Mercedes-Benz Forum banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
93 500 sel - 95 s500
Joined
·
612 Posts
Best exhaust sound IMO. I was very close to ordering an Eisenmann Exhaust System, but I would prefer this. Have you made any other mods to your exhaust ie. removing resinators or cats?

Would you be able to read off the part number?

Thank you for posting.

Kevin
 

·
Registered
1995 Mercedes-Benz S420 (W140), 1997 BMW 740iL (E38), 2011 C300 Luxury (W204)
Joined
·
1,314 Posts
I wish mine sounded like that...
 

·
Registered
93 500 sel - 95 s500
Joined
·
612 Posts
Amazing! Thank you for the pictures and quick reply. Unfortunately I can not read the part number on the "loud" version

I can see

AMG SNA016
HWA 140 ??0 08...

I know I will have to order from the dealership, and I do not mind paying the premium but in my past experience if you do not have part numbers the parts people are of know help at all. Any ideas how I can get the full part number?

Thank again for you're help.

Kevin
 

·
Registered
93 500 sel - 95 s500
Joined
·
612 Posts
Perfect!

btw, I am at the office and have not stopped watching you're vids! Thats a great 140 there!
 

·
Registered
JP W140, Germany Imported W140(Fully Optioned), R230 SL600, W464 G500, W210 E320 Wagon
Joined
·
229 Posts
I have a real AMG exhaust on mine too. Imported from Japan cuz it's wayyyy cheaper, and the condition was like new. If you buy from dealer, the exhausts are not new, but refurb.

I've heard both, and IMO, the second one sounded better for our 140s. It is silent during normal driving, and loud when you punch it. I don't see why you need super loud AMG exhaust.

Best of all, AMGs made exhaust for S320/280 and S420/500/600. The two types of exhaust are the same except different fitment for different series.
 

·
Registered
93 500 sel - 95 s500
Joined
·
612 Posts
So you purchased the less loud version? Would you be able to post a video or audio clip?

Also how did you source your exhaust from Japan?

Kevin
 

·
Registered
JP W140, Germany Imported W140(Fully Optioned), R230 SL600, W464 G500, W210 E320 Wagon
Joined
·
229 Posts
So you purchased the less loud version? Would you be able to post a video or audio clip?

Also how did you source your exhaust from Japan?

Kevin
yup, I will post clip when I get a chance to take one, lol... It's raining hard here in Seattle, and hate to get the car dirty, lol.

As for purchasing exhaust from Japan, there is actually a shop that sells all sorts of used (but almost new) parts for all sorts of German cars. The downside to that is that, you must pay in Yen and you must ship it to your home by yourself.
 

·
Registered
JP W140, Germany Imported W140(Fully Optioned), R230 SL600, W464 G500, W210 E320 Wagon
Joined
·
229 Posts
hey guys, sorry that I forgot to post a clip of the sound.

but i have finally got a clip and hopefully will upload it tonight since I have free time now.

and also, if anyone is interested in the genuine AMG exhaust please let me know as I am thinking of getting rid of mine. I was talking to this custom exhaust shop and will soon be doing a custom exhaust on my 140.
 

·
Registered
1998 Mercedes Benz CL500
Joined
·
456 Posts
Harin,

Did you ever have a chance to get the part number off of the Loud AMG exhaust? I can see most of them, but the middle digits are not legible.
 
1 - 14 of 14 Posts
Top