Mercedes-Benz Forum banner

Proberen te achterhalen of dit een oplichting is: amgcarpartsforsale.com

Tags
amg mods w124
668 views 12 replies 6 participants last post by  Spilio  
#1 ·
Ik heb een vrij nette W124 sedan uit 1987 die ik overweeg om te verbouwen tot een HPDE-auto en ik wil wat carrosserie-aanpassingen doen - voornamelijk gen 1 AMG bumpers en sideskirts. Ik zag een paar YouTube-clips van een man die zijn w124 aan het verbouwen was en het inspireerde me een beetje.

Hoe dan ook, ik wist niet of iemand van deze website had gehoord of dat deze legitiem is:

amgcarpartsforsale.com

Gedachten?

Ook geĂŻnteresseerd in feedback over het plaatsen van grotere wielen op de auto en het verlagen ervan. Zou liever geen spatborden rollen, maar in plaats daarvan fatsoenlijke brede spatborden online vinden. Als alternatief: weet iemand welke wielmaat hier het beste bij past en hoe
wrijving een probleem zal zijn?

#3 ·
AMG bodykit - de beste die ik persoonlijk heb gezien, zijn die uit Taiwan. Spuitgegoten en niet de rotzooi van glasvezel uit Oost-Europa of iets dergelijks. Ze verkopen de sensatie en laten je kwijlen op hun foto's.
Aliexpress heeft ze, maar wees voorzichtig, de verzend-/tariefkosten, je 🤡 show-regering zal waarschijnlijk een dealbreaker voor je zijn.

Grotere wielen? op een standaard 87 W124? en verlaging? zonder spatbordrollen??
hahaha
Zorg er wel voor dat je ook een goede tandartsverzekering hebt, met de grotere wielen en banden.

Er zijn genoeg oudere threads met dezelfde pijpdroom waar je naar vraagt.
Community search, bovenaan de pagina is je huiswerk.

Je zult meer uitgeven aan onderdelen en arbeid dan je rit waard is, imo.
mijn 2 cent

Maar hey, je rit, je keuze.

Als geld geen probleem is, zoek dan een w124.034 of beter nog, een .036

#6 ·
maar wees je ervan bewust dat de verzend-/tariefkosten, je 🤡 show-regering waarschijnlijk een dealbreaker voor je zal zijn.

• Haha
  • Love
Reactions: 124.133 and khomer2
#4 ·
Ik kwam tot precies dezelfde conclusie... je zou VEEL meer moeten uitgeven dan de auto waard is voor iets dat er goed uitziet - proberen eruit te zien als een sportwagen, maar niet zo goed presteert. Volgens mijn onderzoek is 17" wielen - 8" breed maximaal alles wat je zonder problemen kunt doen - je kunt een klein verlies in rijkwaliteit ervaren - maar het is nog steeds acceptabel. Volledig eens met de 400E- en 500E-varianten. Deze auto's zijn uitgebreid en specifiek ontworpen en aangepast voor prestaties - van ophanging, bredere carrosserie, spatbordverbreders, motor en meer... dus waarom niet gewoon een van die kopen? Natuurlijk, ALS geld geen probleem is, is alles mogelijk - het is gewoon economisch gezien niet logisch. Na een beetje gedroomd te hebben, besloot ik mijn E320 sedan origineel te houden en hem volledig te laten repareren, en gewoon op zoek te gaan naar een 400/500E die eruitziet en presteert als een sportwagen. Er valt iets te zeggen over trouw blijven aan het ontwerp en niet proberen een geweldige cruisesedan er zo uit te laten zien - maar niet te presteren als een sportwagen.

#5 ·
^ Akkoord.

Zelfs 8" brede velgen met 215 banden zullen uitgerekt worden EN nog steeds aanlopen (achter, uitstekend aan de voorkant*) met een ET van 35-40. De volgende maat 225 zal zeker niet werken, er niet goed uitzien, zelfs niet als ze verlaagd zijn.
17" is het maximum. 16" is goed en de rit is ook uitzonderlijk. Ik heb 17" in opslag liggen, klaar om te rollen, maar heb ze nog nooit gebruikt. Misschien wissel ik ze deze zomer en probeer ik het. Misschien.

Bandenmaat op velgen

*Men zou voorspatbordspacers kunnen gebruiken. De beschikbare amg-spacers zijn typisch 1/2" spacers - ik ging voor DIY delrin spacers - 3/4" op mijn w124s (zoals getoond met 7" brede ET 35 op 215s). Breder en ze zullen uitsteken.

En zelfs met spatbordspacers (voor) moet men nog steeds rekening houden met de 'rimpeleffecten' van de rest van het gebied rond de spatbordvoering en de voorbumper. Je rekt de voorkant breder, wat betekent dat al het andere eromheen wordt beĂŻnvloed. De binnenvoering langs de spatbordrand komt niet overeen of sluit niet correct af (vereist wat plasticlaschirurgie om 'de opening op te vullen') en het uiteinde van de voorbumper bij de spatbordvoering moet worden uitgespreid (verspreid) om correct uit te lijnen met de spatbordafstand. En dan heb je de hoeklichten aan de voorkant om mee te kampen - je hebt de hele uitlijning van de pasvorm van die hoeklichten veranderd en als je er ooit een hebt verloren met hoge snelheid, vereist deze wijziging dat je de voorste hoekuitlijning/afstand van dat gebied corrigeert zodat het hoeklicht weer goed past en vastklikt, na de spatbordafstand. Een 1/2" spatbordafstand zal dit met je doen.
Geen van de doe-het-zelvers uit het verleden heeft OOIT deze 'rimpeleffectproblemen' uitgelegd of zelfs maar genoemd, behalve een andere, gevestigde w124-eigenaar, die voor kijkers heeft gepost.
Mijn 3/4" afstandhouders werken, maar om alles goed te laten werken en er oem uit te laten zien, moet je de tijd en moeite nemen.

Alles minder is kitsch, imho.
Doe het goed, als je het gaat doen.

Als je een redelijke/acceptabele verlaging wilt, ga dan met coil cutting.
Het werkt goed en de rit is nog steeds erg goed.

#7 ·
De langere versie van het bovenstaande tarief dat vrijwel van invloed is op wat de OP offshore moet kopen voor zijn kit.

De "de minimis"-vrijstelling, geautoriseerd onder sectie 321(a)(2)(c) van de Tariff Act van 1930, stond importen met een waarde van $800 of minder toe om duty-free en met minimale aangiftevereisten de VS binnen te komen. Deze vrijstelling, ook bekend als sectie 321, werd in 2016 verhoogd van $200 naar $800. Het was een belangrijk onderdeel van de Trade Facilitation and Trade Enforcement Act van 2015.

weg.

OP zou dezelfde kit conusa kunnen verkrijgen, maar waarschijnlijk $$$ met de gekke opslagen.

misschien gratis verzending, maar ik betwijfel het, gebaseerd op de grootte en het gewicht.

#11 ·
View attachment 2933245
View attachment 2933244
ja, ik had 17x8 met 225's, verlaagd met de voorspatborden gerold en uitgetrokken. Zag er goed uit, maar reed niet goed. Ik heb een vierkante set van 17x7,5 met 215's geplaatst en het is perfect. Ziet er goed uit, geen wrijving.
Bedankt voor het sturen! Ik ben een beetje bezorgd dat 215's te smal zouden zijn. Toen je zei dat de 225's niet goed reden, kwam dat dan door het aanlopen van de wielen of iets anders? Heb je ook de achterspatborden moeten rollen of alleen de voorkant? Heb je spacers geplaatst om grote remmen te plaatsen?

#9 ·
^ spreekt uit ervaring (y)

99% van de posters kletst onzin over bredere wielen en banden op w124s
vooral die op de betrouwbare fbm mbklubbs

allemaal beweren ze dat het werkt - allemaal leuk en rooskleurig

misschien als de rit een zittende garagekoningin is

#10 ·
Blijkt dat die website super dubieus is en geen creditcards accepteert, maar wel Western Union. Sorry dat ik niet beter heb gezocht.

Maar over de automodificatie, ik waardeer alle feedback. Ter context: een vriend van me en ik hebben net een Volvo S70 gebouwd om deel te nemen aan de 24 uur van Lemons, en nu heb ik de kriebels om mijn eigen circuitauto te bouwen.

Met mijn liefde voor Benzen dacht ik dat een aangepaste 300E perfect zou zijn voor circuitdagen. Ik werd geĂŻnspireerd door deze man op YouTube:
en realiseerde me dat mijn 300E een paar belangrijke punten voor mij afvinkt:

1. Niet ongelooflijk zwaar
2. Kogelvrije aandrijflijn waar gemakkelijk aan te werken is
3. Direct beschikbare performance aftermarket
4. Het houdt niet in dat ik een andere auto hoef te kopen, wat ertoe zal leiden dat mijn vrouw me dwingt een auto weg te doen
5. Geen roest, lage kilometerstand (88k) en zijn hele leven onderhouden
6. Het is een Benz!

Ik verwacht waarschijnlijk een budget van $10.000 tot $15.000 in de auto te steken in de komende twee jaar, dus ik weet waar ik aan begin en begrijp ook dat ik het geld nooit meer terug zal zien.

Ik gok dat de 300E waarschijnlijk beter te restaureren is en te houden als een klassieke daily dan als een circuitopstelling, maar de droom was het waard om vast te houden…

#12 · (Edited)
Behalve de verlaging is alles standaard. Als je voor een custom wiel gaat, denk ik dat het beter past met een preciezere offset. Sommige mensen kunnen brede banden in deze auto's stoppen. Ik heb geen idee hoe. Maar met de Amgs zit je vast aan ..37mm geloof ik. De 17x8 was 35mm dus stak meer uit dan ik wilde. Zag er niet natuurlijk uit. Voor mij wil ik gewoon een auto die er goed uitziet en goed rijdt als daily. Rijdt precies als elke andere e320. Geen raceauto.

#13 ·
behalve voor lager is alles standaard. Als je voor een custom wiel gaat, denk ik dat het beter past met een preciezere offset. Sommige mensen kunnen brede banden op deze auto's proppen. Ik heb geen idee hoe. Maar met de Amgs zit je vast aan ..37mm geloof ik. De 17x8 was 35mm dus hij stak meer uit dan ik wilde. Zag er niet natuurlijk uit. Voor mij wil ik gewoon een auto die er goed uitziet en goed rijdt als dagelijks gebruik. Rijdt precies als elke andere e320. Geen raceauto. View attachment 2933254 View attachment 2933255
Dat is een prachtige 124 - de setup ziet er geweldig uit!