Mercedes-Benz Forum banner

Remmen & Luchtvering 2014 ML350 BlueTEC 4matic

213 views 4 replies 3 participants last post by  mattml430  
#1 ·
Hallo allemaal! Twee problemen;

Heb mijn twee voorste remschijven en remblokken vervangen. Brembo en een nieuwe Carlson slijtagesensor geïnstalleerd (slechts één aan de passagierskant gevonden). Krijg nog steeds het bericht "Slijtage remblokken" op het instrumentenpaneel, kan er niet vanaf komen. Vraag #1: is de aftermarket sensor niet compatibel? Heeft Mercedes OEM nodig? Heb nog niet naar de achterste remschijven gekeken, misschien is dat het probleem?

Probleem #2: Ik heb de luchtvering. Bij het parkeren zakt hij aan de achterkant links. Rijden is prima en als ik de vering omhoog doe en parkeer, is er geen verzakking. Wat zou het probleem kunnen zijn?

240.000 km BlueTEC ML350

BEDANKT BIJ VOORBAAT!

#2 ·
De slijtagesensor is slechts een simpel maak/verbreek contact. In principe een schakelaar. Het maakt niet uit welk logo er op de doos stond. Waarschijnlijk zijn je achterbanden ook versleten. De sensoren zitten alleen aan de passagierskant. Wat het Airmatic-probleem betreft, het klinkt als een probleem met het magneetventielblok. Als het een lek in een balg of leiding zou zijn, zou het ongeacht de positie van de carrosserie aanhouden.

#5 · (Edited)
Het magneetventielblok bevindt zich naast de compressor achter de rechterkoplamp. Verwijder de binnenste beschermkap.
Even voordat je dat doet, zou ik zeggen dat de airbag lekt. Ze krijgen kleine steentjes en scheuren ook na verloop van tijd. De mijne zou dagenlang omhoog blijven en ook binnen 10 minuten zakken. Afhankelijk van de positiehoogte van de zak kan de scheur zich sluiten. Til hem volledig omhoog en besproei hem met zeepsop.