlopen te verminderen). Deze thread beschrijft details vanaf het begin van de verstopping en heeft wat goede info van posters Brandstofverdelerlekkage veroorzaakt door verstopte retourleiding 1983 380sl - PeachParts Mercedes ShopForum

3) U kunt een "trog" willen maken om gas/oplosmiddel op te vangen/te leiden bij het leegmaken van de tank met de zeef eruit - het liep en drupte overal - de grote pan ving alles op, maar kleverig gas maakt een puinhoop.

Foto's laten zien wat er in de tank zat. De eerste is van de laatste reiniging (dat was een schone gegalvaniseerde pan), en de tweede is wat ik in een grote koffiekan bleef gieten (minus een paar bladeren) - is 1/8-1/4" smurrie.
Ik kan me voorstellen wat er nog in de tank zit. Het zal waarschijnlijk een goede bespuiting met oplosmiddel nodig hebben. Het beste wat het zou kunnen zijn, is zoals de gegalvaniseerde pan na het uitgieten van het gas/oplosmiddel/afzettingen, wat helemaal niet schoon is totdat ik het afveeg.
 

Attachments

#25 ·
Oei, als ik naar de eerste foto kijk, dan ziet de bodem van mijn tank er zo uit als je hem bekijkt via het gat van de brandstofhoeveelheidszender aan de bovenkant van de tank. Ik kan ook een gedeeltelijk zicht krijgen op de wervelbeker en de zeef.

Ja, ik was van plan om de 14 mm-leiding van de tank af te sluiten om te voorkomen dat de carburateurreiniger bij de pomp komt. Ik heb die leiding al vervangen door een nieuwe van de dealer. Hij was langer dan nodig, dus toen ik hem afknipte, vormde het resterende stuk een perfecte brug voor een 90-graden aansluiting op de pomp.

Wat ik vandaag wil doen, is een paar spuitbussen carburateurreiniger halen en deze aansluiten op een stuk doorzichtige plastic vacuĂĽmleiding, die ik rechtstreeks in de wervelbeker probeer te duwen via het gat van de brandstofniveausensor. Ik zuig eerst de brandstof eruit en probeer het met slechts twee bussen reiniger. Als dat niet werkt, probeer ik de bus carburateurreiniger van 2,89 quart (30 dollar bij mijn plaatselijke NAPA).
 
#27 · (Edited)
Tijdens het opnieuw installeren van de leidingen heb ik de kleine 5 mm nippel beschadigd die uit de demper komt en op de accumulator wordt aangesloten. Uiteindelijk heb ik hem met JBWelding vastgezet totdat ik een vervanging vind. Die dingen zijn niet goedkoop. AutohouseAZ verkoopt ze voor $152. Dus ik kan gewoon een gebruikte op Ebay zoeken.
 
#28 ·
Ik voel je pijn (en zal het weer voelen). Ik heb de tank al eerder verwijderd en laten reinigen, om er na de montage achter te komen dat de retourleiding verstopt zat. In plaats van te vechten om het in de auto te proberen te ontstoppen, haal ik de tank eruit en maak ik hem op de werkbank schoon. Dit geeft me ook de gelegenheid om de brandstofpomp te vervangen zonder dat er een of twee gallon oude benzine over mijn arm loopt.
Goede tijden!
 
#30 ·
Het spijt me te horen over de kapotte accumulatornippel. Het zou kunnen zijn dat deze verzwakt is door roest.

Ik ben verbaasd over al de roest die ik over tanks lees. Ik heb gehoord dat je tanks vol moet houden omdat er geen vocht in de tank condenseert (maar dan kans op gom als de brandstof oud wordt). Als de aanvoer-/retourleidingen van de tank genoeg zijn geroest om te lekken, is dat veel oxidatie - iets heeft het veroorzaakt en misschien hetzelfde gedaan met het plaatwerk in de tank.

Ik zou je zeef net zo verdenken als de inlaat van de wervelpot. Zeven verstoppen van onderaf. Kun je hem eruit trekken om hem te controleren? Zelfs als hij vervangen is (met de 14 mm brandstofslang), kan er snel roest op komen, waardoor de tank langzaam leegloopt als het brandstofpeil laag is. Maar zelfs toen ik mijn zeef verwijderde, liepen er maar een paar gram af toen ik 32 oz reiniger in een droge tank goot - toen ik lucht in de retourleiding blies, kwam er veel meer uit door venturi-werking (ik kreeg ook VEEL roest). Je hebt het voordeel dat je in de tank kunt kijken (hoopt reiniger zich op in een "put" bij de inlaat van de wervelpot?).

Droge roest beweegt gemakkelijk (in tegenstelling tot gom), zoals ik zie in gedroogde opvangbakken. Laat de tank drogen, en aangezien je toegang hebt via de opening van de zender, kun je een buis aansluiten op een stofzuiger (zoals een 1/4" luchtslang, misschien met een draad/kledinghanger/kleine deuvelstang bevestigd om hem te richten) en roest eruit trekken? Grote vlokken kunnen de vacuĂĽmbuis verstoppen, maar blijf ze er gewoon uittrekken en het uiteinde van de buis schoonmaken (of begin met een grotere diameter, of tik op het verstopte uiteinde in de tank om vlokken te breken). OPMERKING - misschien wil je ervoor zorgen dat er geen dampen in de tank zitten - ik weet niet zeker of sommige stofzuigermotoren vonken.

Vlokken kunnen zich ophopen bij de inlaat van de wervelpot, maar ze zouden waarschijnlijk gemakkelijk breken (als ze droog zijn). Door lucht in de retourleiding te blazen, weet je of de venturi verstopt is. Ik kon niet in mijn tank kijken, maar als je een draad gebruikt (14 gauge massieve koperen elektrische draad zou moeten werken) ben ik benieuwd of hij door het gat in de venturi gaat (hangt af van de grootte van het venturi-gat), dan door het inlaatgat in de werveltank (hangt af van de uitlijning van venturi en SP-inlaat) - als je de roest eenmaal los hebt gemaakt, zou hogedruklucht (met de tankdop verwijderd) roestdeeltjes moeten wegblazen.

Even gedacht... als je een leiding zou kunnen vullen met oplosmiddel (zoals 6 ft rubberen slang, vastgeklemd aan de ONVERSTOPTE retourleiding die de tank ingaat), misschien door te sifoneren als er gas/oplosmiddel in de tank zit (ik gebruik graag thinner omdat het minder brandbaar is), en er dan 80-100 psi op zetten, zou je een mini-hogedrukreiniger hebben die door de venturi op de SP-inlaat schiet (doe het rustig aan met lucht voor de start).

Zelfs als de tanks verwijderd zijn, is er geen manier om gemakkelijk bij die wervelpotinlaat te komen om hem goed schoon te maken (iemand noemde het gebruik van een kabel die aan een boormachine is bevestigd, zoals een vijzel). Ik weet niet eens zeker hoe gemakkelijk het zou zijn als je de tank zou opensnijden zoals iemand deed.
 
#31 ·
Ik documenteer dit even voor het geval het nuttig is voor iemand. Ik hoop dat ik het zelf niet nodig heb!

Eindelijk een uitleg gevonden over hoe de retourleiding venturi is geconfigureerd. Volgens leadguy steekt het wervelpot-uiteinde van de retourleiding net in een opening in de zijingang van de wervelkamer (iets als een ringvormige venturi, eerder genoemd). Er is waarschijnlijk een diametervermindering om een straal te vormen. Zo ja, dan zou de grootte daarvan handig zijn voor degenen die een draad door de retourleiding willen voeren.

Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een draad in de opening rond de retour-"nozzle" vanaf de wervelpotzijde te voeren met behulp van de niveau-nozzle. Maar de tank kan waarschijnlijk het beste eruit worden gehaald, zodat los vuil kan worden uitgespoeld. Anders zal het gat waarschijnlijk gewoon weer verstopt raken.

http://www.benzworld.org/forums/3588096-post22.html

Als bovenstaande onjuist is, corrigeer het dan gerust.
 
#32 ·
Ja, die vlokken zijn precies wat er uit mijn pomp kwam toen ik hem doorspoelde. Jammer - de tank ziet er aan de buitenkant zo glanzend uit)

Ik heb al de 46 mm dop en ben van plan om de zeef te verwijderen, maar nu ben ik geneigd om de hele tank te verwijderen en in C-vorm te snijden. Geen hoeveelheid carburateurreiniger zal die roest verwijderen.
 
#33 ·
Sorry dat ik niet op dit draadje heb gereageerd. Ben het een beetje vergeten.

MBGraham: Ik heb nooit echt gecontroleerd of de venturi gas aanzuigt van de bodem van de tank (naast de retourleiding). Wat ik merkte met mijn eenvoudige opstelling was dat ik water door de retourleiding duwde en het uit het zeefgat gutste. Ik was daar blij mee en enthousiast omdat ik vele uren had besteed aan het knutselen en proberen het schoon te maken. En om eerlijk te zijn, ik dacht niet dat ik enige vooruitgang boekte. Toen ik vloeistof zag passeren, was het Eureka! Laten we het drogen, gronden/verven en installeren. Maar ik zou me voorstellen dat het drukverschil het gas zou aanmoedigen om uit de gastank zelf te stromen; anders zou de auto cavitatieproblemen hebben gehad en die hebben we tot nu toe niet gehad.

Dragonflyer: Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar een azijn bad verwijdert de roest vrij goed. De tank van onze 450sl was vies, ik heb wat foto's gepost van de roest die eruit kwam. We kochten ongeveer 10 gallon azijn en lieten het 4-5 dagen staan terwijl we het af en toe rondspoelden/omdraaiden. Het verwijderde de roest eruit en was behoorlijk opmerkelijk. Het enige dat daarna zal gebeuren, is dat het bijna onmiddellijk flashroest zal vertonen. Omdat we van plan waren een tankvoering te gebruiken, was dat voor ons geen al te grote deal.

Ik zal echter dit stellen, als je van plan bent een epoxy voering te gebruiken, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alle gaten waar de voering in kan komen goed worden uitgeblazen.

Over het algemeen kwamen we bijna tot de conclusie dat we gewoon veel geld moesten uitgeven aan een nieuwe gastank en waren we behoorlijk tevreden met de resultaten van het milde zuurbad.
 
#34 ·
Bedankt hinero7, hoe dan ook moet de tank eruit. Ik heb rondgevraagd en in LA (niet te verwarren met Louisiana) zijn er genoeg garages die de brandstoftank voor een paar honderd dollar zullen reviseren, wat sommigen te veel vinden, maar voor mij de tijd waard is die ik eraan zou hebben besteed, zonder te weten wat ik deed.
 
#35 ·
FWIW...Ik heb een tijdje de brandstofsysteemdraak achtervolgd met mijn lang opgeslagen '79. Had de tank ondergedompeld..druk gereinigd..oplosmiddel, etc...Elke keer zou de filter bij de FD verstopt raken...Ik ben bekend met de coatings die aan de binnenkant worden aangebracht, maar mijn indie..en een paar andere hot rod vrienden zeiden gewoon een SCHONE tank te halen en er klaar mee te zijn..Ik kocht een gebruikte tank.. alles weer in elkaar gezet...en het probleem was opgelost....Dit was nadat Larry bij CIS de FD en de WUR had gereviseerd, nieuwe zeef, filter en pomp...Een van die problemen waar je je niet elke keer zorgen over hoeft te maken als je de auto uitlaat...
 
#36 · (Edited)
Interessant om te lezen, aangezien mijn auto sinds eind vorig jaar stilstaat met wat ik vermoed een roestige brandstoftank. Ik heb het brandstoffilter verwijderd omdat het brandstoftekort had en het was schoon aan de motorkant... zag er aan de andere kant uit als koffie. Ik heb me niet gestoord aan de zeef in de tank. De auto reed een paar minuten prima, sloeg dan af en startte pas na een tijdje weer, toen ik vermoed dat de roest die een filter/leiding/zeef blokkeerde, bezonken was.

Is het veilig om aan te nemen dat roest de oorzaak is? Zo ja, dan zou ik meer geneigd zijn om een plek te vinden die de tank kan reviseren dan het zelf te proberen en het dan opnieuw te doen als de reparatie mislukt. Ik wou dat ik gewoon een replica kon kopen en er klaar mee was.
 
#37 ·
ozark1 - Zoals mijn bijnaam al doet vermoeden, heb ik met vliegtuigen te maken. Veel. Er is dit spul van PRC - de brandstoftankkit. We noemen het gewoon PRC. Het wordt gebruikt om de integrale vleugeltanks in alle algemene luchtvaartvliegtuigen af te dichten. Het is goed voor 30-50 jaar of langer. Mits goed voorbereid, kan de stalen MB-brandstoftank lang genoeg met dit spul worden gecoat zodat mijn kleinkinderen kunnen leren autorijden. Ik ben er nu naar aan het kijken.