Mercedes-Benz Forum banner

EGR-kleplocatie

30K views 6 replies 4 participants last post by  amester  
#1 ·
Hallo,

Aan iedereen die kan helpen, ik heb problemen met de EGR-klep op mijn C250 uit 2011 (W204). Mij is verteld dat het een vrij eenvoudige klus is om hem te verwijderen, te inspecteren en schoon te maken, met als enige probleem dat ik niet weet waar ik hem kan vinden. Ik heb een foto van mijn motor bijgevoegd, aangezien de exemplaren die ik heb gezien iets anders waren.

Veel dank bij voorbaat,
Frank

Attachments

#5 ·
Bedankt. Heb wat onderzoek gedaan naar de OM651-motor en hij ziet er eigenlijk best ingewikkeld uit; in tegenstelling tot de OM642-klep, die met twee schroeven is vastgeschroefd, moet je bij de OM651 het hele ding eraf halen (denk ik?).

Was van plan om het schoon te maken, maar ik zal het waarschijnlijk onderweg verknallen. Misschien zou een carbonreinigingsservice helpen (?)

#7 ·
Ik betwijfel het, het is een uitlaatgasrecirculatieklep, de carbonreiniging kan een klein verschil maken, maar het is meer voordelig voor de brandstof- en verbrandingskant van de motor, het is zo goed als opgebruikt tegen de tijd dat het de uitlaat bereikt.
Ik begrijp het. Mijn motor krijgt een beetje onregelmatig stationair draaien met een klein ritmisch kloppend geluid (hoewel af en toe); dacht dat het een EGR-gerelateerd probleem zou kunnen zijn. Jammer dat ik het niet echt kan schoonmaken en kan zien hoe vuil het is.