Graag gedaan. Er is veel te leren, zelfs met de basis van deze auto's. Ik zou het niet kunnen doen zonder deze forums.
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "met de tanks slang losgekoppeld en afgedopt" (de 14 mm slang van de tank naar de brandstofpomp? of ??? alleen om oplosmiddel in de tank te houden?).
Na het opladen van de batterij en het primen, startte de mijne gemakkelijk - precies waar ik hem een paar maanden geleden heb achtergelaten (klinkt alsof één cilinder een lichte misfire heeft [vermoedelijk een vuile injector]), maar gaat niet dood met slechts 1 (minder dan 5) gallon(s) benzine in de tank.
Ik ben nog steeds in de war waarom er zoveel benzine (10-12 oz) uitkwam toen ik lucht in de retourleiding blies - er was niet veel luchtstroom nodig om dit te doen. Het lijkt erop dat het inlaatgat zich in de bodem van de wervelpot bevindt, maar misschien is de tank lager (een kleine "put" buiten de wervelpot) en trekt de venturi brandstof uit de put. Na het zien van het venturi-diagram en de alternatieve wervelpotfoto (op pagina 1 van deze thread), vraag ik me af of er een opening is in de bodem van de venturi (aangeduid als 'zuiging' in het diagram).
Enkele tips als dit nog niet is gedaan:
1) Terwijl u de zeef, enz. naar beneden trekt, vervangt u de 14 mm gevlochten brandstofleidingen (ik was niet voorbereid en 14 mm leidingen zijn lokaal moeilijk te vinden - de goedkoopste die ik hier zag, maar ik ken de kwaliteit niet
Winkelwagen ). Slecht om te ontdekken dat de korte slang om 3 uur 's nachts lekt (binnenkort verstopt de scheur met roestdeeltjes [vandaag is gedroogd roestresidu aan de buitenkant van de slang]).
2) Begin met het reinigen van de leidingen bij de tank (ik begon vooraan en trok/deponeerde waarschijnlijk gom door de lange leiding van de tank naar de motor).
Ik zou deze snelle controle uitvoeren voordat ik probeer carb cleaner door de retourleiding te trekken:
Verwijder de korte rubberen slang op de retourleiding bij de tank (komt binnen aan de linkerkant/bestuurderskant van de tank) - sluit vervolgens een stuk rubberen brandstofslang aan op de leiding van de motor en (beveilig het) in een container - activeer het brandstofpomprelais (of zet de sleutel een paar keer aan/uit om 2 seconden stromen te krijgen) en brandstof moet in de container gaan [dit controleert alles van tank naar motor en terug naar tank] - u kunt de stroomsnelheid op dit punt controleren als u de relais-sokkelpinnen overbrugt.
Sluit vervolgens de rubberen brandstofslang aan op de retourleiding die de tank ingaat - u zou er lucht in moeten kunnen blazen/comprimeren... zo niet, dan is deze verstopt (probeer dan een draad erin te duwen - ik gebruikte een ~2 mm zachte staaldraad met een geplette 'haak' aan het uiteinde om de kans op vastlopen te verminderen). Deze thread beschrijft details vanaf het begin van de verstopping en heeft wat goede info van posters
Brandstofverdelerlekkage veroorzaakt door verstopte retourleiding 1983 380sl - PeachParts Mercedes ShopForum
3) U kunt een "trog" willen maken om gas/oplosmiddel op te vangen/te leiden bij het leegmaken van de tank met de zeef eruit - het liep en drupte overal - de grote pan ving alles op, maar kleverig gas maakt een puinhoop.
Foto's laten zien wat er in de tank zat. De eerste is van de laatste reiniging (dat was een schone gegalvaniseerde pan), en de tweede is wat ik in een grote koffiekan bleef gieten (minus een paar bladeren) - is 1/8-1/4" smurrie.
Ik kan me voorstellen wat er nog in de tank zit. Het zal waarschijnlijk een goede bespuiting met oplosmiddel nodig hebben. Het beste wat het zou kunnen zijn, is zoals de gegalvaniseerde pan na het uitgieten van het gas/oplosmiddel/afzettingen, wat helemaal niet schoon is totdat ik het afveeg.