Mercedes-Benz Forum banner

Naprawa wycieku zaworu odcinającego C250 Diesel

1 reading
106K views 55 replies 26 participants last post by  PlaneCrazy  
#1 ·
Jestem obserwatorem. Pierwszy post.

Ze względu na kilka wątków na tym forum udało mi się przejść przez kilka problemów w moim 1995 C250 Diesel (bez turbosprężarki), z silnikiem 605 (295000 km, jeśli jesteś zainteresowany).

Po tych sukcesach postanowiłem opisać moją naprawę i zamieścić kilka zdjęć, ponieważ ułatwiłoby mi to naprawę, gdybym mógł zobaczyć część i zrozumieć, jak ją rozebrać.

Doszło do poważnego wycieku na przezroczystych przewodach paliwowych biegnących od filtra - pompy - zaworu odcinającego (czarny pojemnik z boku pompy wtryskowej) - filtra - wtryskiwaczy. Wyglądało na to, że olej napędowy wypływał z dolnej części zaworu odcinającego. Samochód miał również bardzo duże problemy z uruchomieniem rano, a potem było w porządku przez resztę dnia. Dopóki nie zaparkował na 8-12 godzin, trudno było go ponownie uruchomić.

Po przeszukaniu forów i przeczytaniu mnóstwa postów, dostałem wszystkie uszczelki od dealera Merc (8X część # MA601 997 03 45) i zdjąłem wszystkie rury, ale nie usunąłem zaworu odcinającego, ponieważ nie byłem świadomy uszczelki za zaworem. Również złamałem jedną przezroczystą rurę w tym procesie, ale dostałem nową od mojego dealera Merc za ZAR180 (25 USD).

Wymiana uszczelek nie pomogła. W rzeczywistości, kiedy spojrzałem na stare uszczelki, pomyślałem sobie, że te uszczelki są w całkiem dobrym stanie. Na szczęście ktoś, kto był właścicielem samochodu przede mną, zainstalował pompę zalewającą (prawdopodobnie osoba, która wcześniej wymieniła te uszczelki, mam ten samochód dopiero od 1 roku). Więc kiedy zalewałem przewód paliwowy, tryskał znowu spod zaworu odcinającego jak szalony.

Rozebrałem to wszystko ponownie i tym razem usunąłem również zawór odcinający z boku pompy wtryskowej i wymieniłem uszczelkę za pompą. (uszczelka część # MA021 997 75 48)

Po ponownym złożeniu wszystkiego i zalaniu, olej napędowy tryskał z boku zaworu odcinającego tak, jakbym nie dał mu żadnej miłości. Nagle zdałem sobie sprawę, że nie przyjrzałem się zaworowi zbyt uważnie wcześniej i po prostu założyłem, że wyciek był na jednym ze złączy rur itp. Ale teraz pomyślałem, że muszę kupić nowy zawór odcinający. Ze względu na większość postów w sieci dotyczących tego problemu, mówiących o wymianie zaworu odcinającego, poszedłem do mojego dealera Merc z pomysłem, że po prostu kupię nowy zawór i go wymienię. Dopóki nie usłyszałem ceny... ZAR2600 (około 400 USD!).

Postanowiłem więc jeszcze raz przyjrzeć się mojemu staremu zaworowi odcinającemu. Teraz zauważyłem, że można usunąć dwie nasadki na końcach zaworu, wybijając dwa kołki po każdej stronie. To ujawniło dwa bardzo kruche i kwadratowe o-ringi. Poszedłem do mojego lokalnego sklepu z o-ringami (Bearing Man), ponieważ Merc powiedział mi, że sprzedają zawór odcinający tylko jako całość i nie mają żadnych części wewnętrznych. Facet z Bearing Man powiedział, że te kwadratowe pierścienie musiały mieć okrągły kształt około 1994 roku i sprzedał mi 2 o-ringi (2-214 Viton o-ring, 3,5 mm X 25 mm) za ZAR20 (3 USD). Okazały się za grube, ale udało mi się je zainstalować (sklep był zamknięty w sobotnie popołudnia), z dużym wysiłkiem, smarem, smarem do łokci. Myślę, że o-ring o grubości 2,5 mm lub 3 mm powinien działać znacznie lepiej.

Po ponownym zamontowaniu zaworu odcinającego i uruchomieniu silnika przez czas, który wydawał się wynosić 2 minuty (30 sekund przerwy po każdych 30 sekundach), uruchomił się i nie upuścił ani jednej kropli oleju napędowego z tego obszaru. (10 km jazda testowa)

Miejmy nadzieję, że tak pozostanie i że jutro rano będę miał samochód, który łatwo się uruchamia!

Jeśli znowu zacznie przeciekać, najpierw wymienię te dwa 25 mm o-ringi na zaworze odcinającym na te o grubości 2,5 mm, zanim spojrzę na cokolwiek innego.

Nauczyłem się również kilku rzeczy, takich jak to, jak ogromną różnicę robi praca przy tej brudnej robocie w rękawicach lateksowych. Nigdy wcześniej nie używałem, ale do tej pracy zdecydowanie warto!

Myślę również, że silnik OM606 w E300 Diesel (nie dostaliśmy tego samochodu tutaj w Afryce Południowej) ma dokładnie tę samą część i problem.

Poniżej znajduje się kilka zdjęć omawianych części dla każdego, kto cierpi na ten sam problem:

Widok z boku, z wybitymi wałami, zdjętymi nasadkami i usuniętymi (płaskimi, kruchymi) o-ringami:
Image


Widok z boku z bliska, gdzie można zobaczyć numery:
Image


Widok z prawej strony (strona silnika):
Image


Widok z przodu (samochodu):
Image


Widok z tyłu (samochodu):
Image


Stare (górne, kwadratowe) i nowe (viton) o-ringi:
Image


Jedna z przezroczystych przewodów paliwowych (jako odniesienie do tego, jak wyglądają i działają zaciski i uszczelki):
Image
 

Attachments

#4 ·
Dalsze informacje dotyczące wymiany uszczelnień zaworu odcinającego

Okazało się, że problem nadal nie został rozwiązany, ponieważ zbyt grube uszczelki typu o-ring, które zamontowałem, zaczęły ponownie przeciekać po około 6 tygodniach. Otworzyłem wszystko ponownie i zobaczyłem, że moja siłowa instalacja uszczelek o-ring 3,5 mm dość mocno je uszkodziła, ścinając krawędzie uszczelek o-ring prawie dookoła. Miałem również naprawdę dobry czas, próbując ponownie wyjąć cholerne nakrętki z uszczelkami o-ring o zbyt dużych rozmiarach!

Bearing Man dostarczył mi więc uszczelki o-ring 2,5 mm (wtedy nie miałem 3 mm), które wypróbowałem, ale były za małe. Przeciekało jak szalone, kiedy je zalałem i nawet nie próbowałem uruchamiać.

Wróciłem do Bearing Man po raz trzeci i znaleźli uszczelki o-ring o grubości 3,0 mm, ale wykonane z innego materiału (używanego w systemach opartych na płynie hamulcowym?). Pasowały idealnie i po ich zamontowaniu i ponownym złożeniu wszystkiego samochód ponownie uruchomił się po około 2 minutach kręcenia. Potem, przez około 3 dni z rzędu, samochód uruchamiał się łatwo.

Ale dziś rano uruchomił się, a następnie zgasł, a potem ponowne uruchomienie zajęło sporo czasu (może 45 sekund? - szybciej niż w przypadku wycieków). Nie sprawdziłem dokładnie pod kątem wycieków, ale w przewodzie paliwowym nie ma pęcherzyków powietrza. Myślę sobie: WTF?
 
#6 ·
to były małe uszczelki

Okazuje się, że podczas całego demontażu i montażu jedna z uszczelek małych rur rzeczywiście została ściśnięta i zasysała powietrze. Na szczęście do tej pory zgromadziłem ogromny zapas dodatkowych uszczelek typu o-ring, z których mogę wybierać ;)
Uruchomił się już dwa razy bez problemu - dobry znak
 
#8 ·
Użyłem śrubokrętów jubilerskich, aby podważyć nasadkę z wielu kątów - w tym otworów, z których wyszły kołki blokujące.

Po zainstalowaniu ponadwymiarowych (3,5 mm) o-ringów i konieczności ponownego ich usunięcia, wcisnąłem najmniejszy śrubokręt jubilerski między obudowę a nasadkę i podnosiłem go milimetr po milimetrze z różnych kątów. Może kiedyś uda mi się to lepiej wytłumaczyć lub narysować.

Trochę uszkodziło to obudowę, ale dopóki uszkodzenie nie jest zbyt głębokie (poza uszczelką), nie powinno to mieć znaczenia. Nawiasem mówiąc, "nasadki" mają wnęki po bokach, pomiędzy otworami wejściowymi i wyjściowymi kołków, i tylko około 3 mm "w", więc będą to najlepsze obszary, na których należy się skupić, aby włożyć małe narzędzie.

Cholera, czy to w ogóle ma sens?
 
#10 ·
Drogi wimc, dziękuję za wspaniałą pracę i zdjęcia z 11.09.2010. To naprawdę pomogło

Mój samochód: Mercedes C W202 Silnik: OM 605 Rok: 1998
Problem: Wlot powietrza w niskociśnieniowych przewodach diesla.
Objaw: Trudności z uruchomieniem po dniu lub nocy postoju, głównie jeśli zbiornik był mniej niż 50% pełny.

Po pierwsze: Wymieniłem gumowe przewody między wtryskiwaczami; problem pozostał.
Po drugie: Wymieniłem 6 plastikowych przezroczystych przewodów; problem pozostał.
Po przeszukaniu sieci w poszukiwaniu podobnego problemu znalazłem Twój opis i to wszystko. To uszczelki O-ring zaworu odcinającego. Wymieniłem je i wszystko jest w porządku.
Twoje przypuszczenia są słuszne; średnica oringów wynosi 2,5 mm. Powinienem wyjaśnić dealerowi, że to materiał do diesla, a nie do oleju. Ta część zamienna to część zamienna Bosch, a nie Mercedes. Moim zdaniem Bosch prędzej czy później sprawia problemy! I nie można znaleźć ani trochę informacji technicznych o tych produktach! Bardziej zależy im na sprzedaży niż na informowaniu.
Z drugiej strony Daimler Benz jest najuczciwszym producentem samochodów; części zamienne nie wyprodukowane przez Mercedesa, zachowują dwie referencje; wybierasz tę, którą chcesz. Poza tym, jeśli potrzebujesz śruby, Mercedes sprzedaje Ci śrubę. Nie musisz kupować całego zestawu, jak w wielu innych markach.
 
#11 ·
Dzięki

Dziękuję za bardzo wyraźne zdjęcia. Ten problem powodował poważne problemy, nie z powodu wycieku paliwa. Wyciek jest bardzo powolny, ale pozwalał na dostawanie się powietrza do układu i nie byliśmy w stanie zlokalizować usterki. MB niewiele pomogło, nalegając, że samochód ma elektryczną pompę podnoszącą w zbiorniku, której nie ma:mad::thumbsup: i nigdy nie sugerowało, że może to być zużyty pierścień 'o' w tej części. Każdy inny pierścień 'o' został już wymieniony, podobnie jak prawie każda rura, ale po zobaczeniu tych zdjęć odkryliśmy tylko powolny wyciek, który musi być miejscem, gdzie dostaje się powietrze, jeszcze raz dzięki.:):thumbsup:
 
#14 ·
Tylko dodam, że od czasu wymiany tych uszczelek typu O-ring, samochód nie sprawiał najmniejszego problemu z uruchomieniem za każdym razem za pierwszym razem, gdyby tylko MB był tak obeznany jak ludzie na tym forum, mieliby lepszą reputację w zakresie obsługi klienta.
Bardzo się cieszę, że to pomogło niektórym osobom. Sprzedałem mojego Merc bez turbodoładowania i kupiłem C250TD z 1997 roku, który teraz ma wyciek paliwa... Wątpię, żeby to był ten sam problem, ale wkrótce znowu będę pracował nad tą niechlujną częścią samochodu.
Poszedłem po południu do lokalnego dealera merc, żeby dostać nowy kwadratowy pierścień, ten po stronie silnika. Mieli tylko uszczelki typu O-ring. Właściwie nigdy nie słyszeli/widzieli kwadratowego pierścienia. A mój jest nie tylko kwadratowy, ale i stożkowy. Więc mam nadzieję, że uszczelka typu O-ring się sprawdzi.

Muszę tylko odebrać kilka uszczelek typu O-ring do nakrętek.
----
Aktualizacja 5 grudnia 2012:
Zmieniłem 1 uszczelkę typu O-ring z przodu i 2 uszczelki typu O-ring z każdej strony. 2 pierścienie przy nakrętkach też były kwadratowe, ale zamontowałem zwykłe zaokrąglone uszczelki typu O-ring.
Nawiasem mówiąc, mój autoryzowany, lokalny dealer Merc nie sprzedaje uszczelek typu O-ring do zaworu odcinającego; na całym zaworze. A to 1400 DDK, około 240 USD.
Jutro zamontuję zawór w samochodzie i mam nadzieję, że już nie będzie przeciekał.
finnr, Czy przestał przeciekać? Cena za kompletny zawór jest skandaliczna i jak już zobaczysz, co tam jest, cena wydaje się jeszcze bardziej szalona!
Naprawdę myślę, że pierścienie nigdy nie były przeznaczone do kwadratowego lub stożkowego kształtu, ale zamiast tego okrągła uszczelka typu O-ring zostaje uformowana do kształtu obudowy przez 15 lat ciągłego ciepła. Następnie, gdy ulega degradacji do punktu, w którym pęka lub kurczy się, aby wpuścić trochę powietrza, zaczynają się twoje problemy.
Czy twój samochód ma naprawdę 605 000 km przebiegu? Jakie poważne prace przy nim wykonałeś?
 
#13 · (Edited)
Dzięki wimc, doskonały post.

Od jakiegoś czasu mam ten sam problem. Kilka tygodni temu wymieniłem wszystkie o-ringi na uszczelkach. To nie pomogło.

Dziś rano udało mi się zdjąć zawór odcinający. A po ponownym zamontowaniu przeciekał jeszcze bardziej niż poprzednio.

Jutro rozłożę zawór odcinający i mam nadzieję, że rozwiążę problem.

Poszedłem po południu do lokalnego dealera merc, żeby dostać nowy pierścień kwadratowy, ten po stronie silnika. Mieli tylko o-ringi. Właściwie nigdy nie słyszeli/widzieli kwadratowego pierścienia. A mój jest nie tylko kwadratowy, ale stożkowy. Więc mam nadzieję, że o-ring wystarczy.

Muszę tylko odebrać kilka o-ringów do nakrętek.
----
Aktualizacja 5 grudnia 2012:
Wymieniłem 1 oring z przodu i 2 oringi z każdej strony. 2 pierścienie na nakrętkach też były kwadratowe, ale zamontowałem zwykłe zaokrąglone oringi.
Nawiasem mówiąc, mój autoryzowany, lokalny dealer Merc nie sprzedaje oringów do zaworu odcinającego; na całym zaworze. A to 1400 DKK, około 240 USD.
Jutro zamontuję zawór w samochodzie i mam nadzieję, że już nie przecieka.
 
#15 ·
Tak, nowe oringi zrobiły robotę. Musiałem jednak kupić nowy akumulator. Stary całkowicie padł. W końcu po prostu ciągle palił bezpieczniki w mojej ładowarce.

Ceny części w Danii skandaliczne. Zazwyczaj kupuję części z www.pwkteile.de w Niemczech lub znajduję części na mniejszych (tańszych) złomowiskach. Oringi dostałem od dealera MB, bez opłat.

Kupiłem mojego 250D 6 miesięcy temu, miał właśnie 600 tys. km. Potrzebowałem samochodu z co najmniej 12 miesiącami do następnego okresowego przeglądu pojazdu.
W cenie, którą za niego dostałem, alternatywą byłyby 10-12-letnie Skody Felicia, VW Polo, Fiat Punto, wszystkie kompakty, żadne diesle, złe zużycie paliwa, kiepski komfort.

Nowy od dealera do 1994 roku był taksówką. Pierwsze 250-300 tys. km zostało prawdopodobnie zrobione w ciągu pierwszych 2 lat. Wierzę, że żadne główne części (silnik, sprzęgło) nie zostały wymienione, żadnych wypadków, nawet lakier jest wciąż ładny. Z drugiej strony słońce nie jest tu tak mocne jak np. w Kalifornii czy południowej Europie. Brak rdzy, co jest bardzo rzadkie w tym wilgotnym i zimnym klimacie. Przez ostatnie 4 lata należał do pacjenta chorego na raka, który pod koniec nie mógł nawet prowadzić z powodu złego stanu zdrowia. Oddał go swojemu przyjacielowi: 2 miesiące później jego przyjaciel stracił prawo jazdy. Zapalił trochę marihuany 3 tygodnie wcześniej, co wykazało się w badaniu krwi i TRZASK - brak prawa jazdy.

Następnie muszę naprawić hamulec postojowy. Wszystko wewnątrz bębna zostało usunięte, właściwie oderwane. Ktoś musiał użyć śrub do kół, które były za długie. Znalazłem kawałki metalu i sprężynę wewnątrz bębna, kiedy niedawno serwisowałem hamulce.

Czy wiesz, czy bęben schodzi jako jeden element? A może muszę wymienić cały wał?
 
#17 ·
Następnie muszę naprawić hamulec postojowy. Wszystko wewnątrz bębna zostało usunięte, właściwie oderwane. Ktoś musiał użyć śrub do opon, które były za długie. Znalazłem kawałki metalu i sprężynę wewnątrz bębna, kiedy niedawno serwisowałem hamulce.

Czy wiesz, czy bęben schodzi jako jeden element? A może muszę wymienić cały wał?
Przepraszam, nigdy nie otwierałem tylnej osi ani bębnów. Widziałem jednak inne samochody z zniszczonymi hamulcami bębnowymi i to nie jest piękny widok... Powodzenia w naprawie!
 
#21 ·
Credits to Wimc

Wielkie podziękowania za szczegółowe przewodniki naprawcze od wimc.

Nasze C250TD miało długotrwałe objawy obecności powietrza w układzie paliwowym, ale wszystkie próby wymiany uszczelek O-ringów przewodu paliwowego, a nawet kosztowna praca uszczelniająca pompę wtryskową, nie przyniosły rezultatu.

Dzisiaj i w końcu nasz TD stracił olej napędowy, tak, tuż pod zaworem odcinającym (wcześniej obecne były tylko wycieki podciśnienia, których nigdy nie znaleźliśmy).

Szokująca historia była taka, że MB zażądało R2800 za wymianę zaworu, co skłoniło mnie do sprawdzenia internetu.

Kupiłem dzisiaj 2x O-ringi Viton 3x25mm od All Controls na Voortrekker Rd za R17.
Tak, wykonały swoją pracę i uszczelniły nasz cieknący zawór.

Wielkie podziękowania za szczegółowe wskazówki dotyczące naprawy zaworu odcinającego i zaoszczędzenie tak dużej ilości pieniędzy... Jestem winien WimC mnóstwo piwa w Dizzy's w Camps Bay :).
 
#22 ·
do zobaczenia w Dizzy's

Wielkie dzięki za szczegółowy poradnik, jak naprawić zawór odcinający i zaoszczędzić tak dużo pieniędzy... Jestem winien WimC dużo piwa w Dizzy's w Camps Bay :).
Cieszę się, że uznałeś to za pomocne. Zaraz będę w Dizzy's ;)

Mój C250TD teraz również przecieka olej napędowy - ale tym razem w pobliżu zbiornika na przewodzie paliwowym. Wycieka również płyn wspomagania kierownicy i olej silnikowy, więc ulica, na której go parkuję, zaczyna wyglądać jak wyciek oleju.

Dwa razy w tym roku utknąłem z powodu wody w paliwie. Myślę, że to również powoduje, że mój samochód ma czasami problemy z uruchomieniem. Jedynym rozwiązaniem jest wyjęcie filtra paliwa i opróżnienie go.
 
#23 ·
Mam 250D z przebiegiem 363 000 km na liczniku i tym samym problemem, 2 minuty kręcenia, aby napełnić układ paliwowy. Gdzie więc mogę dostać te uszczelki typu O-ring?

Dzięki za wyjaśnienie, to wielka pomoc, ponieważ wymieniłem wszystkie przewody paliwowe, uszczelki typu O-ring i problem nadal występuje.
 
#25 ·
Mam 250D z przebiegiem 363 000 km na liczniku i ten sam problem, 2 minuty kręcenia, aby napełnić układ paliwowy. Gdzie więc mogę dostać te o-ringi?

Dzięki za wyjaśnienie, to wielka pomoc, ponieważ wymieniłem wszystkie przewody paliwowe, o-ringi i problem nadal występuje
Oryginalnie dostałem je od Bearing Man w Kapsztadzie tutaj.

Ale jest wiele miejsc, które sprzedają te uszczelki. Najlepiej zabrać ze sobą próbki. Jeśli kupisz o-ringi wykonane z Vitonu do całego systemu, powinieneś móc jeździć swoim samochodem również na oleju roślinnym ;)

Uszczelki do przewodów paliwowych były dostępne u dealerów Mercedesa za niezbyt wygórowaną cenę, jak pamiętam, ale uszczelki do zaworu odcinającego trzeba było dostać od strony trzeciej.
 
#24 ·
Nie wiem, gdzie jesteś, ale po prostu idź do swojego następnego dostawcy uszczelek i poproś o 2x O-ringi Viton 3x25mm i je zamontuj.
Odkryjesz, jak elastyczne są nowe O-ringi w porównaniu do starych. Moje miały kwadratowy kształt i były twarde, dlatego najpierw przeciekały powietrze, a na końcu wyciekał olej napędowy.

Mój C250TD z przebiegiem 200 000 km jeździ jak nowy, odkąd wymieniłem oba O-ringi w zaworze odcinającym.
 
#28 ·
Cześć ludzie
Mam 202 c250d bez turbosprężarki i chciałbym wiedzieć, jak wymienić filtr paliwa i odpowietrzyć powietrze, a także poprzedni właściciel nie powiedział mi, że pompa wtryskowa była pęknięta i teraz wycieka olej silnikowy, kupiłem dobrą używaną część, ale nie mam pojęcia, jak ustawić rozrząd? Proszę o poradę..
 
#32 ·
Cześć wszystkim
Mam 202 c250d bez turbosprężarki i chciałbym wiedzieć, jak wymienić filtr paliwa i odpowietrzyć powietrze, a także poprzedni właściciel nie powiedział mi, że pompa wtryskowa była pęknięta i teraz wycieka olej silnikowy, kupiłem dobrą używaną część, ale nie mam pojęcia, jak ustawić rozrząd? Proszę o radę..
Tutaj znajdziesz materiały OM605 i OM606.

Pełna instrukcja serwisowa W124 jest dostępna bezpłatnie i legalnie tutaj. Ostatnie W124 miały OM605, choć nigdy w Afryce Południowej.

Osobiście, chociaż można postępować zgodnie z tymi procedurami regulacji, wolę trzymać się starej metody OM617 300D W123, ponieważ ustawienia są takie same: 15° ATDC na biegu jałowym lub 24°±1° BTDC przy pełnym otwarciu przepustnicy - to ostatnie daje moim zdaniem dokładniejszą regulację
 
#30 ·
Cześć wszystkim, wielkie dzięki za ten doskonały opis rozwiązywania problemów! -

Mam te same problemy z uruchomieniem mojego C250TD kombi 1997 i jutro wymienię uszczelki (muszę je najpierw znaleźć).

FYI: Moje C250TD kombi z przebiegiem zaledwie 563 000 km, wciąż mocne bez większych napraw (tylko "normalna" konserwacja/wymiana części zużywających się).

Wyjąłem katalizator (samochód wciąż ma oryginalną rurę wydechową(!)) i od tego czasu znów jeździ jak burza, wszystkie 150 koni obecne i chętne do jazdy!

Tak trzymać!
Pozdrowienia z Holandii
RvW
 
#36 ·
Powierzchnia o-ringu w nakrętce wynosi 26 mm
Rowek o-ringu w nakrętce ma szerokość 3,5 mm
Otwór o-ringu ma średnicę 30,5 mm

Zamówiłem trzy różne rozmiary o-ringów do wypróbowania (wszystkie z materiału Viton**, stąd ilości po 10 sztuk):
Szerokość 2,5 mm x ID 26 mm x OD 31 mm
Szerokość 3,0 mm x ID 25 mm x OD 31 mm * To jest rozmiar, który zainstalowałem.
Szerokość 3,0 mm x ID 26 mm x OD 32 mm

Kiedy przymierzyłem o-ring 2,5 mm, poczułem, że docisk nie był wystarczający; zaślepka moim zdaniem pasowała zbyt luźno.

Zainstalowałem o-ring 3,0 mm x 25 mm ID, używając obficie smaru na pierścieniu przed instalacją i byłem w stanie wcisnąć zaślepki w ich otwory, używając silnego nacisku kciukiem.

Zdjęcie o-ringu 3,0 mm x 25 mm ID zainstalowanego na zaślepce:


Zaślepki prawidłowo wyrównane (zauważ dwa ślepe otwory w każdej zaślepce), kołki ustalające włożone prawie tylko palcami. Wbiłem je na miejsce uchwytem śrubokręta.

** Używam komercyjnego biodiesla B99, więc Viton jest wymagany w mojej aplikacji; nitryl (Buna-N) jest w porządku dla petrodiesla.
 

Attachments

#37 ·
Mam powietrze w przewodach paliwowych i jak powiedziałeś, jest tam tylko i trudno uruchomić rano po tym, jak stał przez noc.
wróciłem właśnie od mechanika, ale nie mogli tego rozgryźć i tak naprawdę niewiele wiedzieli o starych modelach diesla 1995 C250
Powiedzieli, że wymienili uszczelki O-ring, ale teraz, gdy przeczytałem Twój post, nie sądzę, żeby wymienili uszczelkę O-ring zaworu odcinającego.
Co sprawia, że myślę, że to musi być to. Ponieważ mój samochód jeździ jak marzenie, gdy jest ciepły i przez cały dzień.
Ok, chłopaki, jestem dziewczyną, która naprawdę dobrze radzi sobie z samochodami i rozebrałam i przebudowałam wiele z nich i czuję, że kiedy zabieram samochód do naprawy, oni po prostu chcą moich pieniędzy.
Przeczytałem, jak wy to naprawiliście i jestem pewna, że mogłabym to zrobić z niewielką pomocą.
 
#38 ·
Cześć Vicky. Czy wiesz, czy Twój samochód jest wyposażony w zawór odcinający paliwo, który powinien być zamontowany w linii przewodu powrotnego paliwa? Była to modyfikacja wprowadzona przez MB i zamontowana później (można to rozpoznać po okablowaniu). Ten zawór odcinający zamyka przewód powrotny paliwa po wyłączeniu zapłonu i zapobiega powrotowi paliwa do zbiornika. Zawór otwiera się ponownie po włączeniu zapłonu. Zawór to mała, sześcienna aluminiowa obudowa z kablem elektrycznym wychodzącym z niej oraz przewodami wlotowymi i wylotowymi na obu końcach. Mogę pomóc z numerami części i zdjęciami, jeśli chcesz.