Jestem obserwatorem. Pierwszy post.
Ze względu na kilka wątków na tym forum udało mi się przejść przez kilka problemów w moim 1995 C250 Diesel (bez turbosprężarki), z silnikiem 605 (295000 km, jeśli jesteś zainteresowany).
Po tych sukcesach postanowiłem opisać moją naprawę i zamieścić kilka zdjęć, ponieważ ułatwiłoby mi to naprawę, gdybym mógł zobaczyć część i zrozumieć, jak ją rozebrać.
Doszło do poważnego wycieku na przezroczystych przewodach paliwowych biegnących od filtra - pompy - zaworu odcinającego (czarny pojemnik z boku pompy wtryskowej) - filtra - wtryskiwaczy. Wyglądało na to, że olej napędowy wypływał z dolnej części zaworu odcinającego. Samochód miał również bardzo duże problemy z uruchomieniem rano, a potem było w porządku przez resztę dnia. Dopóki nie zaparkował na 8-12 godzin, trudno było go ponownie uruchomić.
Po przeszukaniu forów i przeczytaniu mnóstwa postów, dostałem wszystkie uszczelki od dealera Merc (8X część # MA601 997 03 45) i zdjąłem wszystkie rury, ale nie usunąłem zaworu odcinającego, ponieważ nie byłem świadomy uszczelki za zaworem. Również złamałem jedną przezroczystą rurę w tym procesie, ale dostałem nową od mojego dealera Merc za ZAR180 (25 USD).
Wymiana uszczelek nie pomogła. W rzeczywistości, kiedy spojrzałem na stare uszczelki, pomyślałem sobie, że te uszczelki są w całkiem dobrym stanie. Na szczęście ktoś, kto był właścicielem samochodu przede mną, zainstalował pompę zalewającą (prawdopodobnie osoba, która wcześniej wymieniła te uszczelki, mam ten samochód dopiero od 1 roku). Więc kiedy zalewałem przewód paliwowy, tryskał znowu spod zaworu odcinającego jak szalony.
Rozebrałem to wszystko ponownie i tym razem usunąłem również zawór odcinający z boku pompy wtryskowej i wymieniłem uszczelkę za pompą. (uszczelka część # MA021 997 75 48)
Po ponownym złożeniu wszystkiego i zalaniu, olej napędowy tryskał z boku zaworu odcinającego tak, jakbym nie dał mu żadnej miłości. Nagle zdałem sobie sprawę, że nie przyjrzałem się zaworowi zbyt uważnie wcześniej i po prostu założyłem, że wyciek był na jednym ze złączy rur itp. Ale teraz pomyślałem, że muszę kupić nowy zawór odcinający. Ze względu na większość postów w sieci dotyczących tego problemu, mówiących o wymianie zaworu odcinającego, poszedłem do mojego dealera Merc z pomysłem, że po prostu kupię nowy zawór i go wymienię. Dopóki nie usłyszałem ceny... ZAR2600 (około 400 USD!).
Postanowiłem więc jeszcze raz przyjrzeć się mojemu staremu zaworowi odcinającemu. Teraz zauważyłem, że można usunąć dwie nasadki na końcach zaworu, wybijając dwa kołki po każdej stronie. To ujawniło dwa bardzo kruche i kwadratowe o-ringi. Poszedłem do mojego lokalnego sklepu z o-ringami (Bearing Man), ponieważ Merc powiedział mi, że sprzedają zawór odcinający tylko jako całość i nie mają żadnych części wewnętrznych. Facet z Bearing Man powiedział, że te kwadratowe pierścienie musiały mieć okrągły kształt około 1994 roku i sprzedał mi 2 o-ringi (2-214 Viton o-ring, 3,5 mm X 25 mm) za ZAR20 (3 USD). Okazały się za grube, ale udało mi się je zainstalować (sklep był zamknięty w sobotnie popołudnia), z dużym wysiłkiem, smarem, smarem do łokci. Myślę, że o-ring o grubości 2,5 mm lub 3 mm powinien działać znacznie lepiej.
Po ponownym zamontowaniu zaworu odcinającego i uruchomieniu silnika przez czas, który wydawał się wynosić 2 minuty (30 sekund przerwy po każdych 30 sekundach), uruchomił się i nie upuścił ani jednej kropli oleju napędowego z tego obszaru. (10 km jazda testowa)
Miejmy nadzieję, że tak pozostanie i że jutro rano będę miał samochód, który łatwo się uruchamia!
Jeśli znowu zacznie przeciekać, najpierw wymienię te dwa 25 mm o-ringi na zaworze odcinającym na te o grubości 2,5 mm, zanim spojrzę na cokolwiek innego.
Nauczyłem się również kilku rzeczy, takich jak to, jak ogromną różnicę robi praca przy tej brudnej robocie w rękawicach lateksowych. Nigdy wcześniej nie używałem, ale do tej pracy zdecydowanie warto!
Myślę również, że silnik OM606 w E300 Diesel (nie dostaliśmy tego samochodu tutaj w Afryce Południowej) ma dokładnie tę samą część i problem.
Poniżej znajduje się kilka zdjęć omawianych części dla każdego, kto cierpi na ten sam problem:
Widok z boku, z wybitymi wałami, zdjętymi nasadkami i usuniętymi (płaskimi, kruchymi) o-ringami:
Widok z boku z bliska, gdzie można zobaczyć numery:
Widok z prawej strony (strona silnika):
Widok z przodu (samochodu):
Widok z tyłu (samochodu):
Stare (górne, kwadratowe) i nowe (viton) o-ringi:
Jedna z przezroczystych przewodów paliwowych (jako odniesienie do tego, jak wyglądają i działają zaciski i uszczelki):
Ze względu na kilka wątków na tym forum udało mi się przejść przez kilka problemów w moim 1995 C250 Diesel (bez turbosprężarki), z silnikiem 605 (295000 km, jeśli jesteś zainteresowany).
Po tych sukcesach postanowiłem opisać moją naprawę i zamieścić kilka zdjęć, ponieważ ułatwiłoby mi to naprawę, gdybym mógł zobaczyć część i zrozumieć, jak ją rozebrać.
Doszło do poważnego wycieku na przezroczystych przewodach paliwowych biegnących od filtra - pompy - zaworu odcinającego (czarny pojemnik z boku pompy wtryskowej) - filtra - wtryskiwaczy. Wyglądało na to, że olej napędowy wypływał z dolnej części zaworu odcinającego. Samochód miał również bardzo duże problemy z uruchomieniem rano, a potem było w porządku przez resztę dnia. Dopóki nie zaparkował na 8-12 godzin, trudno było go ponownie uruchomić.
Po przeszukaniu forów i przeczytaniu mnóstwa postów, dostałem wszystkie uszczelki od dealera Merc (8X część # MA601 997 03 45) i zdjąłem wszystkie rury, ale nie usunąłem zaworu odcinającego, ponieważ nie byłem świadomy uszczelki za zaworem. Również złamałem jedną przezroczystą rurę w tym procesie, ale dostałem nową od mojego dealera Merc za ZAR180 (25 USD).
Wymiana uszczelek nie pomogła. W rzeczywistości, kiedy spojrzałem na stare uszczelki, pomyślałem sobie, że te uszczelki są w całkiem dobrym stanie. Na szczęście ktoś, kto był właścicielem samochodu przede mną, zainstalował pompę zalewającą (prawdopodobnie osoba, która wcześniej wymieniła te uszczelki, mam ten samochód dopiero od 1 roku). Więc kiedy zalewałem przewód paliwowy, tryskał znowu spod zaworu odcinającego jak szalony.
Rozebrałem to wszystko ponownie i tym razem usunąłem również zawór odcinający z boku pompy wtryskowej i wymieniłem uszczelkę za pompą. (uszczelka część # MA021 997 75 48)
Po ponownym złożeniu wszystkiego i zalaniu, olej napędowy tryskał z boku zaworu odcinającego tak, jakbym nie dał mu żadnej miłości. Nagle zdałem sobie sprawę, że nie przyjrzałem się zaworowi zbyt uważnie wcześniej i po prostu założyłem, że wyciek był na jednym ze złączy rur itp. Ale teraz pomyślałem, że muszę kupić nowy zawór odcinający. Ze względu na większość postów w sieci dotyczących tego problemu, mówiących o wymianie zaworu odcinającego, poszedłem do mojego dealera Merc z pomysłem, że po prostu kupię nowy zawór i go wymienię. Dopóki nie usłyszałem ceny... ZAR2600 (około 400 USD!).
Postanowiłem więc jeszcze raz przyjrzeć się mojemu staremu zaworowi odcinającemu. Teraz zauważyłem, że można usunąć dwie nasadki na końcach zaworu, wybijając dwa kołki po każdej stronie. To ujawniło dwa bardzo kruche i kwadratowe o-ringi. Poszedłem do mojego lokalnego sklepu z o-ringami (Bearing Man), ponieważ Merc powiedział mi, że sprzedają zawór odcinający tylko jako całość i nie mają żadnych części wewnętrznych. Facet z Bearing Man powiedział, że te kwadratowe pierścienie musiały mieć okrągły kształt około 1994 roku i sprzedał mi 2 o-ringi (2-214 Viton o-ring, 3,5 mm X 25 mm) za ZAR20 (3 USD). Okazały się za grube, ale udało mi się je zainstalować (sklep był zamknięty w sobotnie popołudnia), z dużym wysiłkiem, smarem, smarem do łokci. Myślę, że o-ring o grubości 2,5 mm lub 3 mm powinien działać znacznie lepiej.
Po ponownym zamontowaniu zaworu odcinającego i uruchomieniu silnika przez czas, który wydawał się wynosić 2 minuty (30 sekund przerwy po każdych 30 sekundach), uruchomił się i nie upuścił ani jednej kropli oleju napędowego z tego obszaru. (10 km jazda testowa)
Miejmy nadzieję, że tak pozostanie i że jutro rano będę miał samochód, który łatwo się uruchamia!
Jeśli znowu zacznie przeciekać, najpierw wymienię te dwa 25 mm o-ringi na zaworze odcinającym na te o grubości 2,5 mm, zanim spojrzę na cokolwiek innego.
Nauczyłem się również kilku rzeczy, takich jak to, jak ogromną różnicę robi praca przy tej brudnej robocie w rękawicach lateksowych. Nigdy wcześniej nie używałem, ale do tej pracy zdecydowanie warto!
Myślę również, że silnik OM606 w E300 Diesel (nie dostaliśmy tego samochodu tutaj w Afryce Południowej) ma dokładnie tę samą część i problem.
Poniżej znajduje się kilka zdjęć omawianych części dla każdego, kto cierpi na ten sam problem:
Widok z boku, z wybitymi wałami, zdjętymi nasadkami i usuniętymi (płaskimi, kruchymi) o-ringami:
Widok z boku z bliska, gdzie można zobaczyć numery:
Widok z prawej strony (strona silnika):
Widok z przodu (samochodu):
Widok z tyłu (samochodu):
Stare (górne, kwadratowe) i nowe (viton) o-ringi:
Jedna z przezroczystych przewodów paliwowych (jako odniesienie do tego, jak wyglądają i działają zaciski i uszczelki):